• Anonym (Anonym)

Vad håller ni på MED?

Jag läser fler och fler inlägg om desperata kvinnor som vill ha manliga kollegors uppmärksamhet. På jobbet. På arbetstid. På andras bekostnad.
    Det är inte gulligt. Det är inte ?harmlöst?. Det är bara pinsamt och oprofessionellt. Arbetsplatsen är ingen plats för bekräftelsejakt, flörtspel eller att klänga för att bli sedd. Särskilt illa när männen är i relation ? då handlar det inte om kemi, utan om total brist på respekt.
    -Håll det professionellt.Vill du ha romantik eller uppmärksamhet? Leta utanför jobbet. Jobbet är till för att arbeta ? inte för desperation.
  • Svar på tråden Vad håller ni på MED?
  • Anonym

Och då känner du alltså att "med" är det mest signifikanta ordet som måste stå med versaler?

• Anonym (Blind)

Då är jag blind, för några såna trådar har jag inte sett, mer än någon enstaka. 

• Anonym (Va?)
    Anonym skrev 2025-12-21 01:51:13 följande:

Och då känner du alltså att "med" är det mest signifikanta ordet som måste stå med versaler?

Haha det var min tanke också! 😆
    Anonym (Blind) skrev 2025-12-21 02:14:53 följande:

Instämmer.
  • Anonym (m)

Vet inte riktigt vilka trådar men om det är så, det kanske är mer spännande tex? Gnistan råkade uppstå utan att man ens letade någon man? Verkar mer desperat att lägga sin tid på att aktivt söka romantik utanför jobbet på obetald tid.

• Anonym (z)
    Anonym (Blind) skrev 2025-12-21 02:14:53 följande:

Jag med, har inte sett att det finns många trådar av det slaget.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (HR horror)

Vare sig du vill eller ej så är det många relationer som startar på jobbet, troligen eftersom man tillbringar så mycket tid där. Och man får också upp ögonen för kollegor som är stiliga, smarta och hjälpsamma när man löser uppgifter med dem och fikar och lunchar ihop, givetvis.

"18 procent av de yrkesverksamma i Sverige har haft en kärleksrelation på jobbet med en kollega och två procent där en av parterna varit chef, enligt en undersökning. Den visar också att det råder delade meningar om hur dessa relationer ska hanteras.

I undersökningen som genomförts av SD Worx har drygt 1 000 personer tillfrågats om kärlek på jobbet. Här visar det sig att det är åldersgruppen 30-49 år som sticker ut där en andel på 25 procent haft en sådan relation. Stockholm sticker också ut med en siffra på 30 procent, medan siffran är lägst i Småland med 9 procent.

vdtidningen.se/var-femte-har-haft-en-karleksrelation-pa-jobbet/

• Anonym (Östersund)

Arbetsplatsen är fortfarande i topp på hur folk hittar sina partners. 

Däremot kan jag väl hålla med i övrigt kritik. Man kan sköta sig och bete sig som folk.  Desperation är osexigt . 

• Anonym (Anonym)
    Anonym (HR horror) skrev 2025-12-21 11:57:03 följande:

Vare sig du vill eller ej så är det många relationer som startar på jobbet, troligen eftersom man tillbringar så mycket tid där. Och man får också upp ögonen för kollegor som är stiliga, smarta och hjälpsamma när man löser uppgifter med dem och fikar och lunchar ihop, givetvis.

"18 procent av de yrkesverksamma i Sverige har haft en kärleksrelation på jobbet med en kollega och två procent där en av parterna varit chef, enligt en undersökning. Den visar också att det råder delade meningar om hur dessa relationer ska hanteras.

I undersökningen som genomförts av SD Worx har drygt 1 000 personer tillfrågats om kärlek på jobbet. Här visar det sig att det är åldersgruppen 30-49 år som sticker ut där en andel på 25 procent haft en sådan relation. Stockholm sticker också ut med en siffra på 30 procent, medan siffran är lägst i Småland med 9 procent.

vdtidningen.se/var-femte-har-haft-en-karleksrelation-pa-jobbet/

Så man ska få upp ögonen för någon som redan är i en relation? Usch och så oattraktivt att jaga en upptagen man/kvinna
  • Anonym (m)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-12-21 16:46:53 följande:
    Så man ska få upp ögonen för någon som redan är i en relation? Usch och så oattraktivt att jaga en upptagen man/kvinna
    Brukar faktiskt vara den upptagne mannen som jagar.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (m) skrev 2025-12-21 16:56:48 följande:
    Brukar faktiskt vara den upptagne mannen som jagar.
    Nä kolla på kontorsjobb de anställer småbarn 20-22 år de jobbar med 35+män de små tjejerna är oftast kåta och vill ha uppmärksamhet från gifta och upptagna män. Har een kompis jobbar på kontor, där hade de firmafest och denna 21-åring sågs på de flesta bilderna klängandes på andra män som är i relation.. jag menar vem sitter i det motsatta könets knä på julbordet och flänger? Äckligt och oattraktivt..
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Oundvikligt)

Det behöver ju inte vara så planerat som du antyder. Många har inga andra möjligheter att träffa män än på jobbet. Och då är det ju oundviktligt att man ser sig omkring bland dom av motsatt kön, och plötsligt är gnistan där. Det handlar inte om rätt och fel, utan det bara händer. 

Enda sättet att undvika det är väl att göra som i Saudi-Arabien, d.v.s. inte låta män och kvinnor arbeta tillsammans (utom i familjeföretag där de tillhör samma familj allihopa). 

• Anonym (Oundvikligt)

Det behöver ju inte vara så planerat som du antyder. Många har inga andra möjligheter att träffa män än på jobbet. Och då är det ju oundviktligt att man ser sig omkring bland dom av motsatt kön, och plötsligt är gnistan där. Det handlar inte om rätt och fel, utan det bara händer. 

Enda sättet att undvika det är väl att göra som i Saudi-Arabien, d.v.s. inte låta män och kvinnor arbeta tillsammans (utom i familjeföretag där de tillhör samma familj allihopa). 

• Anonym
    Anonym (Oundvikligt) skrev 2025-12-22 00:48:21 följande:

Håller väl med i stort, men varför skullle de inte ha en annan möjlighet än på jobbet?
  • Anonym (Oundvikligt)
    Anonym skrev 2025-12-22 05:08:44 följande:
    Håller väl med i stort, men varför skullle de inte ha en annan möjlighet än på jobbet?
    En person som är upptagen kan inte springa och ragga på krogen om kvällarna. Och inte vara borta mycket hemifrån annars heller, det skulle göra partnern misstänksam. Den som är singel kan förstås göra det. 

...men på jobbet är man många timmar varje dag, och där finns det gott om tid att se ut någon att bli förälskad i, och lära känna honom/henne.

Många är dessutom nöjda med sina förhållanden, för att de inte vet något annat. De skulle aldrig komma på tanken att börja leta efter någon annan, någon annanstans. Utan förälskelsen kommer som en blixt från klar himmel, när man plötsligt ser kollegan på ett nytt sätt.
Svar på tråden Vad håller ni på MED?