• Anonym (Hon)

Någon som kan crypto?

Behöver använda det för att betala en sak. Summan jag ska betala är i euro, kan jag köpa det direkt, eller måste jag räkna ut vad det blir i sek? Helt ny på det här och känner mig supernojjig över hela grejen.

• Svar på tråden Någon som kan crypto?
  • Anonym (e)

Vad skulle du behöva köpa i crypto?

• Anonym (Wtf)

Förstår inte vad frågan du ställer har med crypto att göra. Kan du förtydliga? Eller är det felskrivet?

• Anonym (Hon)

I appen väljer man valuta man ska köpa i, även om allt "blir samma" när det väl är köpt. Frågan är om jag kan köpa i euro direkt, eller om det måste vara i sek?

• Anonym (e)

hur kan du betala i sek när du ska betala i crypto?

• Anonym (Hon)

Folk som inte vet hur crypto fungerar får helst låta bli att svara. Det är tidskritiskt och jag behöver veta så fort som möjligt.

• Anonym (Hon)
    Anonym (e) skrev 2025-12-08 11:06:32 följande:

hur kan du betala i sek när du ska betala i crypto?

Jag ska ju köpa crypton först... det gör jag med apple pay.
  • Anonym (e)

Problemet är att det verkligen inte går ihop. Låter som scam.

• Anonym (Hon)
    Anonym (e) skrev 2025-12-08 11:08:07 följande:

Problemet är att det verkligen inte går ihop. Låter som scam.

Det är det inte.
  • Anonym (Hon)

Och det går 100% ihop. Jag har köpt en del med sek, men hade varit lättare om jag kunde ta det direkt med euro. Vill bara bekräfta att det inte är några problem att göra det.

• Anonym (Wtf)
    Anonym (Hon) skrev 2025-12-08 11:10:27 följande:

Och det går 100% ihop. Jag har köpt en del med sek, men hade varit lättare om jag kunde ta det direkt med euro. Vill bara bekräfta att det inte är några problem att göra det.

Och om någon random person på FL säger att det är ok eller inte så köper du det rakt av? Somliga väljer sina underlag för välinformerade beslut med omsorg.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Wtf) skrev 2025-12-08 12:36:43 följande:
    Och om någon random person på FL säger att det är ok eller inte så köper du det rakt av? Somliga väljer sina underlag för välinformerade beslut med omsorg.
    Det är liksom bara en liten detalj i det hela. Jag vet hur crypto fungerar, och allt jag hittat om det säger att det går att göra så, jag vill bara höra från nån som faktiskt gjort det. Jag är i allra högsta grad välinformerad, bara lite väl nojig ibland.
Svar på tråden Någon som kan crypto?