• Anonym (Hjälp)

Saknar sexet med mitt ex

Jag vill börja med att säga att jag känner en otrolig skuld samt dåligt samvete över att jag känner så här men kan inte rå för det.. Jag saknar sexet jag och mitt ex hade. det är över två år sen det tog slut mellan oss och jag har en ny partner som jag älskar över allt. Hade aldrig velat ha det på något annat sätt och det var jag som gjorde slut i min tidigare relation men saknaden av varåt sex verkar aldrig försvinna. Jag har tänkt att det skulle svalna med tiden men det gör det inte. Vill inte känna såhär då det känns som ett ?svek? mot min nya partner. Det är inte så att jag och min nya har dåligt sex det är bara något med de med exet som jag inte kan släppa. Vi hade en ganska stormig relation när vi var tillsammans och var nog inte alls bra för varandra vilket jag inte alls vill ha i mitt liv. Nu har jag en lugn och trygg relation, precis som jag alltid drömt om. Vad är det för fel på mig..Någon som känner igen sig och varit i liknande situation?

• Svar på tråden Saknar sexet med mitt ex
  • Anonym (d)

Hur mycket jobbar ni mot att utveckla erat sexliv?

• Anonym (Björklund)

Om jag får gissa fritt var även sexlivet fullt av storm och kanske hade ni ett sexliv direkt kopplat till era stormar där sexet blev en form av destruktiv demonstration av makt.  Ni var kanske inte kåta på varandra utan mer kanske uppfylld av andra känslor så att sexet blev ett redskap i en trasig relation.   Många lovordar sex när man ska bli sams eller ha sex för att trösta när nån är ledsen,  för att säga förlåt , är svartsjuk. eller för att man är förbannad, man ha sin vilja igenom etc etc... men i alla dessa former är sexet destruktivt.. 
    Det kan vara fullständigt ångande samtidigt och fullt av fantasi och teknik men .....av fel skäl....

Så det du saknar är kanske mer den destruktiva dansen som mynnade ut i sexet .  

Att ha sex på lika villkor och baserat på kärlek, lust och attraktion kan då i jämförelse kännas som att man saknar något .. 

För det är egentligen ytterst sällan man saknar ett specifikt kön eller en onaniteknik eller dyligt utan oftast är det andra känslor man tror sig sakna.. såvida inte den nya partnern är också är fel och man inte heller är kompatibla sexuellt fast på annat sätt , tex genom låg sexlust och är ointresserad av sex ...

• Dardi007skane

hur många partner har du haft innan , varför just sexet med han du kan inte glömma ? vad var det så specielt.... Älskade du han , eller bara sexet du tänker på ? 

• Anonym (A)

Kanske du romantiserar det så här i efterhand.

• Fjäril kär

Låter som en form av traumabond helt klart.   Du saknar kanske den stormiga dynamiken som var det normala där och då och gav en krydda åt sexet .
    Nu när du har en normal relation känns det fattigt när du får en annan dynamik och det kan upplevas som något du saknar.   

Läs på om hur traumabond fungerar så  kanske du känner igen dig 

• Anonym (Kemi)

Sexet med mitt ex var också mer passionerat. Det var en av och på relation, främst baserad på sex och drama.
    Med min nuvarande är det inte alls samma. Det är stabilt och tryggt. Bra sex och attraktion men inte i närheten av den glöden vi hade. Min nuvarande är inte särskilt bra på att förföra heller, vara sexig liksom. Ändå saknar jag inte den förra för det var så mycket negativt som sexet inte vägde över. Min nuvarande har liksom allt annat. Men visst i en perfekt värld skulle sexet vara lika passionerat. Egentligen rent tekniskt är mitt nuvarande bättre. Tror det var känslan och dramat som skapade den kemin. 

• Anonym (Ug)

Känner igen mig till 100 procent.
    Var några år sedan jag och mitt ex gjorde slut.
    Har en fantastisk partner på alla sätt och vis men kommer aldrig ha lika passionerat, lekfullt och utforskande sex som med tidigare partner.

Även det ett förhållande som var fram och tillbaka.
    Men det är inte bara dramat i förhållandet som skapade gnistan för sexlivet som ovan nämnt.

Hur stor längtan och uppbyggnaden var mellan varje gång till att helt uppslukas direkt när vi träffades igen och fortsätta där vi avslutade senast.
    Kommer alltid sakna det och även om jag försöker att skjuta tankarna åt sidan.
    Alltid önska att jag fick uppleva det igen..

• Anonym (Man)

Man kan inte få det bästa är alla världar. 

Med ett lugnare förhållande nu, så blir nog allt lite lugnare.

• Anonym (Lisen)
    Anonym (Hjälp) skrev 2025-12-14 20:02:16 följande:
    Saknar sexet med mitt ex

Jag vill börja med att säga att jag känner en otrolig skuld samt dåligt samvete över att jag känner så här men kan inte rå för det.. Jag saknar sexet jag och mitt ex hade. det är över två år sen det tog slut mellan oss och jag har en ny partner som jag älskar över allt. Hade aldrig velat ha det på något annat sätt och det var jag som gjorde slut i min tidigare relation men saknaden av varåt sex verkar aldrig försvinna. Jag har tänkt att det skulle svalna med tiden men det gör det inte. Vill inte känna såhär då det känns som ett ?svek? mot min nya partner. Det är inte så att jag och min nya har dåligt sex det är bara något med de med exet som jag inte kan släppa. Vi hade en ganska stormig relation när vi var tillsammans och var nog inte alls bra för varandra vilket jag inte alls vill ha i mitt liv. Nu har jag en lugn och trygg relation, precis som jag alltid drömt om. Vad är det för fel på mig..Någon som känner igen sig och varit i liknande situation?

Oj!! Det där kändes nästan som att jag skrivit det. Hade galet bra sex med mitt ex. Han kunde läsa mig på ett sätt som ingen annan varit i närheten av, varken innan eller efter. Han var galet snygg och hade dessutom en kropp som en grekisk gud och en rejäl utrustning mellan benen som han hade total kontroll över och visste precis hur han skulle använda. 

Men det var typ det som var bra med honom. Var nog hans utseende jag föll för och sexet som fick mig att stanna. Han var otrogen fem gånger (som jag vet om) på tre år. En gång tog jag honom på bar gärning. Det var inte så roligt! Man kan ju tycka att jag var en total idiot som ändå stannade så länge men det var något som var som en förtrollning. Bla. det helt otroliga sexet.

Min nuvarande kille är vansinnigt snäll och pålitlig. Känner mig alltid trygg med honom. Han snygg, vältränad men inte fotomodell kanske. Han har en helt normal utrustning och vi har bra sex men det går absolut inte att jämföra med exet. 

Jag har bara sett exet på håll men det räckte för att jag skulle bli upphetsad. Det rann till så jag blev helt generad för mig själv. Jag ville bara hoppa på honom och känna honom inuti mig igen....... Trots att jag vet att han är en skitstövel som aldrig skulle hålla sig trogen eller vara pålitlig på något annat sätt och göra mig ledsen många gånger om.

Detta ger mig sååååå dåligt samvete och jag förstår inte hur han kan ha en sådan dragningskraft när jag VET att han är en skitstövel, ett as och en genuint dålig människa.....

Det var till och med jobbigt att skriva detta.... Nu är jag plaskvåt och skäms samtidigt.....
  • Anonym (Aaa)
    Anonym (Lisen) skrev 2025-12-20 00:51:00 följande:
    Oj!! Det där kändes nästan som att jag skrivit det. Hade galet bra sex med mitt ex. Han kunde läsa mig på ett sätt som ingen annan varit i närheten av, varken innan eller efter. Han var galet snygg och hade dessutom en kropp som en grekisk gud och en rejäl utrustning mellan benen som han hade total kontroll över och visste precis hur han skulle använda. 

Men det var typ det som var bra med honom. Var nog hans utseende jag föll för och sexet som fick mig att stanna. Han var otrogen fem gånger (som jag vet om) på tre år. En gång tog jag honom på bar gärning. Det var inte så roligt! Man kan ju tycka att jag var en total idiot som ändå stannade så länge men det var något som var som en förtrollning. Bla. det helt otroliga sexet.

Min nuvarande kille är vansinnigt snäll och pålitlig. Känner mig alltid trygg med honom. Han snygg, vältränad men inte fotomodell kanske. Han har en helt normal utrustning och vi har bra sex men det går absolut inte att jämföra med exet. 

Jag har bara sett exet på håll men det räckte för att jag skulle bli upphetsad. Det rann till så jag blev helt generad för mig själv. Jag ville bara hoppa på honom och känna honom inuti mig igen....... Trots att jag vet att han är en skitstövel som aldrig skulle hålla sig trogen eller vara pålitlig på något annat sätt och göra mig ledsen många gånger om.

Detta ger mig sååååå dåligt samvete och jag förstår inte hur han kan ha en sådan dragningskraft när jag VET att han är en skitstövel, ett as och en genuint dålig människa.....

Det var till och med jobbigt att skriva detta.... Nu är jag plaskvåt och skäms samtidigt.....
    Den här tråden stärker min gamla tes att kvinnor inte glömmer sina bästa ligg.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Aaa) skrev 2025-12-21 19:15:34 följande:
    Den här tråden stärker min gamla tes att kvinnor inte glömmer sina bästa ligg.
    Sex är viktigare för kvinnor än för män, det är därför vi har så många toxiska relationer. Män kan bära sig illa åt och ändå behålla sin kvinna eller få en ny.
  • Anonym (Aaa)
    Anonym (Malin) skrev 2025-12-21 20:31:46 följande:
    Sex är viktigare för kvinnor än för män, det är därför vi har så många toxiska relationer. Män kan bära sig illa åt och ändå behålla sin kvinna eller få en ny.

Vad menar du med viktigare?
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Aaa) skrev 2025-12-21 23:05:40 följande:

Vad menar du med viktigare?
    De flesta män vill ha mycket sex, inte nödvändigtvis med många kvinnor men åtminstone med sin partner. Att HA sex är viktigt, är det bra sex är det bonus, men kvantitet är viktigare än kvalité. Män kan ändå göra sexet njutbart för sig själva, t ex genom fantasier och genom att få kvinnan att njuta..

För kvinnor verkar partnern vara överordnat, kvinnor är mer passiva, mer mottagare. En partner som har utstrålning och karisma, även om den är egotrippad och toxisk, och kan ta för sig, styra och vara initiativrik är en förutsättning för att kvinnan ska få max njutning. Vad mannen gör är inte så viktigt, hur han gör det och vem han är, är allt! Alltså, om den snälla maken gör likadant känns det inte likadant, inte så intensivt. Alltså kvalité före kvantitet och kvinnor verkar ha svårt att "ladda energi" och fantisera under sex för att öka sin njutning. 

Det har jag kommit fram till både genom egen erfarenhet och samtal med vänner. Men säger inte att det gäller alla.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Lisen) skrev 2025-12-20 00:51:00 följande:

Fantiserar du om exet när du har sex med din man?
Svar på tråden Saknar sexet med mitt ex