• Anonym (Hur gör djur?)

Vilket djur skulle du helst återfödas som om du måste välja?

Hej alla forumanvändare!
    Det ser lite tråkigt ut med nästan enbart kategorierna Namn och Sex&samlevnad bland omröstningar, även om jag förstår syftet.
    Så gör ett försök att blanda ut lite🙂
    Om du skulle dö imorgon och reinkarnation vore ett faktum. Vilken typ av djur hade du velat återfödas som?

Motivera gärna varför

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket djur skulle du helst återfödas som om du måste välja?
  • Mayjel

Vet inte riktigt. Ett djur som står högt i näringskedjan och inte är jagat av människan tänker jag. Har alltid gillat katter och kattdjur. Kanske mitt stjärntecken, ett lejon.

• Anonym (Galopp)

Kattdjur. Eller häst för det skulle kännas härligt att galoppera i full fart då jag inte kunnat springa på många år.

• Anonym (Sara)

En fågel! Tänk att kunna flyga närsomhelst varsomhelst. 

• Anonym (Hur gör djur?)
    Mayjel skrev 2025-12-10 09:16:50 följande:

Vet inte riktigt. Ett djur som står högt i näringskedjan och inte är jagat av människan tänker jag. Har alltid gillat katter och kattdjur. Kanske mitt stjärntecken, ett lejon.

Lejon är fina. Det är även mitt stjärntecken.
    Det skulle vara helt okej med jakt på bytesdjur och att gå hungrig ofta? Det verkar vara många rovdjurs dilemma. Men är man lejon så är det nog bara kul med jakten, när man inte är allt för hungrig och inte lyckas kanske? Och rått kött är smaskens för ett lejon;)
  • Anonym (Hur gör djur?)
    Anonym (Galopp) skrev 2025-12-10 11:42:29 följande:

Kattdjur. Eller häst för det skulle kännas härligt att galoppera i full fart då jag inte kunnat springa på många år.

Ja, hästdjur glömde jag helt bort att ta som alternativ. Det vore häftigt att kunna galoppera som en häst! Särskilt när man inte kunnat springa själv på länge.
    Att äta gräs låter kanske inte så kul för en människa, men hästen är väldigt glad åt en frodig äng så det skulle inte bli några problem.
  • Anonym (Hur gör djur?)
    Anonym (Sara) skrev 2025-12-10 13:09:34 följande:

En fågel! Tänk att kunna flyga närsomhelst varsomhelst. 

Ja det är nog väldigt vanligt att vilja flyga som en fågel. Om man inte är höjdrädd då;)
    Jag håller med om att det vore jättehäftigt att flyga! Även att kunna gunga på vågorna som sjöfåglar gör.
  • Anonym (Hur gör djur?)

Jag valde delfin och andra sjödäggdjur.
    Att simma, hoppa ovan ytan och dyka ner i vattnet vore häftigt. Att bara ha den där förmågan att röra sig fort i vatten är något jag verkligen kan sakna som människa.
    Rovdriften låter inte så lockande som delfin däremot, men som jag skrev angående lejon så skulle det inte vara några problem att jaga rå fisk om jag vore en delfin.

Värsta med att vara rovdjur vore att bli sjuk. En dödsdom om det varar länge.

Svar på tråden Vilket djur skulle du helst återfödas som om du måste välja?