Min bror skämmer ut vår familj!!
Min lillebror har av någon märklig anledning börjat digga Edward Blom, och säger att han också vill bli gourmand som han. Han är bara 31 år och har lagt sig till med stor mage, vilket får honom att se gubbig ut, Han menar att mat är en av livets mest essentiella njutningar och han har de senaste åren verkligen börjat äta ohälosamt mycket.
Han menar att de som är i hans ålder inte vet eller förstår hur man njuter av livet till fullo och att många är "onödigt" upptagna av och fixerade vid sina utseenden. Men nu till det mest pinsamma, han vill börja använda promenadkäpp och hatt när han är ute, precis som sin idol Edward. Både jag och hans mor har sagt att då bryter vi kontakten med honom, eftersom det inte går att sällskapa med en person som ser ut som han kom från tidigt 1900-tal!. Han har även börjat dricka dyr Cognac och röka feta cigarrer, som den "livsnjutare" han blivit. Detta är dyra ovanor som han inte kommer att ha råd me i längden, eftersom han har lägre inkomst. Han menar att Edward Blom har fattat vad livet handlar om till skillnad från många andra, nämligen att leva, njuta och äta och dricka gott.
Han är redan grovt överviktig och väger nu 138kg(!) med en längd på 1.76
Hur skulle ni ha tacklat detta? Han skämmer ju ut hela familjen