• Anonym (L)

Ha sex med en oskuld

Jag träffar en kille som jag verkligen gillar, och jag har börjat fundera på hur det kan bli när saker blir mer intima mellan oss. Vi är båda 24 förresten.

När vi kelade för första gången sa han att han inte är van vid fysisk närhet och att jag gärna fick ta initiativ. Det kändes som att han var för nervös för att röra mig utan att veta vad som var okej. Jag tog hans arm och la den runt mig för att visa att det var okej, och först då slappnade han av. Efter det började han ta små initiativ själv, som att hålla min hand, flytta närmare och byta position. Det var jättesött, men också ganska tydligt att han inte riktigt snappar upp subtila signaler än. Jag försökte visa att jag ville kyssa honom genom att titta upp på honom några gånger, men han missade det helt och frågade bara ?är det okej?? som om han trodde att jag undrade över något helt annat.

Allt det här får mig att tänka att han kanske är helt oerfaren, vilket egentligen inte är ett problem för mig men det gör mig ändå nervös. Jag har aldrig varit den som har mest erfarenhet förut, och i sängen är jag mer åt det undergivna hållet, så att guida någon känns lite ovant.

Samtidigt känner jag mig otroligt trygg med honom. Jag har varit med killar som pressat mig till saker jag inte velat, och han är verkligen raka motsatsen. Han är försiktig, respektfull och väldigt mån om att jag ska känna mig bekväm. Den typen av trygghet är ny för mig och jag uppskattar den jättemycket. Men just för att det är så nytt är jag också rädd för att göra fel eller ta över för mycket.

Så jag undrar: hur navigerar man intimitet med någon som kanske är oskuld eller väldigt oerfaren? Hur guidar man någon på ett naturligt sätt utan att känna sig för dominant, särskilt när man inte är van vid att leda alls? Och hur håller man saker trygga och bekväma utan att själv behöva ta alla initiativ?

• Svar på tråden Ha sex med en oskuld
  • Anonym (-)
    Anonym (L) skrev 2025-12-03 10:38:28 följande:
    Ha sex med en oskuld

Jag träffar en kille som jag verkligen gillar, och jag har börjat fundera på hur det kan bli när saker blir mer intima mellan oss. Vi är båda 24 förresten.

När vi kelade för första gången sa han att han inte är van vid fysisk närhet och att jag gärna fick ta initiativ. Det kändes som att han var för nervös för att röra mig utan att veta vad som var okej. Jag tog hans arm och la den runt mig för att visa att det var okej, och först då slappnade han av. Efter det började han ta små initiativ själv, som att hålla min hand, flytta närmare och byta position. Det var jättesött, men också ganska tydligt att han inte riktigt snappar upp subtila signaler än. Jag försökte visa att jag ville kyssa honom genom att titta upp på honom några gånger, men han missade det helt och frågade bara ?är det okej?? som om han trodde att jag undrade över något helt annat.

Allt det här får mig att tänka att han kanske är helt oerfaren, vilket egentligen inte är ett problem för mig men det gör mig ändå nervös. Jag har aldrig varit den som har mest erfarenhet förut, och i sängen är jag mer åt det undergivna hållet, så att guida någon känns lite ovant.

Samtidigt känner jag mig otroligt trygg med honom. Jag har varit med killar som pressat mig till saker jag inte velat, och han är verkligen raka motsatsen. Han är försiktig, respektfull och väldigt mån om att jag ska känna mig bekväm. Den typen av trygghet är ny för mig och jag uppskattar den jättemycket. Men just för att det är så nytt är jag också rädd för att göra fel eller ta över för mycket.

Så jag undrar: hur navigerar man intimitet med någon som kanske är oskuld eller väldigt oerfaren? Hur guidar man någon på ett naturligt sätt utan att känna sig för dominant, särskilt när man inte är van vid att leda alls? Och hur håller man saker trygga och bekväma utan att själv behöva ta alla initiativ?

Fråga honom och ta det därifrån. Han kanske vill sätta på direkt bara han är säker på att du vill och han kanske vill skynda långsamt för att känna sig säker. Jag tror han skulle uppskatta att du faktiskt frågar.
  • Anonym (K)

Bara undrar, varför väljer man en sån?

• Anonym (L)
    Anonym (K) skrev 2025-12-03 12:41:51 följande:

För att jag gillar honom?
  • Anonym (M)

En bra teknik är att använda dig av bekräftelse för att stödja och uppmuntra honom att ta mer initiativ. Dvs varje gång han gör något du tycker om eller går igång på så ger du en aktiv respons. Det kan vara att stöna, berätta hur skönt det är, be honom att fortsätta, ja du förstår. Det kommer ge honom en trygghet i att han gör "rätt" och med stärkt självförtroende vågar han förhoppningsvis ta mer initiativ.

En annan sak som egentligen är löjligt enkel men samtidigt svår för många är att prata om vad ni gillar. Vilka fantasier ni har, var gränserna går osv. Är man väldigt bekväma med varandra kan det vara som ett vanligt samtal. Annars kan man ta upp det bit för bit i stundens hetta eller kanske efter något glas en sen lördagskväll. Viska i hans öra vad du vill att han ska göra med dig eller berätta oskyldigt i förbigående hur skönt det vore med x eller y.

När jag träffade min sambo så var vi väldigt öppna med vad vi gillade på ett tidigt skede. Det gjorde att vi kom mycket närmare varandra och att jag vågade ta initiativ på ett helt annat sätt. Hade jag inte vetat säkert att hon tände på det är det nog många saker jag inte hade vågat göra. Som man är det också lätt hänt att man har i bakhuvudet att vissa handlingar och situationer skulle kunna tolkas på fel sätt i efterhand.

Slutligen kan du som kvinna alltid lämna öppet mål. Klä dig sexigt för honom, gnid dig mot honom, böj dig framåt och puta med rumpan. Räcker inte det kan du alltid klä av dig och vänta naken i sängen under täcket. Har han en normal sexdrift så kommer det räcka för att han ska komma till dig och ta för sig. Det finns många saker du kan göra för att visa vad du vill men ändå låta honom initiera. I takt med att ni hunnit ha sex ett antal gånger blir han förhoppningsvis tryggare och modigare men i början kan det vara bra att vara övertydlig.

• Anonym (M)

Glömde tillägga, led honom praktiskt också. Det är okej att t ex flytta hans hand till dina bröst eller lägga din hand ovanpå honoms och visa hur du gillar att bli smekt. 

• Anonym (Blir du vattnad lagom ofta?)
    Anonym (K) skrev 2025-12-03 12:41:51 följande:

Varför väljer man någon som inte "pressar en till saker man inte vill?"

Ja fundera på den du...är du också våldtäktsman-wannabe eller hur fan tänke du där?
Svar på tråden Ha sex med en oskuld