• MrToni

Fattar mig inte på denna tjejen

Haha, så.. Gick in som vanligt med noll förväntningar i detta också, för har tappat räkningen på hur många gånger det bara blivit skit😆  och blev väll så också nu. Jag skrev till henne när hon kunde träffas och hon skrev dag och tid när hon kunde, jag svarade henne att jag kunde då. Inget svar tillbaka och inget svar dagen efter, eller kommande dagar. Har henne som vän på fb, då hon frågade om både nr å fb. Skrev till henne på messenger. Hon har varit aktiv, men inte kollat meddelandet. Så kom hon och beklagade sig att hon varit  singel i 8 år, haha.. Med sånt beteende, så. Har inte tagit bort henne från fb än, tänkte vänta å se om hon själv gör det. Har fimpat tjejer och själv blivit fimpad, men då har man sagt till dom. Första gången man blir Ghostad 🤣 men första ska alltid vara någon gång säger man. Undrar egentligen vad som flög i henne🤔 då hon var så på hugget att träffas osv. Kanske skriver ett sms till henne i veckan som kommer. Får jag inget svar, så slänger jag henne också.

• Svar på tråden Fattar mig inte på denna tjejen
  • exandthecity

Jag kanske misstolkar trådstarten men det verkar som att du bara fokuserade på att göra upp om tid, utan att ta initiativ till plats och aktivitet. I så fall anar jag att hon kanske uppfattade dej som initiativlös.

• MrToni

Visst, man vet inte vad som hänt. Men inget har säkert hänt. Damen har garanterat Ghostat😆 bra fjortis-beteende av en 30 plus, med barn. Hon är singel å ogift och ensamstående mamma. Hon var ju helt på att träffas osv. Det var denna veckan vi skulle ses. Jag frågade henne när hon kunde. Hon sa tid och datum, jag sa att jag kan då också - inget svar. Kommer inte bli något svar heller. Har tröttnat på sådana idioter till tjejer. Funderar på att plocka bort henne från FB också. Förklarar varför hon har varit singel i 8 år🙄 bättre att skriva att man inte vill, än att fjanta som en fjortis. 

• Anonym (Strulmaja)

Att TS skriver denna tråd säger bara att han hängt kvar längre än han borde. Det är bara att gå vidare från dylika tjejer.

• Anonym (Japp)
    Anonym (Strulmaja) skrev 2025-12-14 08:22:55 följande:

Att TS skriver denna tråd säger bara att han hängt kvar längre än han borde. Det är bara att gå vidare från dylika tjejer.

Yes, det är bara att släppa det och gå vidare med livet. Ingen mening att hänga upp sig på en tjej som inte är intresserad.
  • Anonym (Undrar)

Hade du faktiskt föreslagit vad ni skulle göra eller bara frågat om hon kunde den dagen?

• Anonym (m)
    MrToni skrev 2025-12-14 07:54:42 följande:

Visst, man vet inte vad som hänt. Men inget har säkert hänt. Damen har garanterat Ghostat😆 bra fjortis-beteende av en 30 plus, med barn. Hon är singel å ogift och ensamstående mamma. Hon var ju helt på att träffas osv. Det var denna veckan vi skulle ses. Jag frågade henne när hon kunde. Hon sa tid och datum, jag sa att jag kan då också - inget svar. Kommer inte bli något svar heller. Har tröttnat på sådana idioter till tjejer. Funderar på att plocka bort henne från FB också. Förklarar varför hon har varit singel i 8 år🙄 bättre att skriva att man inte vill, än att fjanta som en fjortis. 

Nej, det där är inte att ghosta.

Ghosta är om hon inte skulle svara dig trots du försökte, ignorera dig en längre tid, göra sig otillgänglig osv.
  • Anonym (Vad som helst)
    Anonym (m) skrev 2025-12-14 15:44:21 följande:
    Nej, det där är inte att ghosta.

Ghosta är om hon inte skulle svara dig trots du försökte, ignorera dig en längre tid, göra sig otillgänglig osv.
    Exakt så. Att totalt dissa tjejen och vägra ha mer kontakt med henne för att hon missat svara på ett enda meddelande är ju direkt korkat. Kan ju som sagt finnas tusen anledningar, och att bara automatiskt anta det värsta pekar på en ganska trist attityd till andra människor (som ts ju dock ibte är ensam om vare sig här i tråden lr rent allmänt).
  • Anonym (Vad som helst)

Slog mig förresten nu att du, ts, kanske inte insett att man  om att det kan se ut som att man är/har varit aktiv på messenger även om man inte faktiskt är/har varit aktiv. Dvs, om du tror att hon måste ha sett att du svarat bara för att hon har registrerats som "aktiv" så tror du fel.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Vad som helst) skrev 2025-12-14 22:49:27 följande:
    Exakt så. Att totalt dissa tjejen och vägra ha mer kontakt med henne för att hon missat svara på ett enda meddelande är ju direkt korkat. Kan ju som sagt finnas tusen anledningar, och att bara automatiskt anta det värsta pekar på en ganska trist attityd till andra människor (som ts ju dock ibte är ensam om vare sig här i tråden lr rent allmänt).
    Håller med! Jag tror att resultatet hade blivit ett helt annat ifall istället för att bara säga att han också kunde då, istället hade kommit med ett konkret dejtförslag med tid och aktivitet den dagen.
  • Anonym (Mes)

Ännu en mesig sojapojke som inte klarar ta initiativ och planera en dejt på riktigt. Istället för att bara fråga vilken tid hon kan ses så planera en dejt och ge konkreta förslag på aktivitet. Herregud det är inte konstigt att män har så svårt att få till en relation. Kvinnor är så förbannat trötta på initiativlösa män numera och det är lättare att bara sortera bort dem utan tjafs (ghosta), än att ge sig in i en diskussion om att det inte känns rätt att fortsätta. 

• Anonym (Trött)
    ResanTillMelonia skrev 2025-12-14 22:59:42 följande:
    Hon är inte alls på hugget med att träffas. Hon vill inte. Hon tycker det är bekvämt och bra att vara singel. Stör henne inte
    Precis, man är så trött på män som ska klänga sig fast vid kvinnor som uppenbart inte vill träffas eller vill något alls. Kan inte män bli vuxna och inse att om hon inte är intresserad så visar hon det?
Svar på tråden Fattar mig inte på denna tjejen