Tolka vårdkontakt
?VårdkontaktsorsakVad menar de med samordnade insatser?
Se svar ovan i länkarna. SIP Samordnad Individuell Planering är ett möta ned fler aktörer inblandade. T ex arbetsförmedlingen, försäkringskassan, socialtjänst, habilitering, behandlande läkare mm. Ja och så du förståss. Att samla alla inblandade för ett möte är bra då alla får höra vem som gör vad och inte kan slingra sig. Det blir en plan på en gång. Har du varit sjukskriven så länge behövs insatser i form av arbetsträning eller praktik med aktivitetsersättning. Eller du kanske blir utförsäkrad. Inte rimligt med en sjukskrivning på ett år direkt om det inte handlar om en olycka eller skada som kräver sjuk lång tid för att komma igen.
Se mötet som något bra. De som sitter där är där för att hjälpa dig. Lite krav får du tåla. Din egeninsats är att du ska vilja något och faktiskt försöka. Det kommer du att fixa.
Jag skulle testa att ringa handläggaren
Se svar ovan i länkarna. SIP Samordnad Individuell Planering är ett möta ned fler aktörer inblandade. T ex arbetsförmedlingen, försäkringskassan, socialtjänst, habilitering, behandlande läkare mm. Ja och så du förståss. Att samla alla inblandade för ett möte är bra då alla får höra vem som gör vad och inte kan slingra sig. Det blir en plan på en gång. Har du varit sjukskriven så länge behövs insatser i form av arbetsträning eller praktik med aktivitetsersättning. Eller du kanske blir utförsäkrad. Inte rimligt med en sjukskrivning på ett år direkt om det inte handlar om en olycka eller skada som kräver sjuk lång tid för att komma igen.
Se mötet som något bra. De som sitter där är där för att hjälpa dig. Lite krav får du tåla. Din egeninsats är att du ska vilja något och faktiskt försöka. Det kommer du att fixa.
Läkaren skrev i intyget att sysslesättning är rimlig kravnivå de närmsta 2-3 åren, vilket jag deltar i. Han skrev även att långsiktiga prognosen är svårbedömd.
Sedan har jag kämpat som en galning i flera år för att kunna få praktikplats men kommunen har nekat då de anser att jag har för låg arbetsförmåga. De har iprincip sagt rakt ut att de anser att jag är en belastning för arbetsmarknaden i mitt skick
De kan ju inte säga att du är en belastning. Då har du ju verkligen kämpat och gjort din egeninsats. För är just ett SIP ett bra möte för att hjälpa dig. Då kan inte ex vis AF och FK hänvisa eller skylla på varandra när de sitter vid samma bord. Klart du ska beredas arbetsträning eller praktik. Kalla det vad du vill men något liten sysselsättning att gå till. Så du går en känsla av sammanhang. Det är allt för många som sätter sig på bakhasorna och förlitar sig på försörjningsstöd.
Jag må vara krass för en stor del av patienter osv vill inte lyfta ett finger. Du verkar ändå ha ett driv som jag tycker man ska premiera. Har du någon stödperson eller behandlare du kan ta med på ev möte? Du fixar det här!