Hur få man att inse att han inte kan bo hos mamma?
Jag och min pojkvän träffades för nästan tre år sedan, min pojkvän var då 27 år och bodde fortfarande med sin ensamstående mamma och sin hund. Jag är 11 år äldre än honom, jag orkar inte bo med hans mamma och vill att vi skall flytta antingen till en egen lägenhet eller till min (jag bor i en stor fyra som ligger i centrum i en attraktiv stad nära havet).Han har helt skev relation till sin mamma, vilket är uppenbar, dessvärre. Hon säger till honom vad han skall göra och inte göra och hon säger att han inte bryr sig om sin hund (som hon köpte till honom) om han flyttar till mig. I början lovade han mig att ta med hunden och flytta till mig, men mamman säger att han inte får ta med sig hunden. Inte heller flytta, för det innebär att han inte bryr sig om sin hund i sådana fall - då blir han väldigt ledsen.
Han är från ett land som ligger i balkanområdet och försöker få mig att tycka att det är helt normalt att bo med sin mamma när man snart fyller 30 år, vilket jag inte tror på. Inte ens i hans land, om man inte är väldigt fattig.
Hans mamma är extremt dominant och spelar något slags maktspel mot mig nu och är extrem trevlig mot honom, passar upp honom hela tiden, vill alltid prata med honom väldigt högljutt och skoja med honom, etc. Jag blir helt jävla sinnessjuk av detta och vill bara ha ett normalt förhållande där man inte bor med en annan människa nästan 50% av tiden. Jag mår jättedåligt av detta! Vad ska jag göra för att få honom att inse att jag inte bara är ?svensk? utan att han och hans mamma faktiskt har ett stort jävla problem om hon kräver att han ska bo hemma fortfarande och han är okej med allt hon säger?
Snälla, hjälp mig! Jag är på bristningsgränsen nu?