Platser i farliga länder du är nyfiken på att besöka?
Farliga platser i världen finns, men var någonstans skulle du vilja besöka Och varför?
Finns det platser du vill se där och sevärdigheter?
Farliga platser i världen finns, men var någonstans skulle du vilja besöka Och varför?
Finns det platser du vill se där och sevärdigheter?
Min dröm har varit i många år att åka till Moskva just för historiens skull . Pluggade ryska i gymnasiet och vill testa språket . Efter 30 år sitter det fortfarande kvar .
Men som läget är nu är det ju inte en möjlighet.
Min morfar var geolog och han sa att Afghanistan var ett av de vackraste länder han någonsin besökt, då han åkte dit på sextiotalet. Nu är ju tyvärr mycket av landets vackraste platser totalförstörda, så även om det inte var farligt vet jag inte om det finns så mycket kvar att se, även om det finns mycket vacker natur där. Det är verkligen synd hur landet förstördes.
Ryssland och Israel var länder jag ville besöka när jag var ung på nittiotalet men det blev aldrig av. Nu känns det ju inte aktuellt. Turkiet besökte jag för tjugo år sedan och även om det nog inte direkt är ett farligt land i sig vill jag inte utsätta mig för riskerna med att resa dit, även om jag älskade resan då.
Iran hade också varit ett fint land att besöka men lite samma sak, så mycket av de historiska landmärkena är förstörda och jag vill inte stötta regeringen, eller utsätta mig för riskerna.
Har varit i både Ryssland och Israel. Är trött på att resa. Jag trivs bättre här där jag kan luktanpå blommorna.
USA och Israel.
USA och Israel.
Fillipinerna, för att risken är stor att man hamnar i eller är i närheten av naturkatastrofer.
Har varit i både Ryssland och Israel. Är trött på att resa. Jag trivs bättre här där jag kan luktanpå blommorna.
Jag har varit på många ställen som nu klassas som farliga... Ryssland, Israel, Libanon... Turkiet och Egypten är väl kanske inte superfarliga men skulle inte välja dem längre.
Jag har rest på "dödens väg" i Bolivia, varit med om vulkanutbrott och kravaller i Ecuador, sovit under bar himmel i öken och regnskog, jordbävning på en öde ö i Tonga mm.
Det var många år sedan och nu är jag mer bekväm av mig. Mest längtar jag till Australiens outback, men hade jag kunnat göra det på ett ofarligt sätt hade jag bestigit Mount Everest.
Karakoum highway hade också varit spännande att resa längs.
Kanske lite fler platser i Afrika (utan krig, svält och malaria).
Det känns som att jag vid det här laget har varit i de felsta farliga, och ofarliga, länder med jobbet. Ett besök på Antarktis, då, kanske men där finns inte så mycket för msf att göra.
Vulkanerna på Island.