Familj
Vi ska fira en födelsedag o bara familjen så blir vi 17 personer. Är så tacksam för stor familj och då har jag inte äns fått barn barn ännu. Så den växer. Min mamma är 5 barnet av 8 syskon. Hur ser era familjer ut.
Vi ska fira en födelsedag o bara familjen så blir vi 17 personer. Är så tacksam för stor familj och då har jag inte äns fått barn barn ännu. Så den växer. Min mamma är 5 barnet av 8 syskon. Hur ser era familjer ut.
Vi är inte så många.
Jag och mamma.
Jag kallar mostrar och farbröder släkt, inte familj.
Familj anser jag vara föräldrar syskon och barn.
Med släkten räknar med avslut på fastrar och kusiner är vi runt 50.
I familjen 12
Vi är väl ganska många.
Jag har min mamma och min son samt tre syskon med respektive och barn och barnbarn. Vi delar ofta upp oss på julen, men hörs av under dagen - facetimar varandra med glada tillrop.
På julafton i år blir vi ca 11-14 personer tror jag. Det är inte jag som håller i julafton. Vi kör alltid knytis, så att alla bidrar med någonting i mat- eller dryckesväg.
Familjer ser olika ut och det är helt okej. Så länge man trivs och har mysigt ihop är det bra.
Jag kallar mostrar och farbröder släkt, inte familj.
Familj anser jag vara föräldrar syskon och barn.
Med släkten räknar med avslut på fastrar och kusiner är vi runt 50.
I familjen 12
Beror ju på hur man räknar
Min familj med mina barn och man = 4
Min och min mans familj (föräldrar och syskon med barn och respektive) = 18
Min och min mans familjer med fastrar, mostrar, farbröder, morbröder och kusiner med familjer (inga far- och morföräldrar finns tyvärr längre kvar i livet) = 61