• Anonym (Lollo)

Namn som passar Laura

behöver förslag på ett pojknamn som passar till storasyster Laura?

• Svar på tråden Namn som passar Laura
  • cjs

Våran grabb heter Douglas, jag ville döpa lillasystern till Laura men det gick inte igenom.

• Lillkroken

Mitt förslag blir Nicholas! Tycker att de klinkar fint ihop, ett för svenskt namn blir bara fel, i min mening 

• Anonym (Lollo)

Tack för alla svar!

vi uttalar namnet Laora, inte den engelska varianten. Älskar det namnet men hittar inte ett enda pojknamn som känns helt rätt. Har funderat lite på Theodor, August, Viktor, Albin, Tom?

• Anonym (Bw)
    Anonym (Lollo) skrev 2025-12-15 08:14:12 följande:

Tack för alla svar!

vi uttalar namnet Laora, inte den engelska varianten. Älskar det namnet men hittar inte ett enda pojknamn som känns helt rätt. Har funderat lite på Theodor, August, Viktor, Albin, Tom?

Teodor och August tycker jag passade. Det är snyggt att namnen har diftonger, precis som Laura. 
  • trollhona

Tack för alla svar!

Theodor fungerar jättebra, även Viktor är fint.
  • Anonym (Utanför boxen)

Lastapopulis (populärt bland barn)

Lanke

Linke

Lure

Lars

Liste

Levandevious

LeoLargeLaxious

Lastvagn

Max
  • Anonym (Bw)

Varför fick Lars tumme ner? Lars och Laura tyckte jag var fint. Lasse och Lola. :) 

• Lillkroken

läste att ni uttalar det ?svenskt? då blir det annat förslag :)
    av de ni gillar röstar jag på August , jätte fint till Laura!
    Ted är också ett fint namn, om ni gillar Tom :)

Tack för alla svar!

• Anonym (E.)
    Anonym (Bw) skrev 2025-12-15 21:44:26 följande:

Varför fick Lars tumme ner? Lars och Laura tyckte jag var fint. Lasse och Lola. :) 

Det var inte jag som gav tummen ned, men det känns som att Lars och Laura är väldigt olika namn. Lars är väldigt typiskt svenskt, och Lasse ännu mer. Laura däremot är ju engelskt, och inte alls accepterat som svenskt namn. Vidare är båda namnen omoderna, men de var senast moderna under olika tidsperioder, så det faktumet binder inte ihop dem. 
  • spöke

Tack för alla svar!

Passar bra tillsammans med andra latinska namn som till exempel August, Viktor och Albin.

Andra latinska namn: 
    Vincent, Leo, Amadeus, Adrian, Felix, Dante, Fabian
  • Anonym (Förslag)

Nu kanske ni redan bestämt men jag vet en Laura som har en bror som heter Leopold. Det är fint ihop tycker jag! 

• Anonym (Gillar)
    Anonym (X) skrev 2025-12-14 00:08:21 följande:

Nicholas & Laura tycker jag låter bra ihop.

Nicholas är så himla fint namn också.
  • Anonym (E.)
    Anonym (Gillar) skrev 2026-02-09 17:09:37 följande:
    Nicholas är så himla fint namn också.
    Ja, här håller jag med! :) Europeiskt och stiligt.
Svar på tråden Namn som passar Laura