Exfru har börjat dejta, jag har svårt att tänka på annat
Jag och frugan har varit skilda ganska länge, runt 5 år eller så. Skilsmässan har utvecklat sig väldigt lyckligt, det var märkligt i början såklart, men nu umgås vi nästan varje dag och hjälper varandra när det behövs.
Vi har säkert en väldigt annorlunda setup där vi träffas 6 dagar i veckan, ibland alla veckans dagar, vi äter middag tillsammans och gör det som behövs för barnen. Det funkar verkligen jättebra, bättre än när vi var gifta faktiskt, det finns ingen anledning att bråka liksom. Barnen bor hos henne 24/7.
Jag har en relation med kvinna jag bor med och har det bra med henne, hon har inga problem med att jag umgås med barnen och exfrun, det finns såklart inte någon spänning eller flörtighet mellan exfrun och mig, eftersom vi känt varandra i 25 år så kan vi varandra utan och innan och vi är bra kompisar.
Exfrun vet om min relation, däremot är det inget jag pratar med henne om, min sambo är liksom inget diskussionsämne, jag tänker att det har med respekt inför vårt tidigare giftermål att göra, men samtidigt är det ju lite konstigt, det är inte som det är något jag vill hålla hemligt eller så.
Igår säger exfrun att hon börjat dejta en snubbe i ett samhälle, då fick jag väl den ganska klassiska klumpen i halsen, jag sade till henne att jag var glad för hennes skull, vilket jag ju är.
Hon har inte haft några förhållanden vad jag känner till sedan skilsmässan, vilket också säkert är lite annorlunda, vissa hoppar ju direkt in på dejtingmarknaden. Jag har stor tillit till henne och är bra säker på att hon inte vill ha nåt att göra med dåliga män så där känner jag ingen oro.
Ändå har jag svårt att tänka på något annat just nu, jag vaknade 02 inatt och var tvungen att gå ut och röka, vilket jag aldrig gör annars.
Jag vill ju såklart att hon ska ha det bra, det vore ju synd om hon skulle börja leva något slags nunne-liv bara gför att homn varit med om en skilsmässa, samtidigt så¨är jag på något sätt ledsen, det känns som allt är uppochner och att saker aldrig kommer bli som förut.
Är jag dum i huvet?