Har du herpes? Hjälp mig bli informerad
Hej! Här kommer en uppföljare från min tidigare tråd, så några av er känner säkert igen ämnet.
Min dejt har alltså munherpes, HSV-1. Eller han har iallafall aldrig haft ett utbrott i nedre regionen. Jag försöker hantera alla mina tankar och funderingar kring detta, försöker navigera mig fram och har forskat en hel del online, men nu önskar jag höra från människor i verkligheten. Så, har du herpes och kan hjälpa mig i alla rädslor och funderingar?
Jag vill inte få herpes, det är min största oro. Jag vet inga vänner eller familjemedlemmar som har herpes heller. Har aldrig vad jag kan minnas sett någon med munsår, även om jag vet om att de kan ha det ändå. Men vi har alltid pussat varann och delat glas och mat osv hela livet och inget har hänt.
Därför är jag rädd att om jag fortsätter med denna partnern så ska jag behöva sluta pussa på mina familjemedlemmar eller överlag inte dela på någonting. Det känns som att fortsätter jag med min partner så får jag helt enkelt godkänna herpes på köpet. Vilket jag inte vill, men samtidigt är ju han den bästa för mig som jag mött i mitt liv, vilket man inte borde släppa.
Online kan man läsa att man ska skydda sig konstant, kondom eller slicklapp vid sex, inte sova naken med varandra osv, för det kan smitta även utbrott. Jag förstår inte hur man då ska kunna ha ett förhållande med någon med herpes, utan att få det själv dvs. Blir så ledsen av allt läsande.. :(
Vi har testat oss båda och mitt test visade inget.
Är det såhär svårt att vara ihop med någon som har herpes?