6 positiva test och inte va gravid?
Hej, snälla, håller på och tappar det.
Jag plussade på fyra tester i fredags den 31/11 (två vanliga gravstickor samt en tidig gravtest med streck samt en digital från Clearblue ultratidig. I går tog jag ett nytt sånt vanligt test som såg negativ ut.
Saken är den, att enligt min mensapp så är jag i vecka 4+4 och min mens beräknas att komma idag. Nu för någon timme sedan var jag på toaletten och kissade och såg då på pappret att det var rosa aktiga flytningar. Jag jobbar på en gynekologisk mottagning så min kollega passade på att göra ett vaginalt ultralljud och hon såg en förtjockad slemhinna men ingen graviditet, hon sa att det kan vara för tidigt men i v 4 som jag är i borde man kunna se iaf nått. Sen sa hon att jag skulle ha tålamod och vänta in eventuella mensen. kommer den inte ska vi göra ett nytt ultraljud nästa vecka på jobbet.
Vad kan detta vara? kan det vara så att alla tester jag tagit är falskt positivt?
är det en nidblödning? men kan den komma så här långt efter ett positivt test?
Kan graviditeten sitta i äggledaren? och därför hon inte såg något? hon sa att det var för tidigt för att se om den fastnat i äggledaren. jag hade utomkvedshavandeskap för 11 år sedan och fick operera bort min ena äggledare och hört att risken ökar att få det igen om man tidigare haft det.
så orolig och ledsen över detta.