Anonym (Relevantfråga) skrev 2025-12-11 10:48:48 följande:
Ni äldre män som har svårt att få kontakt med kvinnor, hur var det för er som yngre?
Var ni de där killarna som inte vågade gå fram till tjejer på fester, utan bara stod blygt i ett hörn och såg hur andra killar lyckades bättre?
Eller var du typen som var olyckligt förälskad i någon tjej, och förväntade dig att hon skulle fatta det, trots att du inte gjorde några framstötar eller visade det på ett ganska tafatt sätt, dvs inte tillräckligt tydligt eller kanske lite klumpigt?
Blev det bättre sedan efter att du fyllt 20, eller kände du dig fortfarande blockerad eller begränsad i dina kontaktförsök med kvinnor?
Tycker du att svårigheterna har hängt med hela livet, eller har det funnits perioder när det varit bättre?
Jag har alltid haft svårt för att närma mig kvinnor. Så var det när jag var yngre och så är det fortfarande nu när jag är medelålders.
Problemet beror främst på en kombination av låg social kompetens och blyghet. Därutöver så har jag länge haft en känsla av att min manliga drift liksom är ?smutsig?. Om det rapporteras om manlig sexualitet i media så är det nästan alltid i negativa ordalag och handlar om olika former av övergrepp. Sedan dyker det ständigt upp i mina flöden på sociala medier att tjejer gör sig löjliga över mäns diverse klumpiga raggningsförsök. Jag tänker att jag ska vara bättre än alla omogna män och respektera kvinnor.
Följden har blivit att jag har varit artig i mina försök att uppvakta kvinnor, vilket inte har fungerat överhuvudtaget. Och ingen kvinna har raggat på mig, eftersom kvinnor i allmänhet förväntar sig att det är mannen som uppvaktar dem. Därför är jag fortfarande ensam. Jag har nu gett upp att träffa någon kvinna, eftersom jag vet att det är extremt oattraktivt för en kvinna med en medelålders man som aldrig har haft ett förhållande.