• Anonym (Sexnovellfan)

Livmodertappen?

Jo, jag läser och skriver sexnoveller, fast jag har rätt begränsad erfarenhet av sex själv. Det är en sak som ibland dyker upp i beskrivningar av sex som jag undrar över.

Det gäller livmodertappen: Om mannen har en lång penis och samlaget är "hårt" så kan penisen komma emot denna. 
    Jag undrar, gör inte det ont, och kan det skada kvinnan? Kan penisen ta sig igenom och upp i livmodern och är det farligt och/eller smärtsamt i så fall?

Ursäkta om ni tycker att dessa frågor är dumma och okunniga, men jag tror nog att många män, även väldigt sexuellt erfarna, har dålig koll på detta ovh annat när det gäller kvinnans anatomi, och tar man inte reda på något så får man inget veta. 

• Svar på tråden Livmodertappen?
  • Anonym (biologen)

Ja, slamdunk på livmodertappen kan vara mycket smärtsamt och få en kvinna att tappa all lust på samma sätt som en man som får en rejäl pungspark.

Men det finns också sätt att stimulera där som kan ge en annorlunda känsla, 
    området kallas på engelska C- spot och kan resultera i en cervix- orgasm.

"While not as well-known as clitoral orgasms, the cervix or ?C-spot? can also be highly sensitive. Stimulation may result in a climax in pleasure, also known as a cervical orgasm.

Some people report that they feel these orgasms deep inside the uterus or abdomen, while others say they spread through the whole body.

However, it is unclear if cervical orgasms are possible for everyone. Clitoral orgasms are the most common type.

Some people may find cervical stimulation irritating or painful, especially if it is too forceful. This pain can feel like a dull ache or bruising."

www.medicalnewstoday.com/articles/321574

• Anonym (biologen)

Tillägg: Det är inte skadligt vad som är känt, livmoderhalsen får vara med om rätt tuffa tag när barn ska födas och spiraler ska köras in men den protesterar med de nerver den har.

• Anonym (m)

Jag tycker det brukar göra ont oftast men finns de som tycker det är skönt eller inte bryr sig verkar det som.

Har också undrat som du om penisen kan komma förbi så och upp i livmodern. Alltså jag kan ju känna att en normallång eller kortare penis slår emot så de är ju i bott men har hänt att de med stor lång penis har ändå tryckt in hela i mig? De måste ju komma förbi då?

• Anonym (m)
    Farbror Grön skrev 2025-12-20 10:09:40 följande:

Om penisen skulle komma in i livmodern skulle den behöva göra en 90 graders sväng. Det är nog inte så troligt att det händer. Här är en bild som forskare har gjort med hjälp av magnetkamera som visar hur det ser ut under ett samlag: www.auntminnieeurope.com/clinical-news/article/15654115/bmj-dutch-mri-sex-study-retains-appeal-20-years-on

Jag förstår inte bilden. Ser ju ut som hon har sitt håll fram på magen där han trycker in den?
  • Farbror Grön
    Anonym (m) skrev 2025-12-20 12:32:32 följande:
    Jag förstår inte bilden. Ser ju ut som hon har sitt håll fram på magen där han trycker in den?
    Hålet är på det vanliga stället. Magen är längst upp till höger i bilden.
  • ResanTillMelonia
    Anonym (Sexnovellfan) skrev 2025-12-20 00:22:51 följande:
    Livmodertappen?

Jo, jag läser och skriver sexnoveller, fast jag har rätt begränsad erfarenhet av sex själv. Det är en sak som ibland dyker upp i beskrivningar av sex som jag undrar över.

Det gäller livmodertappen: Om mannen har en lång penis och samlaget är "hårt" så kan penisen komma emot denna. 
    Jag undrar, gör inte det ont, och kan det skada kvinnan? Kan penisen ta sig igenom och upp i livmodern och är det farligt och/eller smärtsamt i så fall?

Ursäkta om ni tycker att dessa frågor är dumma och okunniga, men jag tror nog att många män, även väldigt sexuellt erfarna, har dålig koll på detta ovh annat när det gäller kvinnans anatomi, och tar man inte reda på något så får man inget veta. 

Det har jag aldrig varit med om. tror jag är lite längre än andra. Vad som gör ont är om han är grov, på sidorna och väggarna gör det ont
  • wolf666

När jag stötte djupt i min förra flickvän kunde hon ibland säga att det gjorde ont för att jag "stötte emot"? Men när jag träffade nästa tjej ville hon ha dom där djupa stötarna?

• ResanTillMelonia
    wolf666 skrev 2025-12-20 17:57:15 följande:

När jag stötte djupt i min förra flickvän kunde hon ibland säga att det gjorde ont för att jag "stötte emot"? Men när jag träffade nästa tjej ville hon ha dom där djupa stötarna?

En del är djupare än andra
Svar på tråden Livmodertappen?