Plötslig återbudstid, ingen möjlighet att avboka, kan jag bli betalningsskyldig?
Igår, fredag, blev jag uppringd av en vårdkontakt (inom regionen), som erbjöd mig en återbudstid tidigt på måndag morgon. Saken är den att jag jobbar skift, och när personen ringde sov jag djupt. Jag förstod knappt vad hon sa, men tackade ja till tiden fast jag var helt förvirrad. Och gick tillbaks till sängen.
När jag vaknade igen insåg jag att tiden var HELT olämplig, och tänkte avboka den. Men vid det laget var telefontiden slut, och det fanns inte heller något knappalternativ där man kunde välja avbokning.
Gick in och kollade på 1177 och avbokade genom deras tjänster (DET var också krångligt och oklart), men det var sent igår kväll. Har inte fått något svar (väntade mig inte det heller på en helg). Och man måste ju avboka inom 24 timmar.
Vad tror ni - kan jag verkligen bli betalningsskyldig om jag inte dyker upp till det här besöket på måndag morgon? Jag har ju inte bett om att någon ska ringa, jag har inte sett något alternativ där man kan avsäga sig uppringningar om återbudstider. Visst är det ångerrätt på telefonförsäljning, och det måste väl det här också räknas som, även om det var från en offentlig vårdinrättning?