• Anonym (Sigge)

Jag har försökt

Jag är gift sen 22år tillbaka och tillsammans sen 26 fucking år..Det funkar men vi har noll gemensamt..men faktiskt kul tillsammans ändå inga krav på varandra alls..vi gör vår grej..
    Men kruxet är att sen 10år tillbaka har jag en kvinna i mina tankar..vi har träffats och även jobbat tillsammans..och ja jag har varit otrogen med denna kvinna..åtaliga gånger har vi brytit för bådas skull nåt halvår eller så men alltid slutar det med att vi tar upp kontakten igen och även ses även om vi är fysiskt otrogna längre..
    Frågan att diskutera är ju hur fan kommer man över nån?Just nu är jag kär i den andra mer än nånsin hon är är otrolig aldrig nånsin nåt krav på mig ..hon liksom bara finns där..och tro mig har försökt få bort tankarna på henne

• Svar på tråden Jag har försökt
  • Anonym (Sigge)

Nope

• Anonym (Andreas)

Man gör det som krävs för att komma övet någon. Uppenbart så har du inte gjort  det eftersom du faktiskt inte vill . 

Om ni ändå tar kontakt med varandra efter några månader har du inte gjort det som krävs för att gå vidare. 

Nånstans måste du stå för vad du vill och ta konsekvenserna av det valet. 

• Anonym (Flera)

Va polygam, polygami är bättre. 
    Du är redan polygam.

• Anonym
    Anonym (Flera) skrev 2025-12-07 00:40:44 följande:

Du är redan polygam.

Varför uppmannar du då honom att vara det?
    Brukar du säga till danskar att de borde vara danskar?
  • Anonym (M.)
    Anonym skrev 2025-12-07 00:54:47 följande:
    Det var väl inte så svårt att förstå vad han menade? Han menar att TS lever SOM OM han skulle vara polygam, men att han aldrig skulle gå ut med att han är polygam. 

Det stämmer förstås inte, för i riktig polygami så vet alla kontrahenterna om det och (förhoppningsvis) är nöjda med  det, men så är det ju inte för TS' fru. Hon vet inte om det (vad jag har förstått).
  • Anonym (M.)

Finns det något som hindrar att du skiljer dig och gifter om dig med den andra kvinnan, då? Du skriver inget om barn eller hur stora de är.

Man ska förstås inte bryta upp en familj för en tillfällig förälskelse - sådana går över, och många gör upptäckten att gräset inte var grönare, men då är det för sent att få tillbaka familjen. Men i och med att du har känt den här kvinnan så länge, och även varit tillsammans med henne på riktigt, så borde du känna henne ganska bra. Och om du då fortfarande är så kär i henne som du säger, så kanske hon är mera rätt än din fru?

• Anonym (Mm)
    Anonym (M.) skrev 2025-12-07 02:51:19 följande:

Finns det något som hindrar att du skiljer dig och gifter om dig med den andra kvinnan, då? Du skriver inget om barn eller hur stora de är. 

Precis - detta torde väl vara den självklara frågan kan man tycka ...
  • Anonym (Dum fråga)

Men skiljer dig helt enkelt ?! Du har hållit på det länge nu.

• Anonym (Flera)
    Anonym skrev 2025-12-07 00:54:47 följande:
    För att det är bästa alternativet för honom i det gärna fallet. Är man polygam slipper man tänka för mycket och skippar man otrohet etc...Jag läser mer och mer om relation både från män och kvinnor fär på FL som klagar om deras partner eller är otrogna och behöver hjälp, råd.
    Polygami och polyandri är ett bra koncept. Svenskarna behöver det faktiskt liksom de gamla tiderna 30 talet.
    Det finns mer kvinnor än män i världen. Män brukar dö innan kvinnor och det föddes fler flickor är pojkar. 
    I dagsläget om vi matchar en man till en kvinna många kvinnor kommer att vara ensamma utan män.
Svar på tråden Jag har försökt