• Anonym (Ts)

Hjälp mig anmäla bedrägeri-sida på FB

NOVA HUSET

Många bäckar små! Jag kollar alltid upp sidor innan jag köper därifrån men just denna gången gjorde jag inte det. Som tur är valde jag Klarna 30 dagar och de hjälper mig med fallet. Detta påstådda möbelföretag är rent bedrägeri! De skickar strumpor till folk istället för speglar och stolar etc etc. Först är Klarna ett möjligt alternativ men sedan är det plötsligt inte det.

Hjälp till att anmäla sidan på Facebook som bedrägeri!!! I kommentaren nedan ser ni en bild från ett mejl från dom.. 
  • Svar på tråden Hjälp mig anmäla bedrägeri-sida på FB
  • Anonym (orion)

Du måste ju ha något att anmäla där du själv är part i saken. Om köpet har blivit annullerat och du har fått dina pengar tillbaka så har du ju inte det. Att andra skulle ha fått andra varor tillskickade än dom beställda är ju inget som du kan anmäla.

• Anonym (m)
    Anonym (orion) skrev 2025-12-06 10:57:51 följande:

Du måste ju ha något att anmäla där du själv är part i saken. Om köpet har blivit annullerat och du har fått dina pengar tillbaka så har du ju inte det. Att andra skulle ha fått andra varor tillskickade än dom beställda är ju inget som du kan anmäla.

Det är en scamsida som TS ber oss anmäla på FB. Inget mer avancerat. Gick in på Trustpilot först för att bekräfta men ser ut som att de lagt till ett extra lager av scam med att annullera och sedan be att gå via banköverföring..

Jag anmälde :) 

• Anonym (S)

Vilken fuling!

Såvitt jag vet har inte Klarna den sortens tidsfrister. Jag har beställt saker som inte funnits i lager och därför skickats först 2-3 veckor efter att jag lade beställningen - inga problem! 

Svar på tråden Hjälp mig anmäla bedrägeri-sida på FB