Hej, jag förstår att ni menar väl i era svar.
Det här rör sig om en mycket liten familj med fem vuxna, hundvana människor, ute på landet, med möjligheter att dra sig undan om det behövs, samt möjlighet att vara ute. Det kommer således inte vara "massa nya människor" inte heller tjo eller tjim. Hotellet är såklart informerat.
Jag förstår att ni har välmening i det ni skriver, uppfödaren har varit noggrann med att träna valparna på att möta människor, och om de tror att det fungerar så litar jag på det.
Vi kommer att ha valpen hemma en vecka innan vi åker, och upplever vi att den är otrygg kommer vi stanna hemma, men förhoppningen är ju såklart att det ska kännas ok, då vi inte har någon anhörig på orten vi bor.
Min syster hade en hund i ungefär samma ålder förra året med sig, den valpen blev inte förstörd, och samtliga som var med under de dagarna har den mycket lätt att vara med.
Vi kommer känna in hur det känns, och känns det bra så kör vi.
Jag förstår att ni dömer mig utifrån detta, jag har förstått er ståndpunkt, om någon har något nytt att tillägga så är det välkommet, att det skulle vara synd om vår kommande familjemedlem är ett ganska starkt antagande, då ni varken känner oss eller känner till våra övriga levnadsförhållanden eller något annat om oss som personer. Är det den konstruktiva feedback ni skulle ge någon öga mot öga?
Jag vet att det bara rör sig om anonyma människor på nätet men jag är en verklig person som verkligen vill att det ska vara bra utifrån de förutsättningar vi har.
Det handlar inte om att ni inte håller med om att det är en bra ide, för det respekterar jag och tar med i bedömningen om det kommer vara lämpligt eller inte att åka över julen.
Till er som varit konstruktiva riktar jag ett stort tack
Mvh