Anonym (anonym) skrev 2025-12-09 21:58:40 följande:
Läser igenkännande.
Min förra fru fick en väldigt lång startsträcka till sex när barnen väl var producerade. Minsta störmoment och loppet var kört. En betydande del av tillvaron skulle gå ut på att göra henne så välmående som möjlig. Då blev jag belönad med missionären och släckt lampa. Säkert av dåligt samvete mot slutet
Till slut rannsakade jag mig själv och bröt upp.
Var singel några år innan jag träffade nuvarande kvinna. Skillnaden kunde inte vara större. Hon tycker att sex är ett skönt sä att umgås på. Bokar hotellövernattningar med bilder och texter på vad vi ska göra.
Verkligen underbart att få vara begärd igen. Jag tror att har man gått från ett bra sexliv till ett dåligt så är det få som lyckas vända skeppet. Troligare att man harvar på år efter år, otilfredställd tills åldern tar en.
Ja. Vi fick precis ett barn. Eller ja, hon är snart ett år. Och jag har gått igenom en ganska allvarligt förlossnings psykos och förlossningsdepression. Det har givetvis satt förhållandet på prov.
Det var riktigt illa ett tag. inte förhållandet men mitt mående. Jag var ganska nära att avsluta mitt liv ett par gånger. TROTS det så har han ALDRIG klagat, han gör allt för mig och är verkligen den som jag alltid kan räkna med.
Med det sagt så kan man inte förvänta sig ett parallellt sexliv i toppform. Men det är tyvärr samma problematik som funnits innan vi blev föräldrar.
Min sexlust har inte minskat sedan barnet.
Och efter förlossningen så sa läkaren att hon aldrig under sina 12 år sett någon som sett så "välbevarad" ut efter en förlossning. Så min kropp återhämtade sig väldigt fort även om psyket var det som fick ta smällen.
Så vi har förutsättningarna för att ha ett bra sexliv nu, jag vill bara komma på banan innan det går för långt.
Jag tycker det är svårt att veta vilka krav jag ska ställa på mig själv, och vilka krav jag ska ställa på honom när det gäller vårt sexliv.
Jag har förut läst om par som går i terapi för det, och "schemalägger" sex. Det är det mest osexiga jag kan tänka mig.
Men jag vill heller inte vara den som bara pekar på honom och säger att det är hans fel.
Men när problemet ligger i initiativtagandet så är det svårt att ta ansvar för hans part.
Sen vet jag inte, vi har nästan 20 år emellan oss. Kan det vara åldern som gör att han får mindre lust? Jag vet inte hur det är för män.
Minskar lusten efter 45 märkbart?