Någon som blivit sjukskriven för kräkningar/trötthet v 29?
Jag har kräkts i princip hela graviditeten och de första 20-22 veckorna var jag också dödstrött. Har haft en bättre period nu ett par veckor men nu mår jag så dåligt igen. Mår tack och lov inte illa längre men kräks fortfarande 4-5 gånger per dygn. Vaknar på nätterna och kräks, vaknar och är hungrig så måste upp och äta för att inte kräkas igen. På dagarna kräks jag oftast upp en stor del av lunch och middag, ibland även frukosten. Det jag får behålla smärtfritt är typ mellisbananen. Detta tar enormt på krafterna och jag är så sjukt trött på dagarna, gissningsvis både för att jag vaknar stup i kvarten men också för att jag får i mig så mycket mindre mat.
Min chef har varit fantastisk och anpassat mina arbetsuppgifter och det tempo jag förväntas hålla, men jag känner ändå att jag underpresterar grovt på jobbet och skäms över detta. Flera dagar i veckan somnar jag en stund framför datorn. Väntar och väntar på att det ska bli bättre, men det verkar inte bli så...
Jag vet att det är jättesvårt att bli sjukskriven för gravidrelaterade åkommor men nu har det nått nån sorts gräns där jag typ inte orkar längre. I alla fall inte heltid. Är det någon som lyckats få nån typ av sjukskrivning för detta i slutet av graviditeten? Vet att jag snart kan börja använda föräldradagarna men det känns surt att behöva göra det för något som man garanterat hade blivit sjukskriven för annars. (Tänk den man som kräks 5 gånger om dagen och skulle gå till jobbet
)