• Anonym (Framtidsdröm?)

En värld där sex enbart får initieras av kvinnor?

Vore inte det att föredra?
    Tänk er en sådan värd där män aldrig initierar sex. Människosläktet har utvecklats åt det håller eller vad det nu beror på. Skall det bli någon erotik så är det alltid kvinnorna som tar tag i det. Mannen följer och deltar men på kvinnans villkor. Mannens sexuella förmåga och engagemang har helt och hållet formats av och för kvinnan. 

Vore inte det underbart? Skulle inte du vilja ha det så?

• Svar på tråden En värld där sex enbart får initieras av kvinnor?
  • Anonym (Gift man)
    Vi har det så. Hon visar att det är läge genom att lägga sig utan trosor. Det brukar hända ungefär en gång i månaden.
  • Anonym (Karlove)
    Anonym (Gift man) skrev 2026-01-08 11:53:47 följande:
    Vi har det så. Hon visar att det är läge genom att lägga sig utan trosor. Det brukar hända ungefär en gång i månaden.
    Så gulligt av henne. Min fru kan säga godnatt och att "imorgon kanske vi inte behöver RUSA upp ur sängen". Jag vet vad det betyder.
  • Anonym (matros)
    Anonym (Karlove) skrev 2026-01-08 11:16:34 följande:
    Jag förklarade för min nya kvinna tidigt i förhållandet att sex är viktigt för mig, att jag inte kan tänka mig ett sexfritt förhållande. Det var 25 år sen, och det har hållit. Vi har haft sex åtminstone en gång i veckan, och hon njuter av det. 

Man får tillföra lite syre för att hålla lågan brinnande. Uppvakta, fokusera på partnerns lycka (utanför sängen också), vara en Människa, introducera lite kinky saker som den andra verkar gillar. Undersöka vad hon njuter mest av och ge henne det. Inte tjata och pocka.
    100% i samma sits och du säger något som jag också menar - nya kvinna. Problemet med sextjatande män är att de fastnar i ett sexlöst eller sex-på-utdöende typ av förhållande för att det är fult idag att som man ha sex som en viktig del av relationen.

Jag har lämnat ett äktenskap plus familj efter flertalet år av sexlöshet, där jag räknar 5 ggr/år som sexlöst. Efter år av dialog, förklaringar, försök, göra easily 75% av hushållsarbetet, skicka henne på spa, resor, vinkvällar med väninnorna, ge det tid genom att tiga ihjäl mig, allt totalt fruktlöst så tröttnade jag och förklarade att jag inte har signat ett livstidsavtal på att bli förnekad och ratad, och lämnade.

Jag har spenderat mycket tid och vänskapsrelationer på att bli avskydd för det beslutet men jag står fortfarande för att min lycka också ska få räknas, hur mycket samhället än tycker att det är ett fult och felaktigt beslut. Fullt medveten om konsekvenserna för mina barn att ha skilda föräldrar och att barnens mamma inte ville separera så kan det fortfarande inte få innebära att jag ska dö inombords i tystnad för att hon inte längre ville ha mig intimt.

Med min nya kvinna tog jag upp detta tidigt och det går ju hur bra som helst
  • Anonym (Karlove)
    Anonym (matros) skrev 2026-01-10 08:42:22 följande:
    100% i samma sits och du säger något som jag också menar - nya kvinna. Problemet med sextjatande män är att de fastnar i ett sexlöst eller sex-på-utdöende typ av förhållande för att det är fult idag att som man ha sex som en viktig del av relationen.

Jag har lämnat ett äktenskap plus familj efter flertalet år av sexlöshet, där jag räknar 5 ggr/år som sexlöst. Efter år av dialog, förklaringar, försök, göra easily 75% av hushållsarbetet, skicka henne på spa, resor, vinkvällar med väninnorna, ge det tid genom att tiga ihjäl mig, allt totalt fruktlöst så tröttnade jag och förklarade att jag inte har signat ett livstidsavtal på att bli förnekad och ratad, och lämnade.

Jag har spenderat mycket tid och vänskapsrelationer på att bli avskydd för det beslutet men jag står fortfarande för att min lycka också ska få räknas, hur mycket samhället än tycker att det är ett fult och felaktigt beslut. Fullt medveten om konsekvenserna för mina barn att ha skilda föräldrar och att barnens mamma inte ville separera så kan det fortfarande inte få innebära att jag ska dö inombords i tystnad för att hon inte längre ville ha mig intimt.

En pappa som är död inombords är inte någon rolig pappa.
    Skilsmässa drabbar barnen, men behöver inte vara någon katastrof, om man sköter separationen anständigt.
  • Anonym (m)
    Anonym (Karlove) skrev 2026-01-10 10:16:30 följande:
    En pappa som är död inombords är inte någon rolig pappa.
    Skilsmässa drabbar barnen, men behöver inte vara någon katastrof, om man sköter separationen anständigt.
    Ni verkar förutsätta att mannen kommer få sex någon annanstans om han skiljer sig. Att män verkar tycka att sex är någon slags rättighet här i livet verkar faktiskt stämma ibland.
  • Tecum
    Anonym (m) skrev 2026-01-10 10:38:27 följande:
    Ni verkar förutsätta att mannen kommer få sex någon annanstans om han skiljer sig. Att män verkar tycka att sex är någon slags rättighet här i livet verkar faktiskt stämma ibland.
    Är det eller är det inte en rättighet att lämna en relation där man må dåligt? För det är vad inlägget handlar om, inget annat. Om sex var en rättighet hade han inte behövt lämna... Så du är helt fel ute.
  • Anonym (m)
    Tecum skrev 2026-01-10 11:04:36 följande:
    Är det eller är det inte en rättighet att lämna en relation där man må dåligt? För det är vad inlägget handlar om, inget annat. Om sex var en rättighet hade han inte behövt lämna... Så du är helt fel ute.
    Jo man har rätt att lämna men de skriver ju att han är död inombords om han inte får sex och därför ska han lämna. Som om det är självklart att han kommer få sex någon annanstans 
  • Tecum
    Anonym (m) skrev 2026-01-10 11:14:15 följande:
    Jo man har rätt att lämna men de skriver ju att han är död inombords om han inte får sex och därför ska han lämna. Som om det är självklart att han kommer få sex någon annanstans 
    Men då har han i alla fall chansen att få ett sexliv, vilket han inte har i relationen! Så det blir en förbättring oavsett. 
    Och efter det man läser och hör verkar det som att män som aktivt skiljer sig träffar nya kvinnor och får ett sexliv. Jag tror att män som blir lämnade har det svårare på den fronten.
  • Anonym (Femenist)

Intressant med ett sex löst samhälle.

• Anonym (H)
    Anonym (m) skrev 2026-01-10 11:14:15 följande:
    Ibland så verkar en del män tycka att sex är det absolut viktigaste i en relation, allt annat är helt ointressant.
  • Anonym (There)
    Anonym (H) skrev 2026-01-10 15:17:49 följande:
    Ibland så verkar en del män tycka att sex är det absolut viktigaste i en relation, allt annat är helt ointressant.
    Ett talesätt som jag tycker stämmer bra är:
    ? Om sexlivet funkar, så är det 20% av relationen.
    Om det inte funkar, så är det 80% ?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (matros) skrev 2026-01-10 08:42:22 följande:

Hur kan du vara så bombsäker på att din nya kvinna ?levererar? om något år? Kom igen och uppdatera oss om ett par år så får vi höra. Risky business att lämna fru och barn utan att försökt jobba med en sexterapeut om du frågar mig. Har inte läst hela tråden, eventuellt testade ni sexterapi?
Svar på tråden En värld där sex enbart får initieras av kvinnor?