Anonym (Nilo) skrev 2025-12-02 23:28:01 följande:
Jag förstår din oro, jag har själv varit i din sits. Här kommer min solskenshistoria!
Jag väntar mitt första barn nu i Maj, och hade dom klassiska symtomen som illamående, kräkningar, ömma bröst osv (dock kräktes jag inte så mycket bara några gånger.) Dessa symtomen höll i sig mellan vecka 7-9 ungefär sen försvann dom och jag fick precis som du panik och var helt övertygad om att jag fått MA. Men på ultraljudet i vecka 12 visade sig att bebis mådde bra, vi fick fantastiska KUB-resultat och idag är jag i vecka 16 och mina symtom är fortfarande borta. Jag har helt enkelt haft tur som inte behövt må så dåligt som många andra. Det enda symtomet som aldrig försvann och håller i sig än idag är rikliga flytningar.
Det är helt normalt att symtom försvinner, såklart kan allt hända men statistiskt sett det är större chans att bebis mår bra än risken att det blir missfall eller MA. Hoppas detta dämpade din oro lite, jag förstår hur vidrigt det är att gå och vänta på ultraljud och vara säker på att något är fel (fast det inte är det) ❤️
Tack snälla för svar!❤️❤️
Jag hoppas verkligen att det är likadant för mig.. Jag tog blodprov för KUB igår. Vet inte hur det funkar om man får veta resultatet på blodprovet innan man gör mätning osv på första ultraljudet? Glömde fråga min barnmorska om detta igår.
Läskigt hur lika våra symtom verkar ha varit.. Jag har sedan 2 veckor haft väldigt rikliga flytningar då och då. Till och med dom har jag oroat mig över 😅 Ibland har jag haft flytningar som ser ut som ägglossningssekret (sorry för too much info).
Berättade detta för min barnmorska igår och enligt henne verkade det väll vara normal? Men hittar inte så mycket info om det själv..
MÅSTE SLUTA OROA MIG NU😅 Blir trött på mig själv..
Måste ha is i magen inför första ultraljudet den 19 dec❤️