Stress eller neurologisk sjukdom?
Hej!
Jag har två små barn och för lite över ett år sedan när min yngsta dotter var en liten bebis fick jag några yrselattacker med pirrningar/domningar i händer, fötter och ansikte. Sökte en gång akut och sedan på vårdcentralen men det fanns inget som pekade på att något var fel. Vc sa att de troligtvis handlar om stress/ångest och efter det mådde jag bra under vår och sommar. Nu har jag dock åter igen blivit yr ett par gånger och har en tyngdkänsla i benen och armarna. Armarna känns tröga men någon riktig svaghet finns ej då jag orkar lyfta och göra saker. Men armarna i sig känns sega och överansträngda på undersidan och får även stickningar och domningar i fötter och händer samt under skulderbladen. Varierar från dag till dag hur mycket jag känner. I samband med att dessa symtom började denna gång så märkte jag av ett rött märke där jag vet att jag haft fästing ett par veckor tidigare men har nu fått antibiotika för detta men ändå finns dessa känslor i kroppen kvar 3
veckor efter kuren. Såklart orolig för något amlvarligt då jag har två små barn som behlver mig. Har ett jobb som är relativt tungt både fysiskt och psykist samt att jag bär 1,5 åriga dottern en del hemma då hon nu är trött efter förskolan. Ve