• Anonym (Nyfiken)

Mycket skummisar på Tinder?

Jag skilde mig för nåt år sedan och tänkte nu ge Tinder en chans. Har chattat med några män och en del verkar trevliga, men vad är baktanken med dom som vill gå till Whatsapp? Man är då inte längre anonym vilket känns obehagligt när man inte ens gjort en bedömning av dom irl.
    Brukar ni hoppa över till Whatsapp? Är det någon det gått snett för efter ni gjort det? 

Har än så länge inte träffat någon irl, men jag räknade med att man höll sig på anonyma Tinder tills man träffat dom och tänkt till lite. Är det fel taktik? Kan någon rekommendera en bra taktik?

• Svar på tråden Mycket skummisar på Tinder?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2025-12-01 13:01:13 följande:
    Mycket skummisar på Tinder?

Jag skilde mig för nåt år sedan och tänkte nu ge Tinder en chans. Har chattat med några män och en del verkar trevliga, men vad är baktanken med dom som vill gå till Whatsapp? Man är då inte längre anonym vilket känns obehagligt när man inte ens gjort en bedömning av dom irl.
    Brukar ni hoppa över till Whatsapp? Är det någon det gått snett för efter ni gjort det? 

Har än så länge inte träffat någon irl, men jag räknade med att man höll sig på anonyma Tinder tills man träffat dom och tänkt till lite. Är det fel taktik? Kan någon rekommendera en bra taktik?

När vi bytte app så var det för att kunna skicka bilder. Inte nakenbilder utan helt vanliga. Men skulle byta till en mer anonym app som instagram. 
  • Anonym (Patricia)

Majoriteten av dom som snabbt vill till Whatsapp eller Snap vill ha bilder eller snacka sex . Majoriteten av dom killarna är dessutom inte intresserad av att träffas alternativt är dom resan upptagen av fru/flickvän.

Min erfarenhet är att seriösa människor stannar på Tinder och chattar tills man är redo och tar det vidare till Messenger eller sms där man kan försäkra sig om varandras existens. 

• Anonym (Linnea)

Om dom frågar tidigt efter WhatsApp eller Snapchat, se det som ett varningstecken. Jag har varit en del på Tinder och jag ger inte ut något av det innan jag träffat personen. Vad vinner man på att lägga till alla man skriver med, man kanske inte träffar dom ändå. Slutar bara med att man har massa jobbiga efter sig på andra plattformer. Dessutom brukar de vilja ha nakenbilder, prata sex och sånt om de frågar efter det tidigt. 

• Anonym (Malin)

De skulle ju kunna vara seriösa, men som tycker att det är bättre med Whatsup-notiser än Tinder-notiser inför typ barnen eller kollegorna. Men de flesta som vill byta är oseriösa. 
    Jag fortsatte att skriva på Tinder, och bytte till Messenger efter att vi hade träffats och jag kände att jag ville träffa honom någon mer gång och att han verkade seriös. Någon gång bytte vi till Messenger/sms/ringa innan vi setts, men då hade vi skrivit länge, och han var vettig, och anledningen till att vi inte setts var avståndet.

Svar på tråden Mycket skummisar på Tinder?