Anonym (There) skrev 2025-12-20 23:08:32 följande:
Par håller ihop av många olika anledningar.
För min del är det för att hon är den bästa människ jag mött och mitt livs stora ( men olyckliga..) kärlek.
Det där med att lusten går upp och ned i ett förhållande tror jag mest är en myt, odlad av kvinnor som är rädda för att bli lämnade. Jag menar, hur vanligt är det att försvunnen lust kommer tillbaka? Om det inte har medicinska skäl förstås.
Att visa att man trodde att en kvinna var ?sån? kan av många upplevas som förnedrande.
Att avgöra om en kvinna är intresserad kan i många fall vara omöjligt om inte mannen vågar ta risken att göra en framstöt. Hon kanske bara tyckte att ni var bra kompisar och var allmänt social och flirtig?
Nej, bättre då att kvinnor alltid tar initiativet. Har aldrig hört om en man som blivit förolämpad eller kränkt av ett kvinnligt närmande. Har själv avböjt några, oftast då för att det inte var värt att riskera den relation jag då hade, men jag har alltid blivit glad och smickrad.
Jag kan tala om för dig om du inte upplevt det själv att lusten går upp och ner inte bara för kvinnor så det är ingen myt.
Jag förstår inte grejen med att våga göra en framstöt. Vad är det som är läskigt med ett avvisande?
Om en kvinna blir förolämpad eller kränkt av ett normalt närmande så behöver hon jobba med sig själv och sin egen självbild.
Om du som man inte kan utföra ett närmande utan att kränka eller förolämpa den du gör närmande mot så bör du jobba med dig själv och lära dig respektera andra människor (alternativt spärras in).