Är det vad jag tror det är?
-Lång ögonkontakt, över 30-40 sek. Släpper inte blicken när vi pratar. Kan bli en konstig tystnad p.g.a detta men blicken är kvar.- Ger mig komplimanger avseende klädsel, exempelvis att jag har"fin klänning"(flertalet gånger och båda gånger har det varit tighta klänningar) och fortsätter med komplimangerna när jag försöker skämta bort det.
-Vid flera tillfällen står lutad över mig när jag sitter ner vid datorn för att han ska kolla något med mig på datorn.
-Hittar vad känns som tillfällen till "spontan" kroppskontakt och tillfällen att vara ensam med mig, exempelvis be mig om skjuts, ta mig på axeln. Inte flytta sig i trängre utrymmen eller om jag kommer nära så sidan av våra kroppar rör varandra.
Har också "skämtat busigt" med mig genom att ta mig på axeln och sen vända sig om själv.
- Spontant kom och gav mig en chokladkaka han råkade ha när han överhörde att jag var sugen på choklad.
-En gång stod vi själva och pratade och han ger mig helt plötsligt en komplimang över min klädsel och sen när jag säger tack är han tyst några sekunder, tittar mig i ögonen och sen tar han sitt ena finger och "trycker" väldigt lätt över min panna??? Jag tar reflexmässigt bort hans hand och sen blir det en väldigt konstigt stämning. Inget mer händer och vi går vidare med dagen på varsitt håll.
-Han bär mina jobbsaker på eget initiativ flertalet gånger (har inte på över 1,5 år se honom göra det för någon annan). Ska även ta omvägar bara för att lämna av mina grejer fast jag insisterat på att jag tar det själv.
-När det ösregnat följt mig till bilen kanske 500-700 meter från jobbet med paraply över mitt huvud men inte sitt eget tills dess att jag satte mig i bilen + burit några av mina jobbgrejer samtidigt.
- Anförtror mig privata saker från privatlivet/relationer.
-Alltid tillmötesgående i mina önskemål i arbetet.
-Smsar mig utanför jobbet, skickar en gång bild på sig själv i sin säng(inget sexuellt) men i relation till en specifik grej vi pratat om under jobbveckan endast för att starta en konversation? (Får mig då att tänka på att han verkar tänka på mig under tider vi inte har med varandra att göra).
-Skriver alltid informellt med mig, mycket smilyes etc.
-Ber mig om råd i privatlivet.
-Kramat mig både hej och hejdå flera gånger fast det känts "överflödigt". Då hållit under min midja med handen en gång.
Detta är några exempel på vad jag upplevt.
Detta är alltså min chef. Har jag tolkat signalerna fel eller är det som jag tror något annat där?