Vad önskar du dig i julklapp?
Bara för stt skapa en skön julstämning vill jag veta vad ni önskar er i julklapp?
Ni kanske rent av redan vet vad ni får?
Hoppas ni på något specifikt på en önskelista eller vill ni bli överraskad?
Bara för stt skapa en skön julstämning vill jag veta vad ni önskar er i julklapp?
Ni kanske rent av redan vet vad ni får?
Hoppas ni på något specifikt på en önskelista eller vill ni bli överraskad?
Vi har helt slutat med julklappar i en del av släkten och i den andra kör vi julklappsleken.
För mig är det inte bara julklappsinköpen som ger upphov till stress utan allt det övriga också, speciellt med julmaten som ska lagas och allt julgodis som man stressar med bara ett par dagar innan den 24.
Tur att man bor ensam så man slipper allt jox med gran iallafall.
Allt man vill ha kan man köpa själv. Men den finaste julklappen är att få vara nära den man älskar.
Jag har inte fått någon julklapp på många år, men om jag nu skulle önska mig så ett smycke har man alltid plats för. Eller en ny raksömsmaskin(vilket jag kan köpa själv, men är roligare att få)
Jag brukar köpa lite saker till mig själv som jag kanske inte unnat mig i vanliga fall. Det kan bli någon påse lakrits, en bra bok, sköna byxor eller liknande.
I år villhöver jag en köksassistent, Ankarsrum. Den kostar alldeles för mycket, men det lutar åt att jag köper en I alla fall. Kan bara inte välja färg:)
Allt man vill ha kan man köpa själv. Men den finaste julklappen är att få vara nära den man älskar.
Jag har sett flera reels på Insta för sexleksaker som verkar kul. En julklapp som fortsätter att ge tänker jag haha. Har sett olika från LELO, bla en lufttrycksvibrator typ satisfyer fast snyggare som verkar fantastisk hos influencern Johanna Bladh. Men köper nog till mig själv hehe, orkar inte önska - lär bli dålig stämning hos karln då 
Jag och maken har bestämt att vi drar ner på julklapparna till varandra. Vi har bestämt att vi ska gå på konsert. Han väljer den, berättar vilken stad och dag och jag bestämmer restaurang.
Har man levt tillsammans så länge som vi har gjort så har man alla prylar som man behöver. Det vi behöver mest är att komma iväg på egen hand och njuta av livet.
Barnen är en annan femma. De har efterlyst en önskelista som inte innefattar smycken. Jag älskar en viss typ av smycken och har fått det av dem de senaste fem åren. Men nu har de tröttnat.
Så högst upp på min lista står böcker. Specifika böcker utifrån mina intressen för hur man kan läka kroppen med hjälp av vad naturen erbjuder. Älskar sådant.
Har i flera år önskat mig tid.
Jag vill inte ha saker/prylar utan att människor ger mig av sin tid. Gå en promenad med mig, bjud hem mig på en kopp kaffe, kom förbi mig på en kaffe osv.
Inget alls.
Min Särbo har I över ett halvår pratat om en specifik kökpryl för att göra drinkar.
Köpte en för omkring 1000 lappen vilket jag tyckte var en lämplig julklapp som hon kommer uppskatta väldigt mycket.
Nu en vecka innan jul så ringer hon och visar stolt upp sitt inköp.
En exakt likadan som jag köpt och slagit in 🤬
Är det verkligen okej att köpa lämpliga gåvosaker till sig själv just innan jul?
Själv trodde jag det var självklart att låta bli sånt!
Jag köper då aldrig den typen av saker åt mig själv under hela december månad.
Min Särbo har I över ett halvår pratat om en specifik kökpryl för att göra drinkar.
Köpte en för omkring 1000 lappen vilket jag tyckte var en lämplig julklapp som hon kommer uppskatta väldigt mycket.
Nu en vecka innan jul så ringer hon och visar stolt upp sitt inköp.
En exakt likadan som jag köpt och slagit in 🤬
Är det verkligen okej att köpa lämpliga gåvosaker till sig själv just innan jul?
Själv trodde jag det var självklart att låta bli sånt!
Jag köper då aldrig den typen av saker åt mig själv under hela december månad.