• Anonym (Eri)

Födelsedagen utmattad

Jag är mamma till två fantastiska tioåringar som fyller år nu på torsdag. Det har varit ett väldigt tufft år med cancer, utmattning och ständiga motgångar ? ibland känns det som att livet bara slår mig från alla håll.

Just nu är det ekonomiskt riktigt hårt, och jag hade önskat att jag kunde ge pojkarna en fin födelsedag på det sätt jag drömmer om. men jag kan inte ens köp lite jogurt just nu. Hemma ekar det tomt, och jag vet inte hur jag ska försöka lösa allt.

Det finns dock ljuspunkter ? från januari har jag ett heltidsjobb, och jag håller fast vid hoppet om att saker och ting ska bli lättare med tiden.

Jag skriver det här mest för att dela min verklighet, inte för att be om något, utan för att påminna oss alla om hur snabbt livet kan slå om, och hur viktigt det är att hålla fast vid de små stunderna av glädje. Ta hand om varandra

• Svar på tråden Födelsedagen utmattad
  • Anonym (F)

Det är väl tyvärr lite sent nu, om de fyller redan om ett par dagar, men annars är det just sånt här som majblommefonden är till för.
    majblomman.se/sok-stod/sok-har/

Skönt ändå att du ser en ljusglimt vid horisonten. Jag önskar dig allt gott!

• Anonym (qwerty)

Ja livet kan vända snabbt. Hoppas ni har hälsan nu iaf.

Kolla med kyrkan hos dig, församlingarna brukar kunna vara hjälpsamma med både mat och ibland till och med någon liten sak till barn. 

Lycka till

Svar på tråden Födelsedagen utmattad