• Anonym (Anonym)

Får man post på julafton? Så ser

Early Bird 24/12 ? delas paket/brev ut natten till julafton?

Jag väntar både paket (Early Bird) och vanlig post/brev och undrar hur det brukar fungera.

Är det någon som vet eller har erfarenhet av om Early Bird delar ut natten till 24/12, eller brukar allt skjutas till före eller efter jul?

• Svar på tråden Får man post på julafton? Så ser
  • Aniiee

Tredje tråden med samma frågeställning. Tror du att du kommer få andra svar?

Omae no mono wa watashi no mono, watashi no mono mo watashi no mono
  • Anonym (Anonym)
    Aniiee skrev 2025-12-19 21:54:38 följande:

Tredje tråden med samma frågeställning. Tror du att du kommer få andra svar?

vad pratar du om? Jag väntar på en julklapp som kommer då samt presentkort vill få det innan jul. 
  • Fjäril kär

Early Bird-leveranser kommer med tidningsbudet och nej det delas inte ut några tidningar eller paket på julafton.
    Inte post heller. 

• Anonym (Linda)

Leverans av post och paket sker den 23  eller nästföljande ordinarie vardag 

Har du Early bird ska du kunna följa leverans via spårning och då står också datum när det skra komma till din dörr. 

• Anonym (S)

Varför skulle paketet komma den 24:e och inte den 22:a eller 23:e som är vanliga vardagar?

• Anonym (Anonym)
    Anonym (S) skrev 2025-12-19 22:16:03 följande:

Varför skulle paketet komma den 24:e och inte den 22:a eller 23:e som är vanliga vardagar?

Om det inte hinner komma 23 December så tänker jag att paketet levereras den 24/12? för om man Får vanliga brev med nattposten 24/12 så borde väl paket också komma
  • Anonym (Anonym)
    Fjäril kär skrev 2025-12-19 22:03:19 följande:

Early Bird-leveranser kommer med tidningsbudet och nej det delas inte ut några tidningar eller paket på julafton.
    Inte post heller. 

Så inga paket eller post 24/12? så tråkigt
  • Anonym (d)
    Anonym (S) skrev 2025-12-19 22:16:03 följande:

Låt oss gissa, det lär vara själva tiden det tar att frakta posten som inte magiskt kan kortas ner ;)
  • Fjäril kär
    Anonym (Anonym) skrev 2025-12-19 22:24:03 följande:
    Så inga paket eller post 24/12? så tråkigt
    Vad står det i din orderbekräftelse om när paketet väntas komma? 
  • Trent

De delar ut inkasso och andra pinsamma försändelser med bud på julafton. Ev. hyresgäst måste då öppna försändelserna.

• Anonym (Anonym)
    Trent skrev 2025-12-19 22:51:48 följande:

De delar ut inkasso och andra pinsamma försändelser med bud på julafton. Ev. hyresgäst måste då öppna försändelserna.

Okej? Varför ska jag bry mig om inkssso? Och varför ska någon hyresgäst öppna ditt brev? 
  • Trent
    Anonym (Anonym) skrev 2025-12-20 12:01:10 följande:
    Okej? Varför ska jag bry mig om inkssso? Och varför ska någon hyresgäst öppna ditt brev? 
    Jag vet lika lite som du.
  • Anonym (Anonym)
    Farbror Grön skrev 2025-12-20 09:18:19 följande:

Leveranser från Early Bird får man vara glad om de kommer fram över huvud taget. Har varit en del skriverier om att de helt enkelt struntar i att leverera paket: www.dn.se/sverige/kunder-far-leveransbesked-men-inga-paket-aldrig-mer-early-bird/

Jag skulle aldrig välja Early Bird om det går att välja något annat leveranssätt.

Står bara att paketet väntar på transport inget mer.. men om de är på väg 23 december så är chansen Liten att de kommer 24 december på jul? 
Svar på tråden Får man post på julafton? Så ser