• Anonym (brud 2026)

passar det på ett bröllop?

Passar detta på ett bröllop? 

brud 2026

• Svar på tråden passar det på ett bröllop?
  • Anonym (A)

Inte riktigt min smak men tycker du det är fint så kör.

• Cia78n

Det passar på bröllop men det viktigaste är att du känner att det är du och att du är bekväm i det.

• Anonym

Nej
    För mycket urringning

• Cia78n
    Anonym skrev 2025-12-10 17:06:18 följande:

Nej
    För mycket urringning

Du har nog rätt, såg inte detta. Särskilt om man har stor byst.
  • Anonym (Nä)

För mycket urringning för att vara klädsamt. Det är väl bruden och klänningen som är menade att dra till sig uppmärksamhet i första hand och inte bröstklyftan.

• Anonym (Tina)

Klänningen har för mycket urringning och är lite för kort.
    Naglarna och läpparna bör vara mer diskreta.

• Anonym (Moa)

Min åsikt är att det inte är fint. Visa stora bröst vid bröllop passar inte, för starka färger på läpparna och naglarna. Vad är allt på huvudet? Slöjan för lång till den förhållandevis korta klänningen, kronan är ett skämt. Skorna är snygga men inte om tånaglarna målas i samma förg som läpparna.

• Cia78n

Samt för stora örhängen och för mörk ögonskugga för bröllop.

• Anonym (xxx)

Först och främst behöver bruden banta...

• Anonym (Neeej)

Ursäkta men detta stuk passar nog bäst i öst-staterna. Ryssland, Bulgarien o.s.v dyker upp på näthinnan. The home of bad taste.

• Anonym (A)
    Anonym skrev 2025-12-10 17:06:18 följande:

Nej
    För mycket urringning

Missade det, det har du rätt i.
  • Guppy

Superfint! Men jag skulle säga att det är oviktigt vad andra tycker, du ska välja en klänning med tillbehör som Du gillar och känner dig fin i på ditt eget bröllop!
    själv hade jag en knälång Rockabillyklänning, vit med stora cerisa blommor. Med halterneckband som blev en stor rosett i nacken. Frågade prästen innan om man fick ha bara axlar och han svarade att det är upp till oss att välja. bara vi inte är nakna typ. :)

• Anonym (You do you)

Jag förväntade mig att se en klänning för en bröllopsgäst. Då bör man ju inte sticka ut alltför mycket. Som brud är du festens mittpunkt och du bestämmer själv hur du ska vara klädd.

Med det sagt så tycker jag kanske att de illrosa, spetsiga naglarna skär sig rätt mycket mot resten. Men känner du att det är du så kör på!

• Anonym (Lilian)

Personligen hade jag valt en mindre urringning och kortare, rundade naglar i mer diskret färg. 

Har du kronan? En så stor krona blir väääldigt dyr om den ska vara fin. En billig ser mer ut som ett barn som leker Disney-prinsessa. Tänk också på att så stora kronor/diadem är tunga mot huvudet och svåra att hålla på plats. Du behöver nog en stadig håruppsättning att nåla fast den i. 

• Anonym (Lilian)

Och en kortare klänning som denna passar bättre med kortare slöja, tycker jag. 

Svar på tråden passar det på ett bröllop?