-
-
Svar på tråden Lite smådeppig trots att jag egentligen är världens lyckligaste!
-
Jag är man och har haft ett antal relationer genom åren. Min erfarenhet är att många kvinnor är allergiska mot att saker är som dom är, när det inte sker en utveckling. Det låter som att ni har det väldigt bra ju, eller? Der verkar även som att ni kommer ha det bra dom närmsta åren. Njut av det istället.
-
Tack för din input! Ja, vi har det väldigt bra och trivs mycket bra med varandra. Det är väl naturligt att vilja ha en utveckling i sitt förhållande, liksom med allt annat?Anonym (Hm) skrev 2025-12-25 07:55:44 följande:Jag är man och har haft ett antal relationer genom åren. Min erfarenhet är att många kvinnor är allergiska mot att saker är som dom är, när det inte sker en utveckling. Det låter som att ni har det väldigt bra ju, eller? Der verkar även som att ni kommer ha det bra dom närmsta åren. Njut av det istället.
Jag var tillsammans med en man för några år sedan som aldrig sa att han älskade mig, inte hade några framtidsplaner, han hade inget större behov av att träffas mer än en gång i veckan. Vi stod kvar på samma ställe i närmare två år. När jag började pressa honom om framtiden berättade han att han endast hade vänskapskänslor för mig. Jag har nog detta kvar i hjärnan trots att jag vet att min särbo verkligen älskar mig och vill dela livet med mig.
Ts, ville inte du utveckla dina förhållanden? -
Anonym (Nedstämd trots lycklig) skrev 2025-12-25 08:09:47 följande:Tack för din input! Ja, vi har det väldigt bra och trivs mycket bra med varandra. Det är väl naturligt att vilja ha en utveckling i sitt förhållande, liksom med allt annat?
Jag var tillsammans med en man för några år sedan som aldrig sa att han älskade mig, inte hade några framtidsplaner, han hade inget större behov av att träffas mer än en gång i veckan. Vi stod kvar på samma ställe i närmare två år. När jag började pressa honom om framtiden berättade han att han endast hade vänskapskänslor för mig. Jag har nog detta kvar i hjärnan trots att jag vet att min särbo verkligen älskar mig och vill dela livet med mig.
Ts, ville inte du utveckla dina förhållanden?Bra fråga. Det skulle nästan behövas en separat tråd för att diskutera det.
Mitt svar är för det mesta nej, jag är oftast nöjd som det är och det har såklart ibland varit ett problem när det kommer till relationer med kvinnor. Jag har aldrig haft behovet av att skynda på.
Jämför med tex mat. Man njuter av maten i nuet. Jag sitter inte och funderar över hur man kan ändra maten så att den blir ännu godare medan jag äter. Det gör jag möjligtvis nästa gång jag tillagar maten.
Motfrågan till dig blir.. varför vill du skynda på när det faktiskt redan är bra? -
Jag minns småbarnsåren och julen, det var inte alltid lätt. En sida av allt mysigt och fint är ju att det kräver en massa arbete. Med en bebis som i praktiken innebär att vara personlig assistent 100% av tiden blir det helt naturligt svårt att få ihop. Kommer ihåg vårt tredje barns första jul, hade svärmor hos oss i en månad. Samtidigt hade vi dop, julafton och så hade min syster stort bröllop på nyårsafton. Nu minns man det fina men då var det lite svettigt. Det blir betydligt lugnare med åren. Hoppas att du kan vila ut lite i mellandagarna, en tid då alla som fixar och ordnar julen förhoppningsvis får pusta ut.
-
Skynda på vet jag inte om jag vill då det är bra om våra två äldsta barn kan flytta först. Jag kan ju inte hjälpa känslan jag har när vi inte ses, att jag saknar honom och att jag känner att något fattas mig. Är det en udda känsla att känna, tycker du?Anonym (Hm) skrev 2025-12-25 08:35:37 följande:Bra fråga. Det skulle nästan behövas en separat tråd för att diskutera det.
Mitt svar är för det mesta nej, jag är oftast nöjd som det är och det har såklart ibland varit ett problem när det kommer till relationer med kvinnor. Jag har aldrig haft behovet av att skynda på.
Jämför med tex mat. Man njuter av maten i nuet. Jag sitter inte och funderar över hur man kan ändra maten så att den blir ännu godare medan jag äter. Det gör jag möjligtvis nästa gång jag tillagar maten.
Motfrågan till dig blir.. varför vill du skynda på när det faktiskt redan är bra?
Min särbo har sagt att han inte vill ha ett förhållande på trekvart, dvs. ett förhållande utan framtida planer. Men, våra barn stoppar ju oss nu från att slå våra påsar ihop.
Hur har du levt med dina före detta kvinnor? Planerade du inte framtiden med någon? Varför tog det slut? -
sorry fel tråd!Anonym (Inte ensam) skrev 2025-12-25 08:50:50 följande:Jag minns småbarnsåren och julen, det var inte alltid lätt. En sida av allt mysigt och fint är ju att det kräver en massa arbete. Med en bebis som i praktiken innebär att vara personlig assistent 100% av tiden blir det helt naturligt svårt att få ihop. Kommer ihåg vårt tredje barns första jul, hade svärmor hos oss i en månad. Samtidigt hade vi dop, julafton och så hade min syster stort bröllop på nyårsafton. Nu minns man det fina men då var det lite svettigt. Det blir betydligt lugnare med åren. Hoppas att du kan vila ut lite i mellandagarna, en tid då alla som fixar och ordnar julen förhoppningsvis får pusta ut.
-
Jodå, vila får jag då jag är förkyld. Men, kan ju ändå inte hjälpa att jag känner en saknad även om han inte är mer än fyra mil bort. För mig känns det inte som att vi inte är en enhet eftersom vi bor på varsitt håll och inte heller planerat hur vi ska spendera julledigheten (om vi ska ses eller inte).Anonym (Inte ensam) skrev 2025-12-25 08:50:50 följande:Jag minns småbarnsåren och julen, det var inte alltid lätt. En sida av allt mysigt och fint är ju att det kräver en massa arbete. Med en bebis som i praktiken innebär att vara personlig assistent 100% av tiden blir det helt naturligt svårt att få ihop. Kommer ihåg vårt tredje barns första jul, hade svärmor hos oss i en månad. Samtidigt hade vi dop, julafton och så hade min syster stort bröllop på nyårsafton. Nu minns man det fina men då var det lite svettigt. Det blir betydligt lugnare med åren. Hoppas att du kan vila ut lite i mellandagarna, en tid då alla som fixar och ordnar julen förhoppningsvis får pusta ut.
-
Anonym (Nedstämd trots lycklig) skrev 2025-12-25 08:55:19 följande:Jodå, vila får jag då jag är förkyld. Men, kan ju ändå inte hjälpa att jag känner en saknad även om han inte är mer än fyra mil bort. För mig känns det inte som att vi inte är en enhet eftersom vi bor på varsitt håll och inte heller planerat hur vi ska spendera julledigheten (om vi ska ses eller inte).Anonym (Inte ensam) skrev 2025-12-25 08:53:43 följande:sorry fel tråd!
Förstod det när jag väl svarat hehe! -
Jag förstår dig för att själv är särbo i två år. Ibland önskar jag att vi är tillsammans hela tiden (speciellt nu under högtider)
dock är också skönt att ha lite tid bara för sig själv. Jag hade en jobbigt skilsmässa och verkligen uppskattar min frihet (att bo ensam och allt som innebär det) fast jag har en partner nu. Det kanske bra att acceptera som det är nu och låta tiden visa. Om du saknar honom och ni är så nära varandra ring bara idag eller åka till honom. Lycka till! -
Jag diskuterar inte utifrån att något är fel eller udda. Alla gör som dom vill. Jag försöket få dig att vara nöjd med dom 80% bra saker ni har istället för att vara missnöjd med dom 20% ni inte har just nu.Anonym (Nedstämd trots lycklig) skrev 2025-12-25 08:51:38 följande:Skynda på vet jag inte om jag vill då det är bra om våra två äldsta barn kan flytta först. Jag kan ju inte hjälpa känslan jag har när vi inte ses, att jag saknar honom och att jag känner att något fattas mig. Är det en udda känsla att känna, tycker du?
Min särbo har sagt att han inte vill ha ett förhållande på trekvart, dvs. ett förhållande utan framtida planer. Men, våra barn stoppar ju oss nu från att slå våra påsar ihop.
Hur har du levt med dina före detta kvinnor? Planerade du inte framtiden med någon? Varför tog det slut? -
Jag är nöjd, absolut! Men kan ju ändå inte rå för vad jag känner. Ta idag som ett exempel. Jag vet inte om vi ska träffas, sa ju till honom igår att om han inte har något för sig idag, kan vi träffas. Han vet att jag är ensam sen så vi får se vad som händer. Det är sånt här jag tycker är lite jobbigt, att vi inte har något planerat. Och jag ska inte behöva fråga igen, tycker jag.Anonym (Hm) skrev 2025-12-25 09:53:34 följande:Jag diskuterar inte utifrån att något är fel eller udda. Alla gör som dom vill. Jag försöket få dig att vara nöjd med dom 80% bra saker ni har istället för att vara missnöjd med dom 20% ni inte har just nu. -
Jag föreslog igår kväll att om han inte har något för sig idag kan vi träffas. Upp till honom nu då att faktiskt respondera på det.Anonym (Catrine) skrev 2025-12-25 09:22:48 följande:Jag förstår dig för att själv är särbo i två år. Ibland önskar jag att vi är tillsammans hela tiden (speciellt nu under högtider)
dock är också skönt att ha lite tid bara för sig själv. Jag hade en jobbigt skilsmässa och verkligen uppskattar min frihet (att bo ensam och allt som innebär det) fast jag har en partner nu. Det kanske bra att acceptera som det är nu och låta tiden visa. Om du saknar honom och ni är så nära varandra ring bara idag eller åka till honom. Lycka till!
-
Den här frågan kan aldrig vara lika för män och kvinnor, eftersom man som kvinna - när mannen bromsar de olika stegen som normalt tas i ett förhållande - alltid har den där oron att han kanske bara utnyttjar en för sex, medan han väntar på någon som är mycket bättre än man själv är, och som då duger till att flytta ihop och gifta sig med nästan genast.Anonym (Hm) skrev 2025-12-25 07:55:44 följande:Jag är man och har haft ett antal relationer genom åren. Min erfarenhet är att många kvinnor är allergiska mot att saker är som dom är, när det inte sker en utveckling. Det låter som att ni har det väldigt bra ju, eller? Der verkar även som att ni kommer ha det bra dom närmsta åren. Njut av det istället.
Många av oss har till och med en sådan erfarenhet i bagaget, och det verkar ju TS också ha. Då vill man inte bli utnyttjad och sedan bortkastad ännu en gång. -
Ni verkar ha det bra och inte stå still alls såhär ett år in. Att sakna någon är inget konstigt. Förstår inte riktigt vad problemet är.