• Anonym (Anonym)

Tips på nya maträtter

Hej! Är det nån som har tips på lite nya maträtter ? känns som att jag äter samma hela tiden 

Det jag inte gillar är : paprika,majs, ärtor,oliver, skaldjur och asiatisk mat

Jag är inte vegan eller vegetarian 

Jag gillar mest pasta eller potatis

• Svar på tråden Tips på nya maträtter
  • Anonym (Kiopis)

Kan tipsa om att köpa matkasse, typ Linas. (Ta inte Hello Fresh om du inte gillar asiatiskt!) På så vis upptäckte vi inte bara nya rätter utan också nya sätt att laga mat. 

När vi behöver laga nåt snabbt tar jag en tetra med färdig tomatsoppa och slätmixar med en tetra stora vita bönor. Krämigt och gott. 

Piroger är gott och går att variera en massa. Smördeg eller vetedeg med jäst. Fyll med ost/spenat eller feta/oliver/lök eller svamp. Eller det som blev över igår. Smördegspiroger kan man ha frukt och bär i också, som efterrätt. 

• Anonym (Elin79)

Några rätter vi kör ofta hos oss

Tortillabröd med fyllning
    Ugnsbaka kyckling i en kvart och hacka
    Kebabkött
    Tacoköttfärs
    Och sen mata på med grönsaker, varierar man grönsakerna och såserna så blir rätten en annan är vår upplevelse!

Snabb kålpudding
    Stek vitkål med honung och soja
    Stek köttfärs och rör ner i kålen
    Servera med kokt potatis, lingon och inlagd gurka
    (Eller OM man gillar asiatiskt kan man köra nudlar och lite mer sån kryddning på kål/färsröran)

Gnocci och bacon med lingonsylt och rivna morötter
    Potatisgnocci som först kokas och sen steks ihop med bacon = krispigt

Hemmagjorda biffar med klyftpotatis
    Gör MÅNGA biffar så att det finns i frysen också. River ner äpple i färsen, det smakar inte äpple men blir saftigt.
    Och sen kan man göra eller köpa tzatsiki

• Anonym (Minkycklingsoppa)

Kycklingsoppa, gott och näringsrik:

Tärnad potatis, skivade morötter, lök, skivade champinjoner, kycklinginnerfile, krossade tomater, svartpeppar och oregano.

• Anonym (Hanna)

Lax i ugn med ABBA sås och äta till potatis. 

• Anonym

Kokt potatis, sill, kokt ägg

• Anonym (ABC)

Följer, behöver tips.

Svar på tråden Tips på nya maträtter