Core skrev 2025-12-11 18:53:12 följande:
Jag personligen tycker att det är avtändande både med dallriga och spinkiga kvinnor. Bara för att det är en preferens hos mig antar jag inte att de ser ut som sina egna ideal?
Att en man har en gubbmage kan bero på en miljon saker, även om det oftast orsakas av inaktivitet och överkonsumtion. Kanske har man mått sämre ett tag, och då haft sämre vanor. Samma orsak som lösa lår hos kvinnor.
Min poäng är att människor ser olika ut, av olika anledningar, och att din frågeställning är extremt endimensionell. Tror du på riktigt att majoriteten män har det för att de tror att det är snyggt? Och att kvinnor som har feta lår har det av samma anledning?
Min erfarenhet är att många som säger att de konditions- och styrketränar och lever på hälsosam och kalorisnål kost ofta inte erkänner att de inte lever så sunt som de påstår. Arbetskollegan som du ser sitta och äta en plocksallad på lunchen kanske vräker i sig en stor påse chips på kvällen framrör Netflix/TVn. Unnar sig en pizza för att "belöna" sig efter att ha varit så "duktig", eller tar sig en helgfylla, omedveten om hur mycket kalorier och socker som finns i alkoholdrycker. Efter 40 så gör kroppen av med mindre energi, och allt extra du äter, som kroppen inte behöver eller tillgodogör sig, blir fettlager. En del människor har det i generna bl.a. eller har sjukdomar som gör att de inte klarar att gå ner i vikt. Men allt för många "passar på" att leva ohälsosamt när andra inte ser, eller ljuger om att de tränar och äter hälsosamt.