Anonym (Kluven) skrev 2025-12-16 23:34:50 följande:
Oplanerat gravid 5e
Har 4 barn, minsta är 7 alltså inga småttingar längre. Min sambo har 3 barn,heller inga små. Blivit oplanerat gravid och vet ej hur man ska tänka.ekonomi kan vara tufft som sjutton men med nytt jobb så går det framåt såklart. Är förmodligen sista chansen att kunna skaffa ett gemensamt barn. Är man totalt urbota korkad om man behåller ? Barn kostar,en till individ skulle såklart göra det mer ansträngt ekonomiskt,och man får kämpa som en röd gris i varven för att komma runt. Men nu ligger den därinne och gror redan och abort känns fruktansvärt.
Någon som varit i liknande sits, som kanske kan komma med lite inputs?
Hej TS
Jag blev glad över att hitta denna tråd, eftersom jag är i samma sits (ungefär) just nu

Konstigt dock med så mycket raderade kommentarer och abortförespråkare.
Jag är 40+ och i v. 24 med femte barnet nu, verkligen oplanerat. Min man har ett barn sedan innan, så detta blir vårt första gemensamma. Han var mer mot abort och lycklig över barnet än jag, men vi valde ändå att behålla. Trots att vi bor i en tvåa och en knaper ekonomi.
Min äldsta (utflyttad sedan flera år) blev inte alls glad, tyvärr. Min näst äldsta (tonåring, bor hos sin pappa) sa att han inte vill komma hit mer, men verkade ändå gladare än äldsta.
Så vi har det inte så lätt heller...
Vil skicka stöd och kramar åt dig, TS!!