Hur går man tillväga efter att åklagarens beslut
Hej!
jag polisanmälde pappan till mina barn för några veckor sedan. Min treåring har vid flera tillfällen sagt att hennes pappa har tagit på henne olämpligt. I början var jag osäker och tänkte att hon kanske menar något annat då hon är så liten. Men jag har alltid haft en obehaglig känsla enda sedan hon sa det första gången, då var hon bara två år.
senast nu då hon sa det igen valde jag att packa våra grejer och lämna hemmet med barnen. då var han på jobbet.
jag ringde till polisen idag och fick reda på att åklagaren har lagt ner utredningen. Vilket jag tycker är helt sjukt. Nu måste jag fortsätta kämpa för mina barns trygghet på annat håll. kommer också att göra en överklagan på beslutet.
jag känner inte att socialtjänsten är till någon större hjälp. nu kommer dom dra igång sin utredning hos sig men jag undrar var mer jag kan vända mig? vad har jag för rättigheter hos soc som jag kan begära. tex vid ett barnförhör med socialtjänsten, kan jag be om att det ska vara en utbildad barnpsykolog som håller i samtalet med barnet?
Vad har han för rättigheter nu? Får han träffa barnen då vi fortfarande har delad vårdnad.
vet ni någon bra advokat inom familjerätt som kan hjälpa mig? bor i Göteborg.
Någon här som har erfarenhet av att ha gått igenom liknande och vet vad det finns för alternativ??
hjälp en orolig mamma som tycker det är galet att man inte tar barn på större allvar och menar att man ska låta dom umgås med sin jävla förövare. vidrigt system!!