Anonym (Karlove) skrev 2026-01-08 11:16:34 följande:
Jag förklarade för min nya kvinna tidigt i förhållandet att sex är viktigt för mig, att jag inte kan tänka mig ett sexfritt förhållande. Det var 25 år sen, och det har hållit. Vi har haft sex åtminstone en gång i veckan, och hon njuter av det.
Man får tillföra lite syre för att hålla lågan brinnande. Uppvakta, fokusera på partnerns lycka (utanför sängen också), vara en Människa, introducera lite kinky saker som den andra verkar gillar. Undersöka vad hon njuter mest av och ge henne det. Inte tjata och pocka.
100% i samma sits och du säger något som jag också menar -
nya kvinna. Problemet med sextjatande män är att de fastnar i ett sexlöst eller sex-på-utdöende typ av förhållande för att det är fult idag att som man ha sex som en viktig del av relationen.
Jag har lämnat ett äktenskap plus familj efter flertalet år av sexlöshet, där jag räknar 5 ggr/år som sexlöst. Efter år av dialog, förklaringar, försök, göra easily 75% av hushållsarbetet, skicka henne på spa, resor, vinkvällar med väninnorna, ge det tid genom att tiga ihjäl mig, allt totalt fruktlöst så tröttnade jag och förklarade att jag inte har signat ett livstidsavtal på att bli förnekad och ratad, och lämnade.
Jag har spenderat mycket tid och vänskapsrelationer på att bli avskydd för det beslutet men jag står fortfarande för att min lycka också ska få räknas, hur mycket samhället än tycker att det är ett fult och felaktigt beslut. Fullt medveten om konsekvenserna för mina barn att ha skilda föräldrar och att barnens mamma inte ville separera så kan det fortfarande inte få innebära att jag ska dö inombords i tystnad för att hon inte längre ville ha mig intimt.
Med min
nya kvinna tog jag upp detta tidigt och det går ju hur bra som helst