• Anonym (Oralsex)

Hur är ert oralsex?

Jag har följt ett par som lever Offgrid på youtube och nu hittade jag bilder och filmer på deras sexliv.

Denna fantastiska kvinna gav sin man en helt otrolig oralsex. Det var varierande hastigheter, hårdhet, ställningar, endast strängen, etc ...

Min fru är inte så bra på oralsex och tycker det är både jobbigt och tråkigt.

Det som jag är besviken över är att hon inte intresserar sig för något som jag njuter av. Jag läser, funderar och testar på de delar som är vill ha men jag får inget engagemang tillbaka.

När jag såg kvinnan på videon så blev jag så glad för hennes mans skull och ledsen för det som jag inte har.

Hur tänker ni?

• Svar på tråden Hur är ert oralsex?
  • Anonym (Erfaren)

Så vanligt att män har orimliga krav på sina fruar och vad de ska göra i sängen. Intresset och framför allt experimentlustan för sex minskar drastiskt med stigande ålder. Jag hade fantastiskt sex med min fru ett antal år innan barnen. Det mesta försvann direkt efter barnafödandet och blev sedan långa perioder utan sex alls för att idag 20 år senare helt borta. Har lärt mig leva med detta trots att jag vid 64 års ålder fortfarande har ett sexbehov till skillnad från min fru. Meningslöst att vara sur på sin fru, försök istället lösa ditt problem på annat sätt

• Anonym (Osskar)
    Anonym (Erfaren) skrev 2025-12-26 08:16:41 följande:

Så vanligt att män har orimliga krav på sina fruar och vad de ska göra i sängen. Intresset och framför allt experimentlustan för sex minskar drastiskt med stigande ålder. Jag hade fantastiskt sex med min fru ett antal år innan barnen. Det mesta försvann direkt efter barnafödandet och blev sedan långa perioder utan sex alls för att idag 20 år senare helt borta. Har lärt mig leva med detta trots att jag vid 64 års ålder fortfarande har ett sexbehov till skillnad från min fru. Meningslöst att vara sur på sin fru, försök istället lösa ditt problem på annat sätt

Det där med sexlusten är så olika mellan olika människor. Vi är runt 70 men har sex varje vecka, och även om det är ganska samma mönster och ställningar så händer det något litet varje gång. 

Hon har pratat om att hon inte vill känna sig pressad till sex, att hon hatar när det inte sker varje helg och jag verkar bli sur. Så jag jobbar med att ta hand om min frustration själv, utan att skicka ut sura signaler.
  • Anonym (M)

Det är nästan en förutsättning att kvinnan behöver tycka om att suga kuk och blir upphetsad av det för att det ska bli bra. Gör hon bara det för att tillfredsställa sin man så kan det vara svårt att få det tillräckligt intensivt och skönt. Bäst är om hon gör det av båda anledningar.

Jag har haft turen att sedan en längre tid tillbaka vara tillsammans med en kvinna som älskar att suga min kuk. Finns inget som gör henne så våt som när hon ger mig oralt och särskilt om jag tar hårdare tag. Ett fast grepp om hennes hår eller min kuk ner i halsen så blir hon helt galen. Då kan jag bara luta mig tillbaka sen och njuta medan hon tar hand om mig helt hämningslöst.

Kalla mig bortskämd men jag vet faktiskt inte om jag skulle orka vara med en kvinna igen som inte gillar oralsex. Det är så skönt när det sker spontant och att kunna spruta exakt var man vill. Det är även en härlig känsla att veta att hon gillar vad man har att komma med. Det är så trist med kvinnor som knappt vill se åt eller ta på kuken annat än på sin höjd i ett nersläckt sovrum när den ska in i fittan.

• Anonym (Bye bye)

?Jag skulle önska att du var mindre hämmad, att du vågade släppa loss, inte var blyg, vi har ju varit ihop i över 20 år. 

- Jag vet att du vill det, men jag vill inte.

- Varför?

- Jag vet inte.

Och så tar det stopp. Igen.?

Sa du verkligen så? Fy fan så avtändande?
    Först så dissar du henne och säger att hon är dålig i sängen sen vill du att hon ska suga din kuk!  Så himla osexigt och osmidig! Jag hade aldrig sugit din kuk efter en sån replik.
    Mitt ex höll också på med tjatsex (vilket är ett övergrepp by the way) och jag vägrade oralsex med honom, men sen när det tog slut så sög jag av massor av killar helt kravfritt och frivilligt och jag blev tänd av att se dem njuta. 

• Anonym (Anonyma)

Vad gör du för henne?

Du vill ha en massa men vad ger du tillbaka?
    Och då menar jag både sexuellt, ger du något sexuellt till henne och gillar hon verkligen det eller tror du bara att hon gillar det?
    Och vad gör du annars i erat liv, tar du undan efter dig, lägger undan tvätten osv så hon mentalt orkar och ens vill ha sex med dig?

Istället för det dumma du frågade henne så fråga

"Vad vill DU ha? Vad kan JAG göra för att öka din lust och känna dig mer bekväm?"

• Anonym (Chillax)

Hur ofta kommer hon av ditt oralsex då?

• Anonym (Osskar)
    Anonym (Bye bye) skrev 2025-12-26 09:30:50 följande:

?Jag skulle önska att du var mindre hämmad, att du vågade släppa loss, inte var blyg, vi har ju varit ihop i över 20 år. 

- Varför?

- Jag vet inte.

Först så dissar du henne och säger att hon är dålig i sängen sen vill du att hon ska suga din kuk!  Så himla osexigt och osmidig! Jag hade aldrig sugit din kuk efter en sån replik.
    Mitt ex höll också på med tjatsex (vilket är ett övergrepp by the way) och jag vägrade oralsex med honom, men sen när det tog slut så sög jag av massor av killar helt kravfritt och frivilligt och jag blev tänd av att se dem njuta. 

Men snälla... Ditt inlägg är fullt av dina egna fantasier.

Att berätta vad man önskar sig är inte att "dissa", det är att kommunicera. Tänk att gå ett helt liv och längta efter något men inte berätta det, av något slags artighet!

Och jag har inte skrivit något om att suga kuk, det är i din fantasi. Min fru är jättebra på att suga. 

Och vadå "också" tjatsex. Jag håller inte på med tjatsex. "Övergreppet" finns bara i din fantasi.

Allmänt så är det mer givande på FL att berätta vad man själv gillar och tycker, inte att ge sig på andra.
  • Hen78

Inga avsugningar (Vill helst få ge också) = Inget förhållande

• Anonym (Man)
    Anonym (Klara) skrev 2025-12-26 01:06:24 följande:

Jag tänker att du faktiskt behöver lyssna på henne och själv kommunicera under avsugning vad det är du saknar, vill hon inte ändra sitt sätt så är det ju så det är. Hur kan ni varit tillsammans i 20år och du varit missnöjd med detta och hennes öppenhet till sex?

pa. Män som trycker ner huvudet när man suger är inte så trevligt om man redan visat att man inte tycker om det. Du verkar ju inte kunna sätta sig in i hur hon upplever det. Jag hade tappat sugen på att göra det skönt för dig om du inte kunnat lyssna in mina signaler och gränser. Trycka ner den i halsen är inte skönt och ger klökningar. Känns som porrskada om du tycker det borde vara något hon ska gå med på för din skull.

Precis, det finns faktiskt kvinnor som gillar händer på huvudet och ett litet tryck bakifrån när hon suger. Eller varför inte en hand på halsen men såklart gäller det inte alla och någon form av samtycke behövs. Min sambo skulle vilja att jag är lite mer hårdhänt än vad jag kan. Jag har lite svårt att smiska henne trovärdigt bland annat. 

men precis som du skriver, någon som inte går igång på detta ska inte behöva uppleva det. 

• Anonym (Man)
    Anonym (M) skrev 2025-12-26 09:09:51 följande:

Det är nästan en förutsättning att kvinnan behöver tycka om att suga kuk och blir upphetsad av det för att det ska bli bra. Gör hon bara det för att tillfredsställa sin man så kan det vara svårt att få det tillräckligt intensivt och skönt. Bäst är om hon gör det av båda anledningar.

Jag har haft turen att sedan en längre tid tillbaka vara tillsammans med en kvinna som älskar att suga min kuk. Finns inget som gör henne så våt som när hon ger mig oralt och särskilt om jag tar hårdare tag. Ett fast grepp om hennes hår eller min kuk ner i halsen så blir hon helt galen. Då kan jag bara luta mig tillbaka sen och njuta medan hon tar hand om mig helt hämningslöst.

Kalla mig bortskämd men jag vet faktiskt inte om jag skulle orka vara med en kvinna igen som inte gillar oralsex. Det är så skönt när det sker spontant och att kunna spruta exakt var man vill. Det är även en härlig känsla att veta att hon gillar vad man har att komma med. Det är så trist med kvinnor som knappt vill se åt eller ta på kuken annat än på sin höjd i ett nersläckt sovrum när den ska in i fittan.

Jag tror också, dvs en riktig killgissning, att den som suger av måste gilla det. Endera gilla själva akten alternativt gilla att tillfredsställa någon annan. Min sambo gillar båda och suger gärna. 

Nackdelen med henne? Jo, hon gillar inte fullt ut att ta emot oralsex. Hon tycker det är skönt, hon säger att hon skulle kunna komma av det men ändå är hon oerhört obekväm att jag går ner på henne. Och då har jag ändå sagt att jag verkligen gillar det och vill bli bättre och kan hålla på ett tag om det behövs utan att kräva något tillbaka - möjligen här fuckar det upp hennes hjärna - jag vill göra de är skönt och slicka henne till en orgasm. Hon känner att hon inte kan slappna av när jag går ner på henne och därför har hon svårt att få orgasm. 

Hon har förövrligt ganska lätt att få orgasm när jag smeker henne med händerna - penetration ger aldrig orgasm men hon gillar det. 

• Anonym (Man)

- Varför?

- Jag vet inte.

Jag tycker ändå han bjuder in till dialog. Hur skulle du önska att din kille, senan 20 år tillbaka, öppnar upp med vad han vill och önskar? 
  • ubbe65
    Anonym (Man) skrev 2026-01-02 17:16:28 följande:
    Jag tycker ändå han bjuder in till dialog. Hur skulle du önska att din kille, senan 20 år tillbaka, öppnar upp med vad han vill och önskar? 
    Det är ett klassiskt exempel av härskarkvinna, som alltid hittar något fel. Hur du än säger och vad du än säger, så kommer det som ett piskrapp tillbaks, men samtidigt förutsätts det per automatik, mellan raderna, att man själv inte gör allt för kvinnan, det bara vet de av någon outgrundlig anledning. Så hur du än uttrycker dig så har du alltid fel. I alla fall om du vill ha mer än du får. Vore det det omvända skulle du vara lika mycket svin, om du inte gjorde det skönt för kvinnan, så då är det alltid en helt annan sak. 
    Kolla runt på alla forum du hittar, som dessa ämnen diskuteras, så kommer du snart att se ett mönster.
  • Anonym (Tråååk)

Vadå hon kommer inte under penetration? Då måste du ju stimulera klitoris åt henne samtidigt som penetrationen antingen med handen eller vibrator. Hur fantasilös är du egentligen? 

• Meddelande borttaget
  • philly

Jag tror att de allra flesta tycker om att få oralsex om det utförs på ett bra och skönt sett och att den som ger inte får det att kännas som något som bara ska göras ungerfär som att gå ut med soppåsen. För att det ska bli bra behöver alltså den som ger verkligen tycka om att ge och inte bara göra det för att det är något partnern tycker om att få. Nu verkar ju din fru inte tycka om att ge oralsex och då blir det ju heller inte bra. Jag skulle själv inte vara tillfredställd utan att varken få eller att få oralsex och förstår att det känns tråkigt, men jag tror det blir svårt att få bra oralsex av någon som inte verkligen tycker om att ge. 

• Anonym (Man)
    ubbe65 skrev 2026-01-04 12:40:28 följande:
    Det är ett klassiskt exempel av härskarkvinna, som alltid hittar något fel. Hur du än säger och vad du än säger, så kommer det som ett piskrapp tillbaks, men samtidigt förutsätts det per automatik, mellan raderna, att man själv inte gör allt för kvinnan, det bara vet de av någon outgrundlig anledning. Så hur du än uttrycker dig så har du alltid fel. I alla fall om du vill ha mer än du får. Vore det det omvända skulle du vara lika mycket svin, om du inte gjorde det skönt för kvinnan, så då är det alltid en helt annan sak. 
    Kolla runt på alla forum du hittar, som dessa ämnen diskuteras, så kommer du snart att se ett mönster.
    Ja, jag känner igen det! 👍
  • Anonym (Osskar)
    Anonym (Tråååk) skrev 2026-01-04 12:47:54 följande:

Vadå hon kommer inte under penetration? Då måste du ju stimulera klitoris åt henne samtidigt som penetrationen antingen med handen eller vibrator. Hur fantasilös är du egentligen? 

Sista meningen är inte en fråga, det är ett påstående. Ett ganska elakt och nedlåtande påstående. FL skulle bli så mycket trevligare utan såna påhopp.
  • Tom Araya

- Varför?

- Jag vet inte.

Alltså är det absolut förbjudet att tala om vad man vill sexuellt och det man har anledning att ta upp är ju det man saknar eller som fungerar dåligt, alltså är inte tystnad heller någon lösning.

Jag undrar hur det kommer sig att du efteråt har givit en massa oralsex utan kommunikation... det låter ju nästan som ett övergrepp (kan nog vara det enligt lag).

Varför ska det vara så svårt att kommunicera just om sex?

Hur skulle du reagera om din partner bemötte dig på motsvarande sätt i andra saker, som städning, matlagning e.t.c?
  • Anonym (Osskar)
    Tom Araya skrev 2026-01-05 13:17:14 följande:
    Alltså är det absolut förbjudet att tala om vad man vill sexuellt och det man har anledning att ta upp är ju det man saknar eller som fungerar dåligt, alltså är inte tystnad heller någon lösning.

Jag undrar hur det kommer sig att du efteråt har givit en massa oralsex utan kommunikation... det låter ju nästan som ett övergrepp (kan nog vara det enligt lag).

Varför ska det vara så svårt att kommunicera just om sex?

Hur skulle du reagera om din partner bemötte dig på motsvarande sätt i andra saker, som städning, matlagning e.t.c?
    Tack, Tom. Just vad jag tycker. Om man vill utvecklas tillsammans så underlättar det om man vågar prata med varandra, vågar berätta om sina önskningar och om sina no-go-zoner.

Min fru är tyvärr hämmad med att prata. Härom kvällen frågade jag henne om analsex, och då blev hon arg. För det hade hon ju sagt nej till - för femton år sen! Och därför får man inte ta upp ämnet igen? 

Själv gillar jag saker idag som jag inte gillade för femton år sen. Det är spännande att utforska sina och varandras gränser. Spännande att vara människa.
  • Anonym (Adde)

Min fru är fenomenal på oralsex. Hon gör allt som man kan önska och älskar att se mig njuta. Jag älskar att slicka henne också. Både fram och bak. Jag är en lyckans man.

Bra oralsex  är absolut en dealbreaker. 

Svar på tråden Hur är ert oralsex?