Beskriv er godaste macka
Vilken är din favoritmacka?
Jag gillar med ost och smörgåsgurka.
Vilken är din favoritmacka?
Jag gillar med ost och smörgåsgurka.
Knäckebröd med smör, tunna skivor av den överblivna färskpotatisen, gräslök och kaviar.
Det är ju jättesvårt att välja, finns så mycket goda smörgåsar! Men gärna en brödskiva i botten på en tallrik sen massa salladsgrejer, någon form av pålägg + skivat kokt ägg och nån dressing eller majonnäs. Äta med kniv och gaffel
Mosad avokado toppad med keso och skivad tomat
fröknäcke eller surdeg med mosad avokado och örtsalt
såhär års blir det en del rostad vört (utan russin) med smör, ost och Smörgåsgurka
fröknäcke eller surdeg med mosad avokado och örtsalt
såhär års blir det en del rostad vört (utan russin) med smör, ost och Smörgåsgurka
En klassisk clubsandwish med.pommes är ju jäkligt gott också
En klassisk clubsandwish med.pommes är ju jäkligt gott också
Ingen verkar ha nämnt mops, min stora favorit:
Mops (4 pers)
1 hel rågkaka
3 cm purjolök
1 burk majs
2 msk majonnäs
2 tsk salt
1 tsk svartpeppar
2 tsk oregano
1 nypa socker
8 skivor rökt/kokt skinka
8 skivor ost
1. Sätt ugnen på 200 grader, grill. Halvera och skär brödet i fyra delar.
2. Lägg brödet på en bak-
plåtsklädd ugnsplåt och rör ihop alla ingredienser till röran.
3. Fördela röran jämnt på brödet och lägg två skivor skinka och två skivor ost på varje macka.
4. Grilla mackan i ugnen tills osten smält och fått lite färg. Servera med några tomat- och gurkskivor.
Mackor är det bästa jag vet, jag öppnade den här tråden igår när jag lagade mat men var tvungen att stänga ner för jag blev så sugen ;)
Just nu åt jag två rostade mackor, en med smör och skinka och en med jalapenoost och apelsinmarmelad
Villem sorts macka beror på humör och tillfälle, inget slår en nybakad fralla med lite ost och paprika till frukosten, kanske en matig kycklingwrap till picknicken, eller en baguette och en tub räkost ;) grillade mackor till soppan, en macka med svampstuvning på kvällen, club sandwich till lunch, kan varieras i evigheter... Nu måste jag nog rosta en till macka, haha
Ost med skivad gurka på.
Väljer bort allt processat kött med cancerframkallande nitriter i.