• Anonym (Anonymperso)

Är det vad jag tror det är?

-Lång ögonkontakt, över 30-40 sek. Släpper inte blicken när vi pratar. Kan bli en konstig tystnad p.g.a detta men blicken är kvar.
    - Ger mig komplimanger avseende klädsel, exempelvis att jag har"fin klänning"(flertalet gånger och båda gånger har det varit tighta klänningar) och fortsätter med komplimangerna när jag försöker skämta bort det.
    -Vid flera tillfällen står lutad över mig när jag sitter ner vid datorn för att han ska kolla något med mig på datorn.
    -Hittar vad känns som tillfällen till "spontan" kroppskontakt och tillfällen att vara ensam med mig, exempelvis be mig om skjuts, ta mig på axeln. Inte flytta sig i trängre utrymmen eller om jag kommer nära så sidan av våra kroppar rör varandra.
    Har också "skämtat busigt" med mig genom att ta mig på axeln och sen vända sig om själv.
    - Spontant kom och gav mig en chokladkaka han råkade ha när han överhörde att jag var sugen på choklad.
    -En gång stod vi själva och pratade och han ger mig helt plötsligt en komplimang över min klädsel och sen när jag säger tack är han tyst några sekunder, tittar mig i ögonen och sen tar han sitt ena finger och "trycker" väldigt lätt över min panna??? Jag tar reflexmässigt bort hans hand och sen blir det en väldigt konstigt stämning. Inget mer händer och vi går vidare med dagen på varsitt håll.
    -Han bär mina jobbsaker på eget initiativ flertalet gånger (har inte på över 1,5 år se honom göra det för någon annan). Ska även ta omvägar bara för att lämna av mina grejer fast jag insisterat på att jag tar det själv. 
    -När det ösregnat följt mig till bilen kanske 500-700 meter från jobbet med paraply över mitt huvud men inte sitt eget tills dess att jag satte mig i bilen + burit några av mina jobbgrejer samtidigt.
    - Anförtror mig privata saker från privatlivet/relationer.
    -Alltid tillmötesgående i mina önskemål i arbetet.
    -Smsar mig utanför jobbet, skickar en gång bild på sig själv i sin säng(inget sexuellt) men i relation till en specifik grej vi pratat om under jobbveckan endast för att starta en konversation? (Får mig då att tänka på att han verkar tänka på mig under tider vi inte har med varandra att göra).
    -Skriver alltid informellt med mig, mycket smilyes etc.
    -Ber mig om råd i privatlivet.
    -Kramat mig både hej och hejdå flera gånger fast det känts "överflödigt". Då hållit under min midja med handen en gång.
    Detta är några exempel på vad jag upplevt.
    Detta är alltså min chef. Har jag tolkat signalerna fel eller är det som jag tror något annat där?
  • Svar på tråden Är det vad jag tror det är?
  • Anonym (Anonymperso)
    Anonym (-) skrev 2025-12-01 21:12:47 följande:

Han är inte en robot. Han är inte en unik snöflinga som är kär i dig. Han vill ha en förbindelse ett tag. Du valde att fokusera på dig själv i mitt svar. Allt jag skrev om dig handlade om dåtid. Han om framtid. Det är väl framåt och nutid du är intresserad av?

Om frågan bara var är han intresserad av mig? Så är svaret ja. Men för en kortare förbindelse.

Jag skrev om mina åsikter kring vad du påstår är "emotionell otrohet".

Haha, jävligt långdragna försök för en "kort affär". Tråkigt då för han har inte lyckats hittils och som jag skrivit. Jag ville VENTILERA, jag har inte någonstans antytt att jag vill eller kommer att agera på något och varken har gjort i dåtid eller planerar inför framtid. Så släpp dina moraliserande pekpinnar. Men nu vet jag mer, nu har jag mer kött på benen om att det trots allt inte bara varit en "slump" eller inbillning. Ibland behöver man sätta ord på sina funderingar för att kunna gå vidare. 
  • Anonym (-)

Du har flera köttlådor som visar hans intresse

• Lynx123

Om det här är din chef som dessutom har en relation så låter han superslemmig...

• Anonym (-)

Långdragna försök? Det ligger i hans natur. Han kommer kasta det nätet år efter år om du inte visar kyla emot honom. Gillar du uppmärksamheten så lär han inte tröttna. Han kan vänta tills ni har en svacka, en kris kommer etc.

• Anonym (Anonymperso)
    Anonym (-) skrev 2025-12-01 21:26:43 följande:

Långdragna försök? Det ligger i hans natur. Han kommer kasta det nätet år efter år om du inte visar kyla emot honom. Gillar du uppmärksamheten så lär han inte tröttna. Han kan vänta tills ni har en svacka, en kris kommer etc.

I hans natur? Okej?
    Då får det väl vara så. Nu vet jag vad det står för.
  • Anonym (Anonymperso)
    Lynx123 skrev 2025-12-01 21:25:14 följande:

Om det här är din chef som dessutom har en relation så låter han superslemmig...

Ja han har en relation. 
  • Lynx123
    Anonym (Anonymperso) skrev 2025-12-01 21:57:07 följande:
    Ja han har en relation. 
    Då är han superslemmig... har råkat ut för flera sådana typer och blir lika äcklad varje gång...
  • Anonym (Anonymperso)
    Lynx123 skrev 2025-12-02 13:19:12 följande:
    Då är han superslemmig... har råkat ut för flera sådana typer och blir lika äcklad varje gång...
    Hur har det tagit sig uttryck, hur länge har det pågått då och vad har du gjort i situationerna?
  • Anonym (M)
    Anonym (Anonymperso) skrev 2025-12-01 21:02:50 följande:
    Allt är inte alltid så förenklat och svartvitt. Tack för input. I din värld är det "emotionell otrohet" men inte i min. Dessutom är de flesta människor inte känslolösa robotar som inte alls får upp tankar/reagear på olika situationer. Jag har inte gjort något alls varken mot min chef eller som skulle främja situationen. Spännande? Alltså jag har inte direkt gått och tänkt på det i ett helt år, snarare så att det byggts upp funderingar allteftersom de olika situationerna uppstått. Du har uppenbarligen en annan bild av min egen upplevelse, tur att jag är den som trots allt känner mig själv bäst.
    Ändå så berättade du redan från början för din sambo, så visst har du funderat på detta länge.

Min sambo vet faktiskt vissa grejer. För jag beröttade i början och ville höra hans åsikt. Han blev orolig och upprörd men sen släppte vi det.
  • Anonym (Anonymperso)
    Anonym (M) skrev 2025-12-02 14:10:41 följande:
    Ändå så berättade du redan från början för din sambo, så visst har du funderat på detta länge.

Min sambo vet faktiskt vissa grejer. För jag beröttade i början och ville höra hans åsikt. Han blev orolig och upprörd men sen släppte vi det.
    Ja alltså i början blev det att jag berättade spontant då han var ny chef och min sambo undrade hur han var etc. Det var inte mer med det.
  • Anonym (Anonymperso)

Jag som TS vill tacka för mig. Jag hade en fråga och den har jag nog fått besvarad av ett antal personer. Därmed känner jag mig egentligen färdig från min sida. Jag kommer inte ge någon luft till den elden(som potentiellt finns/fanns hos honom). Är det så att han överskrider professionella gränser igen så får jag väl ta det vidare efter samtal med honom. Tack för input. Tack och hej för mig!

• Anonym (M)
    Anonym (Anonymperso) skrev 2025-12-02 15:33:47 följande:
    Ja alltså i början blev det att jag berättade spontant då han var ny chef och min sambo undrade hur han var etc. Det var inte mer med det.
    Fast det visar ju ändå att tankarna funnits där från början. Redan från början var det så pass att din sambo blev orolig och upprörd. 
  • Anonym (Anonymperso)
    Anonym (M) skrev 2025-12-02 16:25:00 följande:
    Fast det visar ju ändå att tankarna funnits där från början. Redan från början var det så pass att din sambo blev orolig och upprörd. 
    Vet inte vart du vill komma med dina insinueringar.
    Men jag har inte mer att säga egentligen.
    Det har återigen inte hänt något mellan mig och min chef utöver det jag skrivit om som rena frågeställningar om det är så att jag tolkat in fel eller inte.
    Allt annat är ju egentligen ganska irrelevant för jag har inga planer på att rota vidare i det.
  • Anonym (M)
    Anonym (Anonymperso) skrev 2025-12-02 16:28:40 följande:
    Vet inte vart du vill komma med dina insinueringar.
    Men jag har inte mer att säga egentligen.
    Det har återigen inte hänt något mellan mig och min chef utöver det jag skrivit om som rena frågeställningar om det är så att jag tolkat in fel eller inte.
    Allt annat är ju egentligen ganska irrelevant för jag har inga planer på att rota vidare i det.
    Jag tycker bara det är konstigt att du inte vet vad detta är, med tanke på hur din sambo reagerade när du berättade. Du kan ju inte bara ha sagt att han är vänlig och hjälpsam, det är ju inget man blir orolig över. Tråkigt att du inte vågar säga till din chef.
  • Anonym (Anonymperso)
    Anonym (M) skrev 2025-12-02 16:32:40 följande:
    Jag tycker bara det är konstigt att du inte vet vad detta är, med tanke på hur din sambo reagerade när du berättade. Du kan ju inte bara ha sagt att han är vänlig och hjälpsam, det är ju inget man blir orolig över. Tråkigt att du inte vågar säga till din chef.
    För att jag inte drar förhastade slutsatser direkt och just för att det är min chef. Han är mig överordnad så det är inte som så att jag ville göra en höna av en fjäder och starta upp någon potentiell konflikt.

Vad storsint av dig att du skulle våga direkt. Wow!
    Applåder!
    Min sambos reaktion var ju uppenbarligen att överreagera då såvitt jag själv vet så har ju inget hänt mer än att min chef verkar ha uppvaktat mig. Bära saker åt någon eller ge en komplimang är ju långt ifån otrohet och något man lätt kan göra som vänner också.
  • Anonym (M)
    Anonym (Anonymperso) skrev 2025-12-02 16:42:38 följande:
    För att jag inte drar förhastade slutsatser direkt och just för att det är min chef. Han är mig överordnad så det är inte som så att jag ville göra en höna av en fjäder och starta upp någon potentiell konflikt.

Vad storsint av dig att du skulle våga direkt. Wow!
    Applåder!
    Min sambos reaktion var ju uppenbarligen att överreagera då såvitt jag själv vet så har ju inget hänt mer än att min chef verkar ha uppvaktat mig. Bära saker åt någon eller ge en komplimang är ju långt ifån otrohet och något man lätt kan göra som vänner också.
    Och vad säger din sambo om det du skriver i denna tråd? 
  • Anonym (Anonymperso)
    Anonym (M) skrev 2025-12-02 17:10:03 följande:
    Och vad säger din sambo om det du skriver i denna tråd? 
    Ge dig.
    Du är endast ute efter att tillrättavisa och mata ditt eget ego verkar det som. Vilken ödmjuk individ du måste vara.

Vad vet jag själv om vad/och om någon (inklusive) min sambo skriver i anonyma trådar på nätet? 
    Han snokar inte och jag snokar inte.
    Vart vill du flytta denna diskussion.
    Svarar dig inte mer då det inte finns något konstruktivt i det du egentligen verkar vill få fram. Känns mest som att just du är ute efter att skamma mig.
    Trevlig kväll!
  • Lynx123
    Anonym (Anonymperso) skrev 2025-12-02 13:48:32 följande:
    Hur har det tagit sig uttryck, hur länge har det pågått då och vad har du gjort i situationerna?
    Jag har sagt ifrån så fort de börjat. En chef som beter sig så mot sina anställda har inget att göra på sin position. Det har jag förklarat lugnt och då har de blivit spaka.

Killar i förhållanden som försökt ragga har jag också sagt till på skarpen. Är så trött på sviniga snubbar som tror sig kunna bete sig hur de vill.
Svar på tråden Är det vad jag tror det är?