Dejta med självskadeärr
Hej, nyligen var jag på en förstadejt med en kille jag mötte online. Dejten gick helt fantastiskt, vi hade planerat att bara ses i ett fik i en eller två timmar men det blev 6h istället, mycket skratt och pirr i magen. Fick kyss på kinden vid adjö, och håller nu på att planera framtida möten med han.
Jag skulle jättegärna vela fortsätta träffa han, men har hela tiden baktanken om att jag måste eventuellt berätta om mina självskadeärr för jag vet att det kan vara en dealbreaker för vissa personer.
Ärren är placerade på övre lår och rumpa, alltså inte synliga när jag har byxor och det är inget jag vill visa upp offentligt så kan inte ha dem ute och låtsas som ingenting, utan måste berätta om dem.
Hur ska man ta upp detta ämne och när är det lämpligt att göra det? Vid andra eller tredje dejten? Ska jag liksom bara säga "för att vara helt ärlig så behöver jag berätta om en sak.." och fortsätta där ifrån?
Jag vill absolut inte att han ska känna sig lurad på något sätt, för att jag inte har nämnt ärren, eller tycka att min kropp ser äcklig ut. Jag är 22 och han är 26 om det spelar någon roll.
Tack