• Anonym (1900-talet)

Influencer eller vad det heter?

Jag undrar hur det kommer sig att det flesta unga människor är antingen Influenser eller Yuo tubare . Klarar dom på inkomsten det ger eller hur lever dom ekonomiskt? 

Alla ungdomar som är med på tv på nåt sätt är Influenser eller tuo tubare och är väldigt propert klädda och sminkade till brädden.

Är detta bara vad tv visar eller är dessa ungsomar rika på att inte göra ett Svennsons jobb. Betalar dom saktt som vanlig Svensson eller hur är det....

Jag är en gammal tant som bara undrar hur lätt kan man tjäna pengar i dagens läge.

• Svar på tråden Influencer eller vad det heter?
  • EnAnonumius
    Anonym (1900-talet) skrev 2025-12-08 02:20:19 följande:

Jag undrar hur det kommer sig att det flesta unga människor är antingen Influenser eller Yuo tubare . Klarar dom på inkomsten det ger eller hur lever dom ekonomiskt? 

Alla ungdomar som är med på tv på nåt sätt är Influenser eller tuo tubare och är väldigt propert klädda och sminkade till brädden.

Är detta bara vad tv visar eller är dessa ungsomar rika på att inte göra ett Svennsons jobb. Betalar dom saktt som vanlig Svensson eller hur är det....

Jag är en gammal tant som bara undrar hur lätt kan man tjäna pengar i dagens läge.

Influenser är också Youtubare.
    Många Influensers har YouTube som ett verktyg för  sitt jobb då de skapar en social community...

Och ja en bra influenser kan faktiskt tjäna gott om pengar, då de blir sponsrade av märkena de influerar om, och även tjänar en viss summa  på att folk tittar på deras Youtube video..
    Om 1000 personer tittar (räcker med att videon blir tittad ) på en Youtube video så får de mellan $5- $15. 
    Skulle de få 1 000 000 tittare så ger det mellan $2000-$25 000. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (2026)
    Anonym (1900-talet) skrev 2025-12-08 02:20:19 följande:

De flesta unga är inte infuencers.

Influencer är ett vanligt jobb och det man tjänar måste man såklart betala skatt på. 

Man måste inte vara propert klädd och sminkad. 
  • Anonym (en slags influencer)

De flesta ungdomar är inte influencers, på youtube eller andra plattformar.

Av de som är det, tjänar de flesta inte en spänn.

Av de som tjänar pengar tjänar de flesta mindre än 1000 kr per månad. 

För de allra flesta är youtube 

Sedan har vi oss som har influencing och youtube som heltidsjobb, ibland ++++. Att jobba 10 timmar om dagen eller mer, 6-7 dagar i veckan är inte alls ovanligt.

Mellan youtube, twitch och patreon tjänar jag mellan 50k 70k svenska kronor i månaden, brutto. Sen skattar jag på det och sätter av pengar till pension.

• Anonym (ABC)
    Anonym (en slags influencer) skrev 2025-12-14 11:24:34 följande:

De flesta ungdomar är inte influencers, på youtube eller andra plattformar.

Av de som är det, tjänar de flesta inte en spänn.

Av de som tjänar pengar tjänar de flesta mindre än 1000 kr per månad. 

För de allra flesta är youtube 

Sedan har vi oss som har influencing och youtube som heltidsjobb, ibland ++++. Att jobba 10 timmar om dagen eller mer, 6-7 dagar i veckan är inte alls ovanligt.

Mellan youtube, twitch och patreon tjänar jag mellan 50k 70k svenska kronor i månaden, brutto. Sen skattar jag på det och sätter av pengar till pension.

Det visste jag inte.
Svar på tråden Influencer eller vad det heter?