• Anonym (Nejtillstoramagar)

Varför tror vissa män att gubbmage är attraktivt?

Har dejtat 3 män som på sina profilbilder såg attraktiva ut och såg ut att ha personlighet. Men upptäckte till min besvikelse när jag träffade dem att de hade stora magar, vilket var helt och hållet avtändande för mig. Stor mage, förutom att det är äckligt och avtändande, gör också att dessa män får svårt att ha sex, eftersom magen är ivägen. Varför förstår så många män inte att man inte kan vräka i sig en massa skräpmat och dricka öl utan att få sådana magar. Och varför vill man överhuvudtaget ha stor mage?

Förklara, ni män med stora magar. Vad är grejen? Varför tror ni att kvinnor går igång på det?

• Svar på tråden Varför tror vissa män att gubbmage är attraktivt?
  • Anonym
    Anonym (Nejtillstoramagar) skrev 2025-12-11 18:14:41 följande:
    Om män får lov att vara ytliga, varför kan då inte kvinnor få lov att vara det? Vad är skillnaden?
    Alla får vara ytliga, men man får se till att spela i sin egen liga.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Lotus)
    Anonym (Nejtillstoramagar) skrev 2025-12-11 18:14:41 följande:
    Om män får lov att vara ytliga, varför kan då inte kvinnor få lov att vara det? Vad är skillnaden?
    Det får ni.
  • Core
    Anonym (Nejtillstoramagar) skrev 2025-12-11 10:51:33 följande:
    Ungefär llka ytliga som män som bara vill ha smala, snygga och blonda kvinnor?
    Jag personligen tycker att det är avtändande både med dallriga och spinkiga kvinnor. Bara för att det är en preferens hos mig antar jag inte att de ser ut som sina egna ideal?

Att en man har en gubbmage kan bero på en miljon saker, även om det oftast orsakas av inaktivitet och överkonsumtion. Kanske har man mått sämre ett tag, och då haft sämre vanor. Samma orsak som lösa lår hos kvinnor.

Min poäng är att människor ser olika ut, av olika anledningar, och att din frågeställning är extremt endimensionell. Tror du på riktigt att majoriteten män har det för att de tror att det är snyggt? Och att kvinnor som har feta lår har det av samma anledning?
  • Core

Vill poängtera att jag själv tränar nästan varje dag, och prioriterar att hålla mig i form, men eftersom jag inte är helt bakom flötet inser jag att det finns olika prioriteringar och olika faser i livet, för alla.

• Anonym (Kånke)
    Anonym (De är för bekväma) skrev 2025-12-11 16:17:53 följande:
    Man behöver inte banta, bara äta rätt.Problemet är att många tror de kan bli smala utan mest grönsaker till måltiden och särskilt män bruksr tro att de äter rätt när de inte äter grönsaker till varje mål och mycket dålig snabbmat i kombination med kolhydrater.
    Jag äter mest grönsaker, ingen snabbmat, dricker måttligt, inget godis, inga kakor och bullar. Äter sunt. Och ligger stadigt på gränsen mellan övervikt och fetma.

Det är genetiskt. Jag har kompisar som äter mer än jag men är smala som streck.

Men jag vill inte leva med att hata min kropp.
  • Anonym (De är för bekväma)
    Anonym (Kånke) skrev 2025-12-12 11:10:17 följande:
    Jag äter mest grönsaker, ingen snabbmat, dricker måttligt, inget godis, inga kakor och bullar. Äter sunt. Och ligger stadigt på gränsen mellan övervikt och fetma.

Det är genetiskt. Jag har kompisar som äter mer än jag men är smala som streck.

Men jag vill inte leva med att hata min kropp.
    Om inte de klassiska viktväktar råden fungerar så bör man testa en kost där man utesluter kolhydrater så som jag själv gör dvs all mjölmat, ris, potatis. Inga bröd. 2-3 ägg är perfekt till frukost. Jag blev så smal på denna kost att jag fick öka med lite kolhydrater för att inte bli sjukt mager. Tror inte du äter på ett tillräckligt bra sätt. Något gör du ju fel om du ligger mellan övetvikt och fetma det är uppenbart.
    Core skrev 2025-12-11 19:00:39 följande:

Vill poängtera att jag själv tränar nästan varje dag, och prioriterar att hålla mig i form, men eftersom jag inte är helt bakom flötet inser jag att det finns olika prioriteringar och olika faser i livet, för alla.

Tränar nästan varje dag? Men för att kroppen ska kunna återhämta sig efter träningspass bör man väl vila åtminstone 2-3 dagar i veckan?
    Core skrev 2025-12-11 18:53:12 följande:
    Jag personligen tycker att det är avtändande både med dallriga och spinkiga kvinnor. Bara för att det är en preferens hos mig antar jag inte att de ser ut som sina egna ideal?

Att en man har en gubbmage kan bero på en miljon saker, även om det oftast orsakas av inaktivitet och överkonsumtion. Kanske har man mått sämre ett tag, och då haft sämre vanor. Samma orsak som lösa lår hos kvinnor.

Min poäng är att människor ser olika ut, av olika anledningar, och att din frågeställning är extremt endimensionell. Tror du på riktigt att majoriteten män har det för att de tror att det är snyggt? Och att kvinnor som har feta lår har det av samma anledning?
    Min erfarenhet är att många som säger att de konditions- och styrketränar och lever på hälsosam och kalorisnål kost ofta inte erkänner att de inte lever så sunt som de påstår. Arbetskollegan som du ser sitta och äta en plocksallad på lunchen kanske vräker i sig en stor påse chips på kvällen framrör Netflix/TVn. Unnar sig en pizza för att "belöna" sig efter att ha varit så "duktig", eller tar sig en helgfylla, omedveten om hur mycket kalorier och socker som finns i alkoholdrycker. Efter 40 så gör kroppen av med mindre energi, och allt extra du äter, som kroppen inte behöver eller tillgodogör sig, blir fettlager. En del människor har det i generna bl.a. eller har sjukdomar som gör att de inte klarar att gå ner i vikt. Men allt för många "passar på" att leva ohälsosamt när andra inte ser, eller ljuger om att de tränar och äter hälsosamt. 
  • Core
    Anonym (Nejtillstoramagar) skrev 2025-12-12 14:10:11 följande:
    Min erfarenhet är att många som säger att de konditions- och styrketränar och lever på hälsosam och kalorisnål kost ofta inte erkänner att de inte lever så sunt som de påstår. Arbetskollegan som du ser sitta och äta en plocksallad på lunchen kanske vräker i sig en stor påse chips på kvällen framrör Netflix/TVn. Unnar sig en pizza för att "belöna" sig efter att ha varit så "duktig", eller tar sig en helgfylla, omedveten om hur mycket kalorier och socker som finns i alkoholdrycker. Efter 40 så gör kroppen av med mindre energi, och allt extra du äter, som kroppen inte behöver eller tillgodogör sig, blir fettlager. En del människor har det i generna bl.a. eller har sjukdomar som gör att de inte klarar att gå ner i vikt. Men allt för många "passar på" att leva ohälsosamt när andra inte ser, eller ljuger om att de tränar och äter hälsosamt. 
    Så är det absolut, det syns om man tar han om sig eller inte. Fråga dig istället varför. Är det verkligen för att dom tycker att det är snyggt med kagge?
  • Anonym (Kånke)
    Anonym (De är för bekväma) skrev 2025-12-12 14:00:20 följande:
    Om inte de klassiska viktväktar råden fungerar så bör man testa en kost där man utesluter kolhydrater så som jag själv gör dvs all mjölmat, ris, potatis. Inga bröd. 2-3 ägg är perfekt till frukost. Jag blev så smal på denna kost att jag fick öka med lite kolhydrater för att inte bli sjukt mager. Tror inte du äter på ett tillräckligt bra sätt. Något gör du ju fel om du ligger mellan övetvikt och fetma det är uppenbart.
    Ja, jag kanske skulle testa en extremt kolhydratsnål diet.
  • Anonym (De är för bekväma)
    Anonym (Kånke) skrev 2025-12-12 15:25:53 följande:
    Ja, jag kanske skulle testa en extremt kolhydratsnål diet.
    Om man utesluter alla kolhydrater så kan det vara bra efter några månader att se över sitt kalium då man ofta får brist på detta ämne. Har själv råkat ut för detta. Men fixat detta med kalium tabletter. Är iallafall hellre smal och tar dessa.
Svar på tråden Varför tror vissa män att gubbmage är attraktivt?