Jag ska bli farmor och min svärdotter vill inte träffas
För två år sedan berättade min son att han träffat en tjej, jag hade haft det på känn och både min man och jag blev jätteglada för hans skull.
Jag närmar mig pension och har arbetat med barn i mitt yrkesliv. Många av mina kollegor och vänner fick barnbarn tidigt så visst har det varit min dröm att en gång få uppleva det men inget jag sagt till min son då han länge levt singellivet och satsat på utbildning och jobb.
Han och hans numera sambo bor ett par timmar från oss och ännu har hon inte önskat träffa oss. Jag har bjudit hem förstås och sagt att vi gärna kommer. Sonen kommer ofta hit men ensam, han säger att hon är blyg. Han har bra kontakt med hennes familj.
Hon är svensk, högutbildad som sonen med arbete. Jag har ju hennes namn så jag har genom nätet sett bild och det är en söt tjej, ser helt "normal" ut.
Jag är inombords förtvivlad. När sonen berättade om barnet de väntar var det som om hjärtat brast, tanken på om jag inte får vara delaktig som en vanlig farmor. Jag skickade dem en gåva i form av hotellweekend men sonen sa att hon inte vill ta emot.
Vad ska jag göra? Jag vill inte vara påflugen.