• Anonym (LS)

Livet suger, fast inte på rätt sätt

Det känns så jädrans jobbigt just nu (48 år gammal man)

Pengarna räcker inte till dem julklappar som barnen vill ha
    Vi har 125.000 kr sparande
    Värdelös sex med min fru
    Bokat en solresa som vi inte har råd med och som vi inte kan boka av

Jag vill inte jämföra mig med andra men det känns som att många andra har
    Flera miljoner sparande
    Spännande och snuskig sex
    Resor
    Lyckliga familjer

Hur vänder man det hela?

• Svar på tråden Livet suger, fast inte på rätt sätt
  • Anonym (-)
    Anonym (LS) skrev 2025-12-23 15:51:57 följande:
    Nej, det vill jag inte.

Jag är glad och tacksam över min familj. Även fast det inte blir som jag vill på alla områden så älskar jag min familj.

Tack för perspektivet.

Har du inte träffat rätt?

Nej, det har jag inte. Har dejtat kanske dejtat drygt 20 tjejer under drygt 15 år men har aldrig nått ända fram. 

En familj är något jag bara drömmer om.  Men lyckas jag til slut kommer jag i alla fall ha råd att köpa julklappar.

• Anonym (?)
    Anonym (LS) skrev 2025-12-23 09:51:09 följande:
    Livet suger, fast inte på rätt sätt

Måste bara fråga: hur suger livet om det suger på rätt sätt?
  • Anonym (z)
    Anonym (?) skrev 2025-12-23 16:47:51 följande:
    Också nyfiken.
  • Anonym (LS)
    Anonym (?) skrev 2025-12-23 16:47:51 följande:
    Du är en gåva för en person som mår dåligt och kämpar.
  • Anonym (LS)
    Anonym (z) skrev 2025-12-23 16:50:24 följande:
    Också nyfiken.
    Du har hittat en kompis ovan.

Ni båda är en gåva för en person som mår dåligt och kämpar.
  • Anonym (Q)
    Anonym (-) skrev 2025-12-23 16:40:48 följande:

Nej, det har jag inte. Har dejtat kanske dejtat drygt 20 tjejer under drygt 15 år men har aldrig nått ända fram. 

En familj är något jag bara drömmer om.  Men lyckas jag til slut kommer jag i alla fall ha råd att köpa julklappar.

Du har dejtat över 20 tjejer under mer än 15 år men har aldrig ens lyckats få sex? Gud vad deprimerande. 
  • Anonym (?)
    Anonym (LS) skrev 2025-12-23 16:57:22 följande:
    Fattar inte - suger livet på rätt sätt om man kan hjälpa nån som mår dåligt och kämpar? På vad sätt suger det då? 
  • Anonym (H)

Sluta jämföra dig med andra. Jag växte upp i en mycket förmögen familj där alla nådde skit. Min mor dog ung, min far blev bitter på livet och tog ut det över oss barn och fru nr 2. Det var ett rent helvete bakom den lyxiga fasaden, 

Pengar ger frihet och trygghet visst, men inte lycka, 

Inte för att vara sådan men om du inte har större problem än så ska du bara vara glad. 

Jag förstår inte hur man kan ha ett värdelöst sexliv när man har varit tillsammans så länge. Pratar ni inte med varandra? 

• Anonym (LS)
    Anonym (H) skrev 2025-12-23 20:07:43 följande:

Sluta jämföra dig med andra. Jag växte upp i en mycket förmögen familj där alla nådde skit. Min mor dog ung, min far blev bitter på livet och tog ut det över oss barn och fru nr 2. Det var ett rent helvete bakom den lyxiga fasaden, 

Pengar ger frihet och trygghet visst, men inte lycka, 

Inte för att vara sådan men om du inte har större problem än så ska du bara vara glad. 

Jag förstår inte hur man kan ha ett värdelöst sexliv när man har varit tillsammans så länge. Pratar ni inte med varandra? 

Det låter som en tuff bakgrund, beklagar.

Nej, vi pratar inte speciellt bra med varandra.

Hon vill inte prata om sex då det känns jobbigt för henne. När hon reagerar på det sättet så blir jag besviken och arg för att hon inte kan bete sig vuxet.

Jag förstår att jag behöver reagera annorlunda men är inte riktigt där ännu,
  • Anonym (?)
    Anonym (LS) skrev 2025-12-23 16:57:22 följande:
    Anonym (?) skrev 2025-12-23 17:23:33 följande:
    Fattar inte - suger livet på rätt sätt om man kan hjälpa nån som mår dåligt och kämpar? På vad sätt suger det då? 

Eller ... åh, nu fattar jag 😔 Alltså, det var absolut inte min mening att kritisera din trådstart, ts, eller att försöka trycka till dig lr nåt. Jag trodde genuint att du menade att livet kan suga på ett "rätt" och ett "fel" sätt, och undrade då vad rätt sätt kunde vara.  

Jag är inte så bra på att läsa mellan raderna/tolka vad folk menar och jag ber verkligen om ursäkt för att jag sårade dig, ts!
  • Jimmy75
    Anonym (P) skrev 2025-12-23 11:03:08 följande:
    Du är miljonär utan att lyckas ligga? Oj.
    Och du verkar ha en rutten människosyn men LYCKAS ligga? Oj!
  • Jimmy75

Börja konkretisera och stolpa upp vad som är viktigast för dig så att du får syn på var du behöver lägga ditt fokus och hur du behöver prioritera.

• Anonym (Q)
    Jimmy75 skrev 2025-12-24 11:41:11 följande:
    Och du verkar ha en rutten människosyn men LYCKAS ligga? Oj!
    Det är tyvärr många, både män och kvinnor, som är helt empatilösa och med usel människosyn som får ligga. 
Svar på tråden Livet suger, fast inte på rätt sätt