• Jazzer73

Hur hanterar man att inte ha sex?

Hej! Lever i ett förhållande vart sex inte längre är möjligt. Min särbo har varit igenom sjukdom som dels gjort det fysiskt omöjligt, dels har gjort att det inte finns nån lust kvar. Nu lever hon för jobbet mest. Det har varit så en del år. Har flera gångar försökt avsluta förhållandet, men varje gång lyckas hon övertala mig att vi ska fortsätta. Vi pratar o pratar, men inget händer. Och jag tror knappast hon tycker jag är attraktiv på nåt sätt. Jag har varken nåt viktigt jobb, pengar eller nåt vidare utseende. Har tränat ganska mycket senaste 3 åren i förhoppning om det skulle göra mig mer attraktiv, så klart utan framgång. Tänker konstant på det, att aldrig komma ha vanlig sex igen. Att aldrig få känna att nån är sugen på mig. Vet inte hur jag ska hantera det. Det första och sista jag tänker på varje dag. Att försöka flirta med andra är meningslöst pga mitt utseende.

• Svar på tråden Hur hanterar man att inte ha sex?
  • Anonym (hmm)

Om hon inte tycker att du är attraktiv så är det där problemet ligger. Även om man inte kan ha samlag finns det andra sätt att ha sex på som borde fungera. Men om inte viljan finns på grund av bristande attraktion är det nog svårt.

• Anonym (M)

Antingen skiljer du dig och hoppas hitta en ny partner eller så får du finna acceptans i din situation. Fundera på varför du inte kan lämna. 

• Jazzer73

Jo, det är ju att acceptera situationen som jag önskar jag kunde. Men hur? Att gå genom livet i vetskapen om att jag är oattraktiv.Och om jag lämnar, då är jag ensam resten av livet. Vilket inte känns otroligt lockande. Om jag skulle hitta nån annan då behöver jag nog såpass mycket plastikkirurgi att jag skulle behöva låna motsvarande Tysklands bnp. Jag inser själv att det inte finns några bra svar, eller fungerande råd att ge, blir mest som ett desperat rop på hjälp. Men känns svårt att gå med den känslan själv utan nånsin få vädra den. Tack för svaren, alltid nåt ju. 

• Anonym (hmm)
    Jazzer73 skrev 2025-12-02 07:47:24 följande:

Jo, det är ju att acceptera situationen som jag önskar jag kunde. Men hur? Att gå genom livet i vetskapen om att jag är oattraktiv.Och om jag lämnar, då är jag ensam resten av livet. Vilket inte känns otroligt lockande. Om jag skulle hitta nån annan då behöver jag nog såpass mycket plastikkirurgi att jag skulle behöva låna motsvarande Tysklands bnp. Jag inser själv att det inte finns några bra svar, eller fungerande råd att ge, blir mest som ett desperat rop på hjälp. Men känns svårt att gå med den känslan själv utan nånsin få vädra den. Tack för svaren, alltid nåt ju. 

Men du lyckades ju få ett förhållande med din särbo, så då borde det inte vara helt omöjligt att hitta någon igen, även om det förstås kan ta tid.
  • Dexter dot com

Om jag la så mycket tid på att fundera på något jag absolut inte kan påverka hade jag sökt hjälp för att lära mig hantera det hela. Måste ju ta enormt med energi !

• Anonym (Jag)
    Jazzer73 skrev 2025-12-02 07:47:24 följande:

Finns inget som säger att du hade varit ensam resten av livet om det tog slut mellan er. Du lyckades ju attrahera henne en gång i tiden - du kommer kunna attrahera andra.
    Det måste vara helt själadödande att leva under de premisser du lever.
  • Jazzer73

Jovisst, statistiskt sett borde jag kunde attrahera nån, finns ju trots allt några miljarder människor. Men de senaste åren har det lilla självförtroendet jag haft försvunnit till den graden att jag måste täcka över speglar på gymmet när jag tränar, alternativt blunda och hoppas jag inte träffar nån i huvudet med en hantel. Det är ju iofs ett sätt att få kontakt. Ja, jag har sökt hjälp med självförtroende, men kan inte påstå att det har hänt nåt. Försöker lägga den energi jag har på är va positiv och glad när jag är med mina barn. Nån form av medelålderskris är det ju också nånstans, känslan av aldrig riktigt lyckad med nåt. Shit var långt det blev, rena novellen. Länge sen jag var inne på nåt forum o pratade av mig. Tack för ni lyssnar!

• Anonym (Du har "det")

Var lugn det är inte hon som vill lämna dig för att du tex inte kan "ta hand om hemmet" eller har en "dålig personlighet". Du uppfyller förmodligen det viktigaste vad kvinnor söker i en partner. Du är en person som kommer att lyckas att hitta en ny relation. Hur du ser ut är mindre viktigt, men en fördel är om du är smal och du kan försöka uppnå det om du inte är det för att höja dina chanser. När jag var i tjugoårsåldern var jag tillsammans med en man som var bland de fulaste i hela Borås och jag och någon sa till mig: Hur kan du som är så himla snygg vara ihop med honom, vad ser du i han? Så oroa dig inte så mycket för detta.

• Anonym (Gjk)

Varför ska du leva i celibat bara för att hon inte vill ha sex med dig?
    Om hon inte velat ha ett sexuellt förhållande med dig på flera år så har du ju all rätt att leta någon annan att ligga med, och hon har ingen som helst rätt att bestämma att du inte får ligga med någon annan.

• Anonym (T)
    Anonym (Gjk) skrev 2025-12-02 10:48:40 följande:

Varför ska du leva i celibat bara för att hon inte vill ha sex med dig?
    Om hon inte velat ha ett sexuellt förhållande med dig på flera år så har du ju all rätt att leta någon annan att ligga med, och hon har ingen som helst rätt att bestämma att du inte får ligga med någon annan.

Håller med, självklart ska hon inte ha sex med dig om hon inte vill men hon kan isåfall inte förbjuda dig att träffa andra.
  • Anonym (Debs)

Låter jobbigt. Får jag fråga en sak? Har du/ni barn? Och vad jobbar du med?

• Jazzer73
    Anonym (Debs) skrev 2025-12-02 13:59:22 följande:

Låter jobbigt. Får jag fråga en sak? Har du/ni barn? Och vad jobbar du med?

Fråga får du absolut, men varför undrar du vad jag jobbar med? Inga gemensamma barn nej, men var och en har vi rätt så vuxna barn.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Varken)

Varken något viktigt jobb, pengar eller utseende, men något får henne att övertala dig att ni ska hålla ihop, för de flesta kvinnor hade nog lämnat en sådan man.

• Anonym (Raune)

Min fru fick strålning mot livmoderhalscanser, och kan numera bara ha penetrerande sex en liten stund. I övrigt kramas vi, smeker varandra, har oralsex, och båda har sexleksaker som vi avslutar med. Båda kommer varje gång.

Så jag förstår inte varför TS fru inte kan ha sex. Är det inte psykologi eller bristande kärlekskänslor?

Jag skulle aldrig stå ut med ett sexlöst liv. Om min kvinna inte skulle vilja ha sex så skulle jag faktiskt begära att hon accepterar att jag har en älskarinna.

• Anonym (Debs)
    Jazzer73 skrev 2025-12-03 07:51:08 följande:
    Fråga får du absolut, men varför undrar du vad jag jobbar med? Inga gemensamma barn nej, men var och en har vi rätt så vuxna barn.
    För att jag undrade hur attraktiv du skulle vara på dejtingmarknaden. Ett bra jobb hjälper verkligen till att öka chanserna. 
  • Anonym (Kimchi)

Det är fler saker samtidigt. Om intending fru kan ha penetrerande sex så finns ju andra alternativ. Något medicinskt har säkert hänt. Att ev skylla på klimakteriet är inte rättvist. Kan ni lösa intimiteten på något vis och tillfredsställa varandra ändå. Är det tvärnobben på det så bör ni separera. Ni är inte längre kompatibla. 

Sedan drar du upp att du är ful. Det är en helt annan sak. Du kan ju inte stanna i en dålig relation pga att du inte tror dig hitta någon ny partner pga fulhet. Tycker att du är onödigt elak mot dig själv. Du hittade ju din fru. Det är inte i utseendet det sitter. 

Så vad väljer du? Stanna i ett sexlöst äktenskap men med en socioekonomisk trygghet. 

Bli singel och kunna på sikt träffa ny partner för ett levande sexliv. Alt du är forever singel. Är bristande sexliv lättare att handskas med om du är singel? 

Svar på tråden Hur hanterar man att inte ha sex?