• Anonym (Framtidsdröm?)

En värld där sex enbart får initieras av kvinnor?

Vore inte det att föredra?
    Tänk er en sådan värd där män aldrig initierar sex. Människosläktet har utvecklats åt det håller eller vad det nu beror på. Skall det bli någon erotik så är det alltid kvinnorna som tar tag i det. Mannen följer och deltar men på kvinnans villkor. Mannens sexuella förmåga och engagemang har helt och hållet formats av och för kvinnan. 

Vore inte det underbart? Skulle inte du vilja ha det så?

• Svar på tråden En värld där sex enbart får initieras av kvinnor?
  • abborchips

Då hade homosexuella män inte fått ta initiativet till sex i så fall.

• Anonym (H)
    abborchips skrev 2025-12-20 22:48:30 följande:

Då hade homosexuella män inte fått ta initiativet till sex i så fall.

Jo, med varandra.
  • Anonym (There)
    gSpotter skrev 2025-12-20 14:56:32 följande:
    Om det är så besvärligt och oönskat när din partner försöker ha ett fungerande sexliv varför håller man då ihop?
    I ett normalt förhållande går väl lusten i vågor för båda parter och det är väl inte jättejobbigt att säga ifrån om man inte vill.
    Var lite mer lyhörd, följsam och mindre lättkränkt.
    Kommunicera, ta ett nej och ta egna initiativ ibland.

Hur förnedrar du en kvinna som du trodde var intresserad? Är du blind/döv och okänslig?

Par håller ihop av många olika anledningar. 
    För min del är det för att hon är den bästa människ jag mött och mitt livs stora ( men olyckliga..) kärlek.

Det där med att lusten går upp och ned i ett förhållande tror jag mest är en myt, odlad av kvinnor som är rädda för att bli lämnade. Jag menar, hur vanligt är det att försvunnen lust kommer tillbaka? Om det inte har medicinska skäl förstås.

Att visa att man trodde att en kvinna var ?sån? kan av många upplevas som förnedrande.
    Att avgöra om en kvinna är intresserad kan i många fall vara omöjligt om inte mannen vågar ta risken att göra en framstöt. Hon kanske bara tyckte att ni var bra kompisar och var allmänt social och flirtig?

Nej, bättre då att kvinnor alltid tar initiativet. Har aldrig hört om en man som blivit förolämpad eller kränkt av ett kvinnligt närmande. Har själv avböjt några, oftast då för att det inte var värt att riskera den relation jag då hade, men jag har alltid blivit glad och smickrad.

• gSpotter
    Anonym (There) skrev 2025-12-20 23:08:32 följande:

Par håller ihop av många olika anledningar. 
    För min del är det för att hon är den bästa människ jag mött och mitt livs stora ( men olyckliga..) kärlek.

Det där med att lusten går upp och ned i ett förhållande tror jag mest är en myt, odlad av kvinnor som är rädda för att bli lämnade. Jag menar, hur vanligt är det att försvunnen lust kommer tillbaka? Om det inte har medicinska skäl förstås.

Att visa att man trodde att en kvinna var ?sån? kan av många upplevas som förnedrande.
    Att avgöra om en kvinna är intresserad kan i många fall vara omöjligt om inte mannen vågar ta risken att göra en framstöt. Hon kanske bara tyckte att ni var bra kompisar och var allmänt social och flirtig?

Nej, bättre då att kvinnor alltid tar initiativet. Har aldrig hört om en man som blivit förolämpad eller kränkt av ett kvinnligt närmande. Har själv avböjt några, oftast då för att det inte var värt att riskera den relation jag då hade, men jag har alltid blivit glad och smickrad.

Jag kan tala om för dig om du inte upplevt det själv att lusten går upp och ner inte bara för kvinnor så det är ingen myt.

Jag förstår inte grejen med att våga göra en framstöt. Vad är det som är läskigt med ett avvisande?
    Om en kvinna blir förolämpad eller kränkt av ett normalt närmande så behöver hon jobba med sig själv och sin egen självbild.
    Om du som man inte kan utföra ett närmande utan att kränka eller förolämpa den du gör närmande mot så bör du jobba med dig själv och lära dig respektera andra människor (alternativt spärras in).
  • abborchips
    Anonym (H) skrev 2025-12-20 22:51:03 följande:
    Jo, med varandra.
    Nej, det hade de inte fått: "Tänk er en sådan värd där män aldrig initierar sex. Mannen följer och deltar men på kvinnans villkor. " 
  • Anonym (H)
    abborchips skrev 2025-12-21 10:56:54 följande:
    Nej, det hade de inte fått: "Tänk er en sådan värd där män aldrig initierar sex. Mannen följer och deltar men på kvinnans villkor. " 
    Håller inte med. 
  • Anonym (Framtidsdröm?)
    gSpotter skrev 2025-12-20 23:28:57 följande:
    Jag kan tala om för dig om du inte upplevt det själv att lusten går upp och ner inte bara för kvinnor så det är ingen myt.

Jag förstår inte grejen med att våga göra en framstöt. Vad är det som är läskigt med ett avvisande?
    Om en kvinna blir förolämpad eller kränkt av ett normalt närmande så behöver hon jobba med sig själv och sin egen självbild.
    Om du som man inte kan utföra ett närmande utan att kränka eller förolämpa den du gör närmande mot så bör du jobba med dig själv och lära dig respektera andra människor (alternativt spärras in).
    Det finns ju alltid några få undantag men den stora majoriteten kvinnor vill ju slippa sexinviter. Uppmärksamhet är en annan sak så länge det inte förväntas eller antyds sex. Och mot den bakgrunden så gynnar det ju bägge könen att alla sexinviter skall ske från kvinnor. Män håller sig passiva. 

Alla (den stora majoriteten) vinner ju på det. 
  • gSpotter
    Anonym (Framtidsdröm?) skrev 2025-12-21 11:34:10 följande:
    Det finns ju alltid några få undantag men den stora majoriteten kvinnor vill ju slippa sexinviter. Uppmärksamhet är en annan sak så länge det inte förväntas eller antyds sex. Och mot den bakgrunden så gynnar det ju bägge könen att alla sexinviter skall ske från kvinnor. Män håller sig passiva. 

Vem är du som känner att du kan föra alla kvinnors talan?
    Alla kvinnor jag har varit med har inte haft nått problem med sexinviter utan det har uppskattats.
    Ibland har dom inte haft lust och då avböjt vänligt precis som jag också gör när jag inte har lust.
    Om det du försöker förmedla är random sexinviter på stan / i diverse forum från random människor till random människor så kanske du bör förtydliga det.
    Det tycker jag varken kvinnor eller män ska syssla med.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Framtidsdröm?) skrev 2025-12-21 11:34:10 följande:

Glömde du tänka? Majoriteten av kvinnor med partners vill absolut inte att mannen ska sluta försöka förföra henne.  Och en hel del kvinnor vill gärna bli förförda av en man om det är rätt man. Att de inte vill bli sexuellt upovaktasw  av män de inte är intresserade av är inget konstigt, eller hur? Tror inte män vill bli antastade av kvinnor de inte tänder på, tror du?
  • Anonym (Framtidsdröm?)
    Anonym (Wtf) skrev 2025-12-22 18:22:04 följande:
    Glömde du tänka? Majoriteten av kvinnor med partners vill absolut inte att mannen ska sluta försöka förföra henne.  Och en hel del kvinnor vill gärna bli förförda av en man om det är rätt man. Att de inte vill bli sexuellt upovaktasw  av män de inte är intresserade av är inget konstigt, eller hur? Tror inte män vill bli antastade av kvinnor de inte tänder på, tror du?
    Nämen alltså - det handlar inte bara om uppvaktande av random män utan även kvinnor i fasta förhållanden av deras män som dom älskar. Samma gäller ju oftast även där. Att uppmärksamhet och bekräftelse är något som dom flesta vill ha, men inte sexinviter. Det är det jag menar på
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Framtidsdröm?) skrev 2025-12-23 09:19:24 följande:
    Nämen alltså - det handlar inte bara om uppvaktande av random män utan även kvinnor i fasta förhållanden av deras män som dom älskar. Samma gäller ju oftast även där. Att uppmärksamhet och bekräftelse är något som dom flesta vill ha, men inte sexinviter. Det är det jag menar på
    Då vet du inte vad du pratar om. Du har ju aldrig haft en relation ens och har uppenbarligen inte ens läst teorin och än mindre praktiserat.
  • Anonym (Hardet nästan så/Borderlina)

Jag har det nästan så.Han får givetvis initiera om han vill. Men 19/20 ggr ca initierar jag. Vi har oftast 2ggr om dagen ibland 1.

• Anonym (imponerad)
    Anonym (H) skrev 2025-12-21 11:30:27 följande:
    Håller inte med. 
    Det här inlägget måste vara det djupaste, mest analytiska och intellektuella inlägg jag läst på ett forum. Respekt till dig! Men förresten, kan du inte bara sluta spamma forumet med totalt innehållslösa inlägg som "håller med", "ja, så är det" och så vidare? Tack på förhand!
Svar på tråden En värld där sex enbart får initieras av kvinnor?