• Anonym (ammamma)

Amma som vuxen

Jag har länge haft en fantasi om att få amma en kvinna med mjölk i brösten.
    Än så länge är det endast en fantasi, men jag blir mer och mer nyfiken på att texta irl.
    Men, finns det någon kvinna som ens skulle kunna tänka sig något sådant?
    Har full förståelse för att kvinnan verkligen inte vill om hon har ett barn som ammar, men det finns ju kvinnor som har mjölkproduktion även efter barnen slutat amma.
    Har ju såklart sett det på porrfilm, men de kvinnorna får ju betalt, och så lågt tänker jag inte sjunka.

Så min fråga är egentligen, finns det någon här med erfarenhet av detta, man som kvinna, so skulle vilja dela sina erfarenheter och tankar?

Moralpoliser och annat löst folk som bara får panik hela tiden göre sig icke besvär.

• Svar på tråden Amma som vuxen
  • Anonym (AB)

Du hittar ibland tjejer som tänder på det på diverse kontaktforum, t ex Bodycontact. Det är nog dock inte sådär jättevanligt.
    Det finns även tjejer som inte producerar mjölk som gillar att låtsas-amma, för att de gillar situationen av olika anledningar.

• Anonym (Lägg ner)

Sjukt. Sök hjälp istället för att mata dina perversiteter. Ingen normal kvinna kommer att ta i dig med tång.

• Anonym (ammamma)
    Anonym (Lägg ner) skrev 2025-12-19 11:18:26 följande:

Sjukt. Sök hjälp istället för att mata dina perversiteter. Ingen normal kvinna kommer att ta i dig med tång.

Tack snälla för ett givande och nyanserat svar.
    Hoppas att du får en riktigt trevlig helg.
    Varma kramar!

• Anonym (Riri)

Alltså, jag är väl ganska känslig/pryd och tycker sånt som exempelvis stora åldersskillnader eller wetsex känns motbjudande. Men jag hade nog varit okej med vuxenamnimg när jag hade mjölk i brösten. Förstår inte vad som är så oerhört kontroversiellt faktiskt. Men jag hade inte direkt svarat på en annons åt nån som bara ville amma.

• Anonym (AB)
    Anonym (Lägg ner) skrev 2025-12-19 11:18:26 följande:

Det där tycker jag känns som en lite trångsynt och nedlåtande kommentar.

Personligen tycker jag inte att det känns så sjukt om två personer finner varandra där bägge njuter av ett sådant utbyte. Nu skulle jag aldrig komma på tanken att själv ägna mig åt det, men jag har absolut inte några nedvärderande åsikter om att det finns kvinnor och män som tycker om det.

Då tycker jag nog att det finns betydligt sjukare saker som en del människor finner njutning av.
  • Anonym (qwerty)

Homelander, is that you?

• Anonym (Lägg ner)
    Anonym (AB) skrev 2025-12-19 11:30:14 följande:
    Det där tycker jag känns som en lite trångsynt och nedlåtande kommentar.

Personligen tycker jag inte att det känns så sjukt om två personer finner varandra där bägge njuter av ett sådant utbyte. Nu skulle jag aldrig komma på tanken att själv ägna mig åt det, men jag har absolut inte några nedvärderande åsikter om att det finns kvinnor och män som tycker om det.

Då tycker jag nog att det finns betydligt sjukare saker som en del människor finner njutning av.
    De enda trångsynta är jättebebisar i manskroppar som vill söka en extramamma att dia på. Extremt avtändande och ingen attraktiv störning alls. Igen - sök hjälp för perversiteten istället för att göda den.
  • Anonym (Språkfascist)

En detalj, men mamman ammar. Den som suger i sig mjölken diar/äter/dricker. 

• Anonym (Jo)

Det är fel forum att fråga på.

• Anonym (FL since 2003)
    Anonym (Språkfascist) skrev 2025-12-19 19:56:42 följande:

En detalj, men mamman ammar. Den som suger i sig mjölken diar/äter/dricker. 

Det var minst 20 år sen folk slutade säga dia.

Idag är ordet "amma" riktat åt båda hållen och du är en stofil som inte hänger med i utvecklingen.
  • Anonym (Språkfascist)
    Anonym (FL since 2003) skrev 2025-12-20 00:58:41 följande:
    Det var minst 20 år sen folk slutade säga dia.

Idag är ordet "amma" riktat åt båda hållen och du är en stofil som inte hänger med i utvecklingen.

Möjligen. Men i så fall en stolt stofil.  
    För mig låter det lika konstigt som när män säger att de är gravida (tillsammans med kvinnlig partner). 

Även om ord ändrar betydelse kan det vara bra att känna till att en stor del av befolkningen fortfarande använder ordet med den gamla betydelsen. I just det här fallet är det ju som sagt en detalj. Men ibland kan det ge upphov till missförstånd eller irritation. Som när ungdomar niar gamla och tror att de är trevliga, när den överhängande majoriteten av äldre i själva verket tycker att det är otrevligt. Eller när någon använder ordet drygt när de menar ungefär

SAOL från 2015 anger bara betydelsen att ge di, men de hänger iofs inte alltid med i svängarna. 

Svar på tråden Amma som vuxen