• Anonym (Ledsen student)

Mår dåligt på min utbildning

Pluggar till sjuksköterska termin 5 och jag avskyr det, det är betydligt mer praktiskt än jag trodde, jag gör alltid bort mig när jag har vfu, säger korkade saker på rond, rapport, svårt att hålla koll på allt, elaka handledare som får en att känna sig korkad osv, det är jättejobbigt. Är det någon ssk som känner igen sig? Läste ni till något annat eller stod ni ut? jag känner att jag har mått illa varje gång jag gjort praktik, vi hade praktik så sent så det var inte förrän mer än halva utbildningen var klar som jag insåg att jag aldrig kan jobba som ssk, då kändes det inte kul att hoppa av när man endast hade ett år kvar. Är det någon som känner igen sig? Har ni tips?

• Svar på tråden Mår dåligt på min utbildning
  • Anonym (Fel avd)

Varför ligger det här under Nöje?

• Anonym (biologen)

Men kan du inte göra klart det och istället bli vårdadministratör då?

Eller jobba som ssk på något ojobbigt ställe, typ allergimottagning, vaccinationsbyrå, klinisk prövning, röntgensköterska, gå över mot enkla labjobb?

Det finns ju verkligen många olika sköterskejobb, allt kan väl inte kännas äckligt eller jobbigt? 

• stoltmamma

Har du haft problem med att bli godkänd på vfu? Vad tycker dina handledare ?
    Tänker att du kanske inte alls är dålig eller gör bort dig på något sätt utan det är dina egna hjärnspöken.
    Jag är ssk sen 2017, det är ett yrke där du kommer göra fel, du kommer tvivla på dina egna bedömningar och beslut. Och du kommer möta både patienter , anhöriga och kollegor som är rent av elaka. Det här måste man bara mentalt beredd på och klara av att hantera. Och det kan du lära dig efterhand 

Svar på tråden Mår dåligt på min utbildning