• Anonym

Idag är allt jobbigt

Idag är allt jobbigt
    Jag har ont
    Jag är ledsen
    Julen blir en besvikelse

Hur mår ni?

• Svar på tråden Idag är allt jobbigt
  • Anonym (Inte toppen)

Dålig dag här med. Men det började med en dålig natt, med mycket oro och mardrömmar.
    Har under hela december varit så sjukt hängig och trött, noll lust och ork att göra något alls.
    Kommer troligtvis behöva göra en abort på julafton. 
    Ekonomin är piss.
    Det känns som att jag kämpar i kvicksand med allt just nu.

• Anonym
    Anonym (Inte toppen) skrev 2025-12-13 22:31:27 följande:

Dålig dag här med. Men det började med en dålig natt, med mycket oro och mardrömmar.
    Har under hela december varit så sjukt hängig och trött, noll lust och ork att göra något alls.
    Kommer troligtvis behöva göra en abort på julafton. 
    Ekonomin är piss.
    Det känns som att jag kämpar i kvicksand med allt just nu.

Oj, ja det låter jobbigt
    Tänker på dig
  • Anonym (Anonym)

Jag mår riktigt bra.

Idag kollade jag på filmen "Släkten är värst" med Robert De Niro samt Ben Stiller på TV6 som började klockan 13:45. En Romantisk komedi. Rekommenderar den.

Sedan när filmen tog slut runt 16:00 så åt jag en pizza, en Mexicana pizza för att vara exakt och en 2 liters Coca Cola till det som jag beställde hem. 

Tänk på mig också TS.

• Anonym (Ta bort min kropp)

Varje morgon denna höst har det gjort ont att gå ur sängen. Mina leder i tår och fingrar har någon allergisk inflammation/artrosvariant som inte smärtstillande direkt hjälper på, allergitabletter hjälper bättre. Och jag kan inte heller ta smärtstillande för då får jag magkatarr också på tre dagar och kan inte jobba. Varje morron innan jag ens går på toa vacklar jag ut i köket och trycker i mig allergitabletter för att kunna fungera, någon timme senare.

Mina ögon är också torra så det gör ont när jag öppnar dem, som att ögonlockaen klistrat fast, men för att de inte ska vara det måste jag sluta med allergitabletterna och det går inte just nu.

Utöver det har jag kliande eksem igen, svullna ögonlock och röda ringar runt ögonen så alla tror man har gråtit hela natten, skrovlig röd hud i fläckar på ben och armar. Ska börja på ljusbehandling i veckan men har inte hunnit, jag måste köra tvärsöver hela stan för 2 minuter i "solariet" och sen tillbaka igen och med alla möten jag har så blir det svårt. Jag är oftast puckot som står där och hoppar 12 minuter innan de stänger.

Förra veckan hade jag även en rejält svullen hemorrojd som skavde och gjorde ont hela tiden, kunde inte ha byxor på mig utan fick ha långkjol då. Hade som tur var salva hemma men det förstörde några nätter och jag var ett vrak på jobbet.

Varför kan man inte få vara en hjärna i en glasburk bara när kroppen ska hålla på så här jämt?

• Anonym (Kämpar)

Vi kämpar länge med att få barn.. två missfall tidigare och sen aldrig blev gravid. Min svägerska är sur för vi ville fira julafton själv hemma och hon tycker det är mer viktigt att åka till dem och fira julen samt ge julklappar till hennes tre barn. Samma sak med barnkalas, måste vi absolut komma och såklart med presenter. Det är viktigt för deras skull. Allt ska handla om hennes barn. 

Svar på tråden Idag är allt jobbigt