Fungerar Mirtazapin för någon?
Jag har utmattningsdepression och har fått Mirtazapin för min dåliga sömn (främst pga att jag vaknar flera gånger under natten).Har tagit 7,5 mg, alltså väldigt låg dos, nu i 11 dagar. Planen är att försöka ge det två veckor om se det hjälper mig och biverkningarna avtar. Men jag är skeptisk kan jag säga för tycker knappt jag hör eller läser något positivt om denna medicinen alls..
Dagarna hittills. Plus: Somnat inom 30 min de flesta dagarna (dock som sagt inget jag hade superproblem med innan heller), några nätter har jag sovit lite mer okej
Minus: Jättetrött konstant (en annan trötthet än min vanliga i utmattningen), huvudvärk som tycks bli värre istället för att avta, yrsel/ostadighetskänslor
Så än så länge så väger ju minus listan mer. Hade avstämning med min läkare när det gått en vecka och frågade då hur länge jag kunde förvänta mig att känna såhär med tröttheten och huvudvärken. Fick ett fantastiskt icke-svar som ?det kan man inte veta? och att jag bara ska ta en dag i taget och inte tänka på det.
Så jag undrar är det någon som denna medicinering hjälpt för? Och när började så fall insättningssymptomerna avta för er?