Ni som gått från toxic killar till snälla..
.. hur kändes det när ni blev ?kär? i den snälla killen? Har varit i två toxic relationer i mitt liv, den senaste slutade med att jag kom på honom med lögner och drog därifrån. Efter det har jag typ känt att jag inte vill ha en relation i närtid, dels för att jag är rädd för att bli sårad igen och jag har typ inte känt att jag orkar med alla ?måsten? som kommer med en relation. Jag vill fokusera på att lära känna mig själv och bli trygg i mig själv.
Men så träffade jag den ?perfekta? killen. Han är snäll, omtänksam, ärlig, trygg, mogen, känslomässigt mogen, osv, vi har bra sex, listan är lång. Men jag har alltid fått lite panik av honom och känt att ?Äh, detta är inget seriöst, vi kommer inte bli nåt?.
För jag har tänkt att jag inte har känslor för honom. Har dock hört att i toxic relationerna så är man ju van med toppar och dalar, man tror att dessa dopaminkickar är kärleken i förhållandet så därför kan ett tryggt förhållande kännas tråkigt, platt och som att ?nåt saknas?. Iallafall är jag nu så himla osäker, för jag börjar känna nu att jag inte vill förlora honom samtidigt som jag inte vet om detta är något jag vill satsa helhjärtat på pga tidigare erfarenheter, att jag jobbar på mig själv just nu, osv.
Men till er som varit med om liknande situation får gärna berätta om er erfarenhet.. Mvh förvirrad a