• Anonym (Kärlek)

Familj

Vi ska fira en födelsedag o bara familjen så blir vi 17 personer. Är så tacksam för stor familj och då har jag inte äns fått barn barn ännu. Så den växer. Min mamma är 5 barnet av 8 syskon. Hur ser era familjer ut. 

• Svar på tråden Familj
  • ElaineBenes

Jag kallar mostrar och farbröder släkt, inte familj. 
    Familj anser jag vara föräldrar syskon och barn. 

Med släkten räknar med avslut på fastrar och kusiner är vi runt 50. 
    I familjen  12

• Mrs Moneybags

Vi är väl ganska många.

Jag har min mamma och min son samt tre syskon med respektive och barn och barnbarn. Vi delar ofta upp oss på julen, men hörs av under dagen - facetimar varandra med glada tillrop.

På julafton i år blir vi ca 11-14 personer tror jag. Det är inte jag som håller i julafton. Vi kör alltid knytis, så att alla bidrar med någonting i mat- eller dryckesväg. 

Familjer ser olika ut och det är helt okej. Så länge man trivs och har mysigt ihop är det bra. 

ElaineBenes skrev 2025-12-14 17:46:23 följande:

Jag kallar mostrar och farbröder släkt, inte familj. 
    Familj anser jag vara föräldrar syskon och barn. 

Med släkten räknar med avslut på fastrar och kusiner är vi runt 50. 
    I familjen  12

Men dina syskonbarn har ju samma relation till dig som du har till dina mostrar och farbröder? 

Eller menar du bara dina egna barn som familj, samt dina egna syskon och föräldrar? 

Jag säger nog familj om allihop. 
  • Anonym (Ull)

Beror ju på hur man räknar 

Min familj med mina barn och man = 4

Min och min mans familj (föräldrar och syskon med barn och respektive) = 18

Min och min mans familjer med fastrar, mostrar, farbröder,  morbröder och kusiner med familjer (inga far- och morföräldrar finns tyvärr längre kvar i livet) = 61

Svar på tråden Familj