• Anonym (Fyrtio&gift)

Skilsmässa på G

Tja!

Man. 40+, gift. Två barn. Villa, Volvo utan hund. 

Det knakar litegrann i äktenskapet. Jobbar mycket, sedan ska barnen på aktiviteter, båda jobbar också skift vilket drar ner på tiden ihop ytterligare. 

Frun har börjat chatta och prata vääääldigt intensivt med en manlig kollega på jobbet. 

Sexliv? Vad är det? Senaste sexet var månader sedan. Och senaste 7-8 åren har det bara jag som tagit initiativ till det. Hade jag inte gjort det så hade det inte blivit nått alls. Det är tydligt att hon ger med sig. Och det är inte riktigt lika uppskattat då längre. 

Nu till sak. Vi delar Wi-Fi här hemma. Som bekant så går ju de kära reklam algosarna efter den gemensamma ip adressen. Och nu senaste veckan har jag börjat få väldigt mycket riktad reklam kopplat till skilsmässa. Det är allt från banker som erbjuder bolån när man skiljer sig till terapeuter och juridisk rådgivning vid skilsmässa. 

Självklart har jag tagit upp det med frugan. Men hon bedyrar att neee då, hon skrattar bara bort det. 

Men till frågan: Någon som varit med om liknande? Att tendenserna till skilsmässa börjat vid reklam på sociala medier. 

Normalt sett får jag reklam riktad mot mina intressen. Musik, sport och friluftsliv. 

häjj

• Svar på tråden Skilsmässa på G
  • Fjäril kär

Helt ärligt så är väl allt du nämner tydliga tecken på att slutet är nära. 
    Det kanske är dags att på allvar ha samtalet om skilsmässa och faktiskt överväga det just pga allt som inte fungerar.  
    Istället för att dra igång en diskussion om otrohet, misstänksamhet, konstiga googlingar etc och halka i diket med smutsiga gräl så bara var rak och ärlig - detta funkar inte,  nu räcker det. 

Ta reda på om detta är en relation du vill ha kvar eller inte och ta beslut ifrån det. Släpp det andra. 

• Anonym (Fyrtio&gift)

Tack för de ärliga orden. 

Jag är långt ifrån förberedd på att gå vidare själv. Även om jag definitivt tänkt tanken några gånger så får jag ändå inte ihop det i huvudet. Men kanske behöver omvärdera ytterligare en gång. 

• Fjäril kär
    Anonym (Fyrtio&gift) skrev 2025-12-19 22:02:01 följande:

Tack för de ärliga orden. 

Jag är långt ifrån förberedd på att gå vidare själv. Även om jag definitivt tänkt tanken några gånger så får jag ändå inte ihop det i huvudet. Men kanske behöver omvärdera ytterligare en gång. 

Skilsmässa är aldrig enkelt, jag har varit där själv så jag vet. 

Men kanske dags att göra  lite självrannsakan och fundera på om drömmen om det man hoppades på överensstämmer med verkligheten?  Vad är det man försöker hålla fast vid? Vem försöker man lura och varför...?  
    Typ så..   

Om nu din fru inte längre vill mer och faktiskt överväger att skiljas så har du inte så mycket att komma med vad gäller att få henne att stanna... med tanke på vad du berättar... 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Fyrtio&gift) skrev 2025-12-19 19:41:18 följande:
    Skilsmässa på G

Tja!

Man. 40+, gift. Två barn. Villa, Volvo utan hund. 

Det knakar litegrann i äktenskapet. Jobbar mycket, sedan ska barnen på aktiviteter, båda jobbar också skift vilket drar ner på tiden ihop ytterligare. 

Frun har börjat chatta och prata vääääldigt intensivt med en manlig kollega på jobbet. 

Sexliv? Vad är det? Senaste sexet var månader sedan. Och senaste 7-8 åren har det bara jag som tagit initiativ till det. Hade jag inte gjort det så hade det inte blivit nått alls. Det är tydligt att hon ger med sig. Och det är inte riktigt lika uppskattat då längre. 

Nu till sak. Vi delar Wi-Fi här hemma. Som bekant så går ju de kära reklam algosarna efter den gemensamma ip adressen. Och nu senaste veckan har jag börjat få väldigt mycket riktad reklam kopplat till skilsmässa. Det är allt från banker som erbjuder bolån när man skiljer sig till terapeuter och juridisk rådgivning vid skilsmässa. 

Självklart har jag tagit upp det med frugan. Men hon bedyrar att neee då, hon skrattar bara bort det. 

Men till frågan: Någon som varit med om liknande? Att tendenserna till skilsmässa börjat vid reklam på sociala medier. 

Normalt sett får jag reklam riktad mot mina intressen. Musik, sport och friluftsliv. 

häjj

Hej! 

Jag arbetar med sökoptimering och har stor förståelse för algoritmer. Jag kan säga att din frus sökningar inte ligger till grund för vilken reklam du får på din mobil. Wifi delar internetuppkoppling, den skickar inte innehåll mellan enheter. Däremot kan du få upp reklaminnehåll efter din frus intressen om ni tex delar appar och konton, säg facebook eller Google-konton. Även delade IP-adresser kan ligga till grund, men är sällan något att luta sig mot. 

Algoritmer är mer komplicerade än så. Ibland kan du Få reklam om Produkter eller tjänster du aldrig sökt på, enbart för att många andra i ditt närområde söker på just det, just nu. 

Att ni delar wifi är inte en grund dock. Prova att använda offentligt wifi på ett café eller i en galleria så kommer du märka att dina reklamannonser inte plötsligt handlar om allt från husvagnar till golfklubbor, bevattningssystem eller hotellnätter på Gotland. 

• Anonym (sanningen)

Om hon inte har tagit initiativ till eller uppskattat sex på 7 år så borde du ha skilt dig för 6 år sen.

Vad väntar du på? Att få sämre chanser på nästa relation?

• Anonym (jobba lite mindre)

Jobba lite mindre och prioritera förhållandet mera?

Svar på tråden Skilsmässa på G